23 Reacties
5 jaar geleden
Geen ervaring met slaapmedicatie maar wel met slecht slapen. Ik slaap normaal al erg licht en sinds mijn zwangerschap is dat alleen maar erger geworden. Ik slaap soms ook een hele nacht niet, dan kom ik gewoon niet in slaap.
Ik ben sindskort begonnen met kruidenthee met valeriaan erin, gezien ik niet aan de slaapmedicatie wil gezien het kindje er ook suf van kan worden. Dit lijkt iets te helpen.. Verder ben ik blij als ik na deze week verlof heb en wat langer kan blijven liggen, soms val ik tegen de ochtend pas in slaap.
Sterkte in ieder geval met de laatste loodjes, ik zie het maar zo.. We worden al een beetje voorbereid op wat nog komen gaat.. 😅
5 jaar geleden
Reactie op Nuit
Ik ben persoonlijk geen fan van slaapmedicatie. Beetje extreem. Hoe komt he ...
Ik ook niet percee. Maar de rest van je zwangerschap slecht slapwn is ook niet goed voor haar en het kindje... stress en alles is bij wijze van nog slechter dan een glas wijn per dag. Ik slaap zelf ook echt heel slecht. Al een aantal weken. Nog geen medicatie. Maar weet wel dat je hormonen je ookcal aan het voorbereiden zijn op gebroken nachten. En ik log ook gewoon niet meer lekker. Is nooit slecht om even met je huisarts te gaan babbelen.
5 jaar geleden
Reactie op Nuit
Ik ben persoonlijk geen fan van slaapmedicatie. Beetje extreem. Hoe komt he ...
Had ook niet verwacht dat de verloskundige slaapmedicatie zou voorstellen. Heb wel last van mn heupen, maar hiervoor loop ik bij de fysio en de heftige pijn is er wel vanaf met oefeningen, meer rust, een warm bad en soms een pcm voor het slapen gaan. Verder ga ik er heel veel uit om te plassen (op een goede nacht ongeveer 3x maar meestal dus vaker) terwijl ik na 20:00 niks meer probeer te drinken. Piekeren kan ik ook niet zeggen, heb me ook echt tot 2 weken geleden fit gevoeld met weinig klachten en nu dit 😑.
5 jaar geleden
Ik heb heel veel slaapproblemen gehad voor de zwangerschap.. nam dagelijks melatonine in om in te slapen en nu met de zwangerschap is alles terug gekomen.. ik heb een periode achter de rug dat ik 3 nachten achtereen wakker lag.. ik leesde verhalen over vrouwen die onder sedatie werden gebracht in het ziekenhuis wegens niet kunnen slapen om toch kunnen bij te slapen en mijn angst sloeg natuurlijk nog meer toe met als gevolg zelfs angst om te gaan slapen.. nu sinds kort neem ik metarelax in en als het echt niet gaat mag ik melatonine druppels innemen (meladormil, heel lage dosis) en dit helpt me wel enorm. Ik drink ook elke avond een tas kamille thee. De melatonine heb ik nu 2x moeten innemen, maar de gedachte dat het kan stelt me ook gerust.. de metarelax heeft me enorm geholpen en het is ook toegestaan tijdens de zwangerschap.. je moet het wel enkele dagen de tijd geven.. ik had echt zware slaapproblemen en het heeft geholpen dus ik zou het overwegen..
5 jaar geleden
Reactie op Babyontheway86
Ik heb heel veel slaapproblemen gehad voor de zwangerschap.. nam dagelijks ...
Dankjewel voor je reactie. Wat fijn dat je hebt iets gevonden wat werkt, en je niet vaak de andere medicatie hoef te gebruiken. Ik ga gelijk even inlezen over metarelax! Om 15:00 kan ik bellen naar de huisarts over hoe verder, dus ik ben benieuwd.
Ik vraag dan gelijk metarelax ook even na.
5 jaar geleden
Reactie op Didado
Ik heb incidenteel/kortdurend temazepam gehad in mijn vorige zwangerschap, ...
Wat fijn om te lezen dat kortdurend gebruik van bepaalde medicatie het gewenste effect kan hebben. Als de huisarts zoiets als dit voor schrijft hoop ik dat het bij mij ook zo goed werkt.
Dankjewel voor je reactie.
5 jaar geleden
Reactie op Miss April
Ik ook niet percee. Maar de rest van je zwangerschap slecht slapwn is ook n ...
Lief je reactie! Vind het ook best heftig maar ik denk dat het inderdaad beter is (voor mij) om 1x iets te gebruiken (wat veilig is voor de baby) dan me zo te blijven voelen. Heb jij het gevoel nog wel te kunnen 'functioneren' ondanks het slecht slapen?
5 jaar geleden
Melatonine is er om in slaap te komen maar niet om je in slaap te houden. Valeriaan zou ook kunnen helpen om je rustig te krijgen maar echt een slaapmiddel is denk ik het best om met je huisarts te bespreken.
Ik slaap ook erg slecht al 3 weken... Veel hazenslaapjes van max 3 uur ja. Ik probeer het te accepteren en maar te zien dat je lichaam zich nu al aan het voorbereiden is op het slaapritme van straks. Mindset helpt ook veel 🍀
5 jaar geleden
Hier vorige zwangerschap ook 'pammetjes' gehad. Half pilletje een paar dagen was voor mij al voldoende om de cirkel te doorbreken.
5 jaar geleden
Reactie op Kay95
Dankjewel voor je reactie. Wat fijn dat je hebt iets gevonden wat werkt, en ...
Ja ik dacht echt vaker de melatonine moeten gebruiken, maar eigenlijk is dit overbodig.. en metarelax is op basis van magnesium.. staat in de bijsluiter dat het mag voor zwangere vrouwen.
5 jaar geleden
Ik heb voor mijn zwangerschap ook altijd slaapproblemen gehad. Metarelax werkte bij mij niet. Momenteel is het heel afwisselend vooral last door maagzuur, rusteloze benen, pijn of de baby die me wakker blijft houden. Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Zachtjes opbouwen en daarna weer afbouwen. Succes!
5 jaar geleden
Ik heb de 1ste 20 weken zo goed als niet geslapen. Kwam op het punt dat ik ook gewoon niet meer kon functioneren. Temazepam mag je gebruiken in een lage dosering (10mg) Dit kan geen kwaad voor je baby. Het liefste niet in het 3de trimester maar dat heeft meer mee te maken op de kans dat je gaat bevallen. Stel dat je het in hebt genomen en je bevalt binnen zoveel uur heb je kans dat je baby versuft te wereld komt. In de buik hebben ze er geen last van omdat de navelstreng al het werk doet ipv dat ze zelf moeten gaan ademen. Momenteel slaap ik weer slecht en de gynacoloog gaf al aan dat ik ze gewoon nog mag pakken.
5 jaar geleden
Reactie op Nuit
Ik heb voor mijn zwangerschap ook altijd slaapproblemen gehad. Metarelax we ...
Bij mij ook niet meteen.. heeft wel even zijn tijd nodig gehad.. denk een goede week
5 jaar geleden
Reactie op Nuit
Ik denk dat ik het wel vrij lang gebruikt heb. Achja 🙈
Spijtig.. voor mij is het een wonder middel en ik hoop dat het ook na de bevalling mag blijven helpen.. ik heb voor de zwangerschap zwaardere middelen gebruikt, ook slaap therapie gevolgd.. als ik er nu aan terug denk 😞 zware tijden! Wil er nooit nr terug