42 Reacties

4 jaar geleden
Je hebt 2 hoogtes in klossen... 14 cm en 28 cm dus daar moet je op letten. De kraamzorg moet jou ook controleren enzo en mag dat eigenlijk niet als het bed niet hoog genoeg is. Ikzelf heb ook bekkeninstabiliteit en vind het ook echt een ellende maar ik heb ze gewoon besteld en laat mn man ze pas eronder zetten als dit nodig is, niet eerder haha.

4 jaar geleden
Wij hebben heel ordinair bierkratjes ipv klossen, omdat de klossen niet passen met de twee middenpoten van ons bed.
Ik vind het met bierkratjes ook veel te hoog, dus die staan klaar bij het bed, maar gaan pas tijdens de bevalling eronder (lukte bij de eerste ook). Mijn man tilt het bed op en ik schuif het kratje eronder. Kan best tussen de weeën door.
Rugsteun heb ik ook niet, douchekrukje wel, voor de zekerheid, en een ondersteek is voor zover ik weet verplicht (vorige keer niet uit de verpakking geweest).

4 jaar geleden
Het is mijn eerste bevalling maar bij ons staat in het boekje van de kraamhulp dat de minimale hoogte 80cm moet zijn voor de ergonomische werkplek verplichting. Nou zal niet elke kraamhulp daar moeilijk over doen maar ik zou het voor de zekerheid wel doen. Je hebt ook lage steunen bij medipoint; geloof 14cm... misschien ze wel in huis halen maar zo laat mogelijk eronder doen? Ik heb overigens ook de douchekruk... deze staat wel wat in de weg maar vind het soms wel lekker erop te zitten; bijvoorbeeld bij het doen van mijn makeup😎.

4 jaar geleden
Reactie op wen2122
Het is mijn eerste bevalling maar bij ons staat in het boekje van de kraamh ...
Een douchekruk is trouwens ook ideaal als je je benen wilt scheren 😅.

4 jaar geleden
Ik heb via Duxxie besteld. Die hebben dan weer contact met Medipoint en ik geloof Vepro. Kon uit een heleboel maten kiezen. Dan heb je ze toch maar in huis. Kun je altijd nog eronder zetten idd.
De andere hulpmiddelen hoef je ook niet te bestellen als je die niet fijn vindt😊 en anders kun je ze ook zo weer op laten halen als je ze niet gebruikt

4 jaar geleden
Reactie op Rataplan
Nog wel meer maten, wij krijgen ze namelijk lager dan 14 cm omdat ons bed a ...
Ik heb de verstelbare klossen besteld dus kan de hoogte later nog bepalen.
Wij hebben wel een laag bed en niet een bed met poten maar met planken rondom, best zwaar dus m'n vriend doet het wel alvast verhogen samen met een andere vriend als ik 37 weken ben. Ik wil de kraamzorg wel al het gemak geven. Als ieder huis er niet aan meedoet kunnen ze rugklachten krijgen.
Heb ook de rugsteun en de badplank voor onder de douche te zitten besteld. Geen idee of het gaat werken. Je kan t maar in huis hebben 🤷

4 jaar geleden
Ik heb bij medipoint bedklossen besteld al ga ik ze er nu nog niet onderzetten want onze boxspring is al vrij hoog van zichzelf. Ons bed is 6cm te laag voor de kraamzorg dus moet er van hun helaas toch klossen van 14cm onderzetten. Ik ben zelf ook maar 1.58m dus voor mij word r echt in bed klimmen met die klossen eronder🙈 Dus ik vind het eerlijk gezegt maar niks. Ook ben ik bang dat de klossen doorzakken😱 ons bed is vrij zwaar van zichzelf🥴🥴...
Ook heb ik de rugsteun en een ondersteek maar die staan nog in hun plastic verpakking voor ?? 🤷🏻♀️als ik ze eventueel ga gebruiken.
Het douche krukje heb ik wel in de douche haha handig als je je benen wil shaven onder de douche voor de rest een sta in de weg..but who knows maybe i need it na de bevalling 🤷🏻♀️we will see..

4 jaar geleden
Bij ons heeft de kraamzorg tijdens de intake gevraagd wat we wilden (ze noemde een lijst) en alles binnen een week laten bezorgen bij ons. Ik was er wel blij mee, vooral de kruk omdat ik nu weer mijn benen kan scheren😇 Twijfel je ivm de kosten of ben je gewoon niet tevreden met medipoint?

4 jaar geleden
Lang leve Duxxie..
Dat is een superhandige site waarbij ik aan de hand van mijn adresgegevens kon kiezen welke hulpmiddelenleverancier ik wilde en welke actief is in mijn regio. Er zijn namelijk ook klossen van 7 cm. Deze heb ik besteld. Ons bed is al 70 cm en ik herken wat je zegt over het in-en uit bed stappen. Mijn man gaat de klossen pas onder het bed zetten zodra ik op punt van bevallen sta of erna. Ik hoop namelijk op een badbevalling. Onze kraamorganisatie was er ook mee akkoord dat ik 3cm "tekort" kwam.. overleg is wel aan te raden ivm. De arbo richtlijnen.

4 jaar geleden
Die hulpmiddelen zijn toch ook niet verplicht?
Bij mij schrijft de verloskundige wel een minimale bedhoogte van 70 cm voor en een ondersteek. De andere hulpmiddelen zijn optioneel.
Hoe je je bed op de juiste hoogte krijgt is aan jezelf. Je kunt ook houten blokjes op maat laten zagen zodat je exact op de juiste hoogte uitkomt. Scheelt misschien nog iets voor de hoogte van het bed vergeleken de standaard maten van de klossen. Al lees ik hieronder dat er dus ook verstelbare klossen bestaan.

4 jaar geleden
De douchekruk staat hier al een paar maanden, ideaal om mijn voeten af te drogen aangezien ik niet meer op 1 been mocht staan van de fysio.
Bedsteun ga ik proberen. Po voor de thuisbevalling en de klossen kon ik ook verschillende maten uit kiezen. Het komt vrijdag allemaal, ben benieuwd hoe hoog ik straks moet klimmen! Vind het ideaal dat je deze dingen kunt huren, anders blijf je ermee zitten thuis na afloop.

4 jaar geleden
Ons bed staat op wieltjes.... Voor de rest aan de onderkant alleen hele dunne planken en zo'n doek.... Verhogen maakt het geheel onstabiel... Ik twijfel om een extra matras er op te leggen of mijn man gewoon het bed te laten verschonen, dan ga ik bij de controles wel op de keukentafel liggen.... Want ik heb nu behoorlijk rug/bekkenklachten dus 2 matrassen lijkt me ook niet fijn liggen....

4 jaar geleden
Ik heb de klossen wel besteld. Ons bed is te laag dus het is of zelf iets maken om te verhogen (meer tijd en werk dan klossen) of een matras erbij kopen (gaan we niet doen voor die korte tijd) of klossen. Die laatste optie lijkt ons het makkelijkst. Gaan er met week 37 onder en zsm weer er onderuit als de kraamzorg weg is. Wij hebben wel de laagste klossen besteld die er zijn.