16 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee, maar onze verloskundigenpraktijk heeft hem standaard in de tas. Het setje stickers betaal je achteraf (€15) als je er gebruik van hebt gemaakt. Goed om dus even na te vragen voordat je het aanschaft. Ik ga er zelf wel gebruik van maken, baadt het niet.. Haha

4 jaar geleden

Reactie op MrsFlamingo

Ik heb er geen ervaring mee, maar onze verloskundigenpraktijk heeft hem sta ...
Het staat inderdaad op mijn lijstje om even met de verloskundige te bespreken maar dat duurt nog 2,5 week en ben nu benieuwd, haha. Maar goeie tip dat zij hem misschien al gewoon hebben inderdaad. Klinkt inderdaad als baat t niet dan schaadt t niet ja als ik er over lees

4 jaar geleden

Ik heb hem bij mijn eerste bevalling gebruikt, op dat moment werkte hij niet voor mij voldoende dit omdat ik werd ingeleid en mijn lichaam de weeën dood leuk overnam en het dus dubbel op weeën werd 🙈. ga hem zeker bij deze bevalling weer proberen maar weet niet of ik dan op tijd voor je ben om je meer info te geven,😉

4 jaar geleden

Reactie op Rataplan

Het staat inderdaad op mijn lijstje om even met de verloskundige te besprek ...
Kun je de verloskundige of de assistente toch gewoon even over bellen! Dan weet je het maar alvast 😊

4 jaar geleden

Bij de eerste gebruikt. Tot op zekere hoogte hielp het, vooral omdat ik voornamelijk rug weeën had.

4 jaar geleden

Ik heb het hem bij mn eerste zwangerschap aangeschaft en ik vond het wel een beetje helpen tot ik ongeveer 6 cm ontsluiting had. Ik had vooral het idee dat het hielp om iets te kunnen doen, om op een knopje te drukken met de hoop dat het helpt. Maar op een goed moment hielp het niet meer, toen de weeen te heftig werden. Ik zit nog te twijfelen of ik nu nieuwe stickers zal bestellen, misschien toch wel fijn om in huis te hebben voor die 15 euro..

4 jaar geleden

Ik heb het al overlegd met de verloskundige en volgens haar is het het proberen waard. Het is geen pijnbestrijding, maar pijnafleiding. Als dit net de scherpte randjes eraf haalt en dit er voor zorgt dat je net geen echte pijnstilling nodig hebt, scheelt het natuurlijk. Daarom vergoedt de zorgverzekering hem ook. Scheelt hun enorm veel kosten, omdat je niet 'medisch' wordt.

4 jaar geleden

Welke Tens hebben jullie gekocht? Zie echt zoveel verschil qua prijs en mijn verzekering (Unive) doet er heel moeilijk over..

4 jaar geleden

Ik heb er eentje op marktplaats gekocht. De stickers koop ik er zelf los bij. Van tevoren even testen of ie werkt op mijn arm ofzo... verzekering vergoedt het bij mij niet en huren vond ik nog vrij prijzig, en vooral dat je dan niet moet vergeten hem weer in te leveren 😁 Het lijkt mij fijn, voor een thuisbevalling inderdaad, om misschien net even die paar weeën door te komen. En misschien dat ik hem helemaal niet ga gebruiken. Maar dan heb ik hem in ieder geval bij de hand.

4 jaar geleden

Ik heb hem ook gekocht (Perfect MamaTens) omdat ik graag natuurlijk wil bevallen zonder pijnbestrijding en hopelijk haalt dit de scherpe randjes ervan af.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Een tens tijdens bevalling heb ik (nog) geen ervaring mee.. wel heb ik voor andere pij klachten een tens apparaat. En dat werkt echt heel goed. Het werkt idd als een soort afleiding die je zelf in de hand hebt. Dat vind ik er super fijn aan. Ik ga hem zeker proberen of ik het hiermee ook fijn vind

4 jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Welke Tens hebben jullie gekocht? Zie echt zoveel verschil qua prijs en mij ...
Mijn verzekering vergoed deze twee van MaMMaTENS (ook alleen via deze website) https://schwa-medico.nl/producten/elektrostimulatie/tens-bij-bevallingen/ Heb ook advies gevraagd aan m’n verloskundige en zij gaf aan dat ze over t algemeen allemaal prima zijn, en dat het zeker de moeite waard is om te proberen

4 jaar geleden

Mamalogisch heb ik mijn tens bij gehuurd. Ben heel benieuwd geen idee nog

4 jaar geleden

Reactie op Rataplan

Mijn verzekering vergoed deze twee van MaMMaTENS (ook alleen via deze websi ...
Helaas vergoed Unive dus niks terwijl ik een heel uitgebreid pakket heb 🙄. Ik ga even kijken thanks!

4 jaar geleden

Ik kreeg ook een TENS vergoed door de verzekering via https://www.geboortetens.nl. Ik heb de duurste besteld en dus bijbetaald, omdat ik hem na de bevalling ook wil gebruiken bij mijn chronische rugpijn. Ze adviseren om de TENS gelijk te gaan gebruiken bij weeën geloof ik. Als je wacht op je verloskundige die een TENS meebrengt moet je het dus wellicht uren zonder stellen, want een VK komt niet gelijk bij de eerste wee. Ik heb het ding ondertussen in huis. Deze week wil ik alvast de gebruiksaanwijzing lezen en eventueel batterijen of zo als dat nodig is opladen, zodat hij wanneer nodig klaar is voor gebruik.

4 jaar geleden

Ik heb hem gebruikt bij mijn bevalling, het heeft een uur (van 4 naar 5 cm ontsluiting) iets van de scherpe randjes van de beenweeen eraf gehaald.. maar voegde niet veel toe (mijn bevalling duurde dan wel 27 uur).. bij een normale bevalling is een uur misschien wel heel wat.