27 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje kan als je de lepel vult het ervan af eten. Lepel op bord en dan opscheppen vindt hij nog echt lastig!
Snap ik ook wel.. komt zoveel bij kijken als je er goed over nadenkt haha . Hand oog coordinatie.. positie lepel.. eten erop., rechthouden haha. Hij wordt wel iedere dag beter
2 jaar geleden
Begonnen met lepel aan te bieden in naar handje, nu probeert ze zelf op te scheppen, vaak lege scheppen, maar begeleid ik haar handje terwijl ze zelf de lepel vasthoud. Als ze daar geen zin in heeft, vul ik de lepel geef ik die, neemt ze de hap en geeft ze m terug. Maar hier vliegt ie ook nog regelmatig door de lucht en op de grond met of zonder eten🤣🙈
2 jaar geleden
Wij oefenen nog met de lepel. Als we de lepel voor haar vol scheppen kan ze die zelf in haar mond doen. We zijn inmiddels ook begonnen met het zelf leren scheppen. Het moet dan nog wel echt puree zijn, hier vaak appelmoes. Ze stopt dan zelf de lepel in het bakje en vervolgens pak ik haar handje vast om te scheppen.
2 jaar geleden
Zodra ik ook maar bedenk om mijn zoontje te helpen met scheppen breekt er al oorlog uit. Wij laten hem dus zelf maar wat aanklooien en op een goede dag proberen we hem te helpen. Verder zijn de handen favoriet. Of gewoon het bord op de kop gooien en helemaal blij zijn met zichzelf 🥲
2 jaar geleden
Met een vorkje eten kan mijn dochter best heel goed! M’n schoonmoeder heeft haar dat geleerd want die vond dat rapley/met de handen eten maar niks 😅 geloof door eerst voor haar het eten eraan te prikken en zelf in haar mond te laten stoppen en nu wil ze alleen nog maar zelf prikken. Een lepel vind ze ook heel interessant maar dat wordt altijd een groot geklieder. Ach… oefening baart kunst?
2 jaar geleden
Reactie op Rataplan
Met een vorkje eten kan mijn dochter best heel goed! M’n schoonmoeder heeft ...
Welk vorkje gebruiken jullie? Alle vorkjes die ik heb geprobeerd prikken voor geen meter.
2 jaar geleden
Een vork gaat hier enigszins, de ene keer beter dan de andere. We proberen nu soms hem met lepel te laten eten, maar met soep wil hij absoluut geen hulp en oh oh oh wat een kliederbende wordt dat 😂 Ergens wil ik hem wel de kans geven, want hij vindt het interessant en ik denk dat het ook leerzaam is om te oefenen.
2 jaar geleden
Wij oefenen nog met de lepel. Als we de lepel voor haar vol scheppen kan ze ...
Ja hier houdt ze de lepel nog ondersteboven haha 😂
2 jaar geleden
Reactie op Corinaal
hier at hij met 8 maanden zelf met een vork, als ik m aangaf! Zelf prikken ...
Amaiii.. daar zijn we nog belange niet 🙈
2 jaar geleden
Welk vorkje gebruiken jullie? Alle vorkjes die ik heb geprobeerd prikken vo ...
https://www.baby-dump.nl/product/voeding/432/skip-hop-servies-bestek/46419/skip-hop-besteksetjes/49957/skip-hop-bestekset-vosje/122031/?gclid=CjwKCAjwoMSWBhAdEiwAVJ2ndgkrotZ6vY57kfU4IfdIvXdnqmsO2l8BG-6nXUC7_2BJ9X-zRAIvyxoCf78QAvD_BwE
Deze gebruikt ze meestal, die prikt goed. En anders gewoon een gebaksvorkje als deze in de vaatwasser zit….
2 jaar geleden
Welk vorkje gebruiken jullie? Alle vorkjes die ik heb geprobeerd prikken vo ...
Wij altijd gebaksvorkje haha gaat heel goed
2 jaar geleden
Reactie op Unicorn-24
Wij altijd gebaksvorkje haha gaat heel goed
Ik kreeg net gisteren de besteksetjes van little dutch binnen, die prikken ook goed
2 jaar geleden
Sinds een aantal weken kan onze zoon ook met de lepel wel goed eten. We begonnen met kwark, dit blijft wat makkelijker aan zijn lepel zitten en af en toe heeft hij hem ondersteboven, en help ik met goed draaien.
Ondertussen eet hij zijn avondeten ook prima met een lepel.
En de vork hebben we met stukjes brood geoefend. Vanaf de 6 maanden gaf ik het eerst, toen begon hij de vork zelf aan te pakken en ondertussen prikt hij ook al een tijd zelf zijn eten er aan.
Nog niet alles gaat helemaal goed en soms zijn de handjes makkelijker en wisselt hij wat af. Wij laten hem lekker zijn eigen ding doen en als het echt te lang duurt of lastig is, zoals met bami sliertjes ofzo, dan helpen we wel.
2 jaar geleden
Hier eet hij al maanden zelf met de lepel en de vork. Hij werd boos als hij het niet zelf mocht doen, dus maar gewoon laten proberen. Werd eerst een enorme smeerboel, maar nu kan hij het al heel netjes!
2 jaar geleden
Hier eet hij al lang zelf als ik met een vork iets prik of een volle lepel aangeef. Eerst keerde hij de lepel altijd om in z'n mond om het eten eraf te likken/schrapen, maar sinds kort houdt hij de lepel zoals het hoort. Hiervoor at hij met z'n handen, maar dat wil hij niet meer. Wat dat betreft hebben wij nu weer meer werk :P
Ik probeer hem ook yoghurt te laten eten met een lepel zelf dat gaat redelijk en met een gebaksvork prikt hij soms zelf goed, maar is echt nog niet zover dat hij zelf kan eten