22 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben van nature wel echt een vlees eter maar at echt niet elke dag vlees. En nu juist nu echt zin in biefstuk.. carpaccio.. filet.. en filet heb je vegetarisch die is lekker. De rest helaas niet 😂. Ik ben nu 8+1 en elke dag weer een andere mood. Vlamtosti.. poffertjes of ineens vruchten hagelslag 😛. Van t weekend ineens zin in kaneel broodjes of pinda soep 🤣

5 jaar geleden

Bij mij was het vorige zwangerschap net omgekeerd! Ik at enorm graag vlees en aardappelen en tijdens mijn vorige zwangerschap at ik nog maar de helft van het vlees dat ik eerst at en aardappelen probeerde ik zoveel mogelijk te vermijden omdat ik daar echt geen zin in had 😅 deze zwangerschap zijn mijn eetgewoontes nog niet echt veranderd maar ik merk wel dat ik ook gewoon meer eet waar ik zin in heb en er minder bij nadenk wat dat is. Om een voorbeeld te geven: gisteren enorm zin in rijst dus een rijstschotel gemaakt terwijl er normaal gezien aardappelen voorzien waren.. Niet dat ik nu ineens super ongezond eet ofzo maar ik eet gewoon meer waar ik zin in heb

5 jaar geleden

Ik herken het! Zo moeilijk om nu vegetarisch te blijven eten. Alle vleesvervangers word ik ook misselijk van. Terwijl bij de gedachte aan vlees, dan loopt het water al in mijn mond! Het lijkt wel of mijn lichaam aangeeft dat je nu de stofjes van dierlijke producten mist?!

5 jaar geleden

Herkenbaar!! Ik walgde van vlees sinds m'n vorige zwangerschap, was compleet vegetarisch. Maar vleesvervangers vind ik nu opeens ook heel vies en gisteren zomaar soep gemaakt met rundvleesballen. M'n lichaam zal wel ijzer nodig hebben 🤭🤷

5 jaar geleden

Ja precies het zelfde! At niet helemaal vegan maar we hadden soja yoghurt, geen kaas, geen vlees of 1 keer in de week. Van de week had ik ineens zin in een tosti met kaas en salami. Al in geen 15 jaar salami op! En heb gisteren Kipfilet en grill worst gehaald. Vreemd allemaal he! 😂

5 jaar geleden

Ben nooit echt een vleeseter geweest, maar ik heb bij al mijn zwangerschappen altijd meer afkeer gehad. 😅

5 jaar geleden

Oh my God!!! Dit heb ik ook. Ik vind het verschrikkelijk.. maar de vleesvervangers laten me overgeven als ik er naar kijk.. even uitstellen dus

5 jaar geleden

Bij mij is het andersom. Ik kan alles eten van groenten, pasta, aardappelen... maar vlees vis of gevogelte daar draait mijn maag van om

5 jaar geleden

Ik ben van nature wel echt een vlees eter maar at echt niet elke dag vlees. ...
Welke vegetarische filet heb je? Ik heb het tijdens de vorige zwangerschap geprobeerd maar ik vond het zo smerig

5 jaar geleden

Ik kan op het moment ook niet zo goed tegen vlees. Alleen de "slechtere" dingen zoals knakworst, vettigheid uit de frituur. Net kibbeling op! Zondag 2 broodjes kwekkeboom kroket met mosterd, heb er zo van genoten 😍

5 jaar geleden

Ja precies het zelfde! At niet helemaal vegan maar we hadden soja yoghurt, ...
Salami wordt afgeraden door mijn verloskundige 🙁. Tenzij het heel erg goed verhit is zoals op een pizza.

5 jaar geleden

Reactie op Smileys

Salami wordt afgeraden door mijn verloskundige 🙁. Tenzij het heel erg goed ...
Ja ik heb overlaatst ook gehoord dat salami niet goed is maar had daar geen idee van heb het wel nog gegeten, ik ga het nu dan toch maar vermijden.

5 jaar geleden

Reactie op Judith8714

Ik kan op het moment ook niet zo goed tegen vlees. Alleen de "slechtere" di ...
Nu heb ik ook zin in een broodje kroket 🙈😂

5 jaar geleden

Reactie op Judith8714

Welke vegetarische filet heb je? Ik heb het tijdens de vorige zwangerschap ...
Die van de vegatarische slager is lekker! Die paté vind ik ook lekker

5 jaar geleden

Reactie op Sarah0204

Ja ik heb overlaatst ook gehoord dat salami niet goed is maar had daar geen ...
Kan wel als je het id oven is geweest dus bv pizza salami mag wel.

5 jaar geleden

Reactie op Mini-Me_84

Kan wel als je het id oven is geweest dus bv pizza salami mag wel.
goed van weten ! maar dus even geen salami meer tussen mijn boterhammen :(

5 jaar geleden

Same! Echte groente liefhebber, nu alleen de gedachte aan groente al 🤪

5 jaar geleden

Reactie op JetskeW

Die van de vegatarische slager is lekker! Die paté vind ik ook lekker
Helemaal mee eens, goed alternatief 😊

5 jaar geleden

Ik ben van nature wel echt een vlees eter maar at echt niet elke dag vlees. ...
Ik begreep dat je met kaneel wel op moet passen en maar een klein beetje per dag mag

5 jaar geleden

Hi! Ik herken dit heel erg☺ eet sinds begin van dit jaar voor 95% vega/vegan en ging mij altijd heel erg goed af. Sinds ik zwanger ben... totaal niet meer😰 inderdaad behoorlijke cravings naar echt vlees. Probeer het alsnog beetje binnen de perken te houden, vooral omdat ik een chronische darmziekte heb en slechter reageer op dierlijke producten. Maar geef er regelmatig aan toe. Beter zo dan niks binnen krijgen want eet zo weinig omdat ik nergens trek in heb en alles me tegen staat