16 Reacties

één jaar geleden

Hier een moeder van twee ICSI schatjes. Ik heb deze behandelingen in Genk gehad, en hier wordt je volledig onder narcose gebracht. De rest van de dag een beetje zeurend gevoel gehad, maar met twee paracetamol echt goed te doen.

één jaar geleden

Hier ook een moeder van een ivf kindje. Ik vond de puncties niet fijn. Maar je verlegt je grenzen omdat je zo graag een kindje wilt. Onze eerste ivf is een miskraam geworden. De 2de ivf is inmiddels een gezonde 10 jarige zoon. Daarna nog een x ivf gedaan maar liep op niets uit. Het traject is zwaar. Elke stap moet goed gaan, wil je de volgende stap kunnen nemen. Veel met elkaar praten. Verlies elkaar hierin niet. Mijn gezondheid is achteruit gegaan waardoor wij geen ivf meer konden doen. Omdat het zo zwaar kan zijn. Ik bleef me incompleet voelen. De oorzaak lag overigens bij mij. Slechte groei van eicellen. Maar wonderen bestaan wel degelijk. Ik ben alsnog spontaan zwanger geworden van een nu heerlijk 2 jarig meisje. Dus ik hoef geen ivf meer. Het is goed zo. Maar ja, onderschat het dus niet. Maar het kan je echt iets moois brengen. Ik hoop het voor je!

één jaar geleden

Reactie op Elizejoel

Hier ook een moeder van een ivf kindje. Ik vond de puncties niet fijn. Ma ...
Ahhh wat fijn! Wonderen bestaan inderdaad zeker! We gaan nu tijdens het opstarten van het IVF traject eerst nog verder met poging 6 van de IUI behandelingen. Ik hoop dat het daarna niet meer nodig gaat zijn. Maar je weet het niet…. Ik ben echt bang inderdaad voor de punctie. Je verlegt je grenzen, maar ik vind het wel spannend! Je wil het zo graag.. Maar aan de andere kant ben je er zo klaar mee.. 😥 We zetten door! Thanks voor het delen van jouw ervaringen!

één jaar geleden

Reactie op Mireille90

Hier een moeder van twee ICSI schatjes. Ik heb deze behandelingen in Genk g ...
Fijn om te horen dat het is gelukt!! Twee schatjes nog wel! 🥰 Thanks voor het delen van jouw ervaringen! 🥰

één jaar geleden

Reactie op jufstef

Fijn om te horen dat het is gelukt!! Twee schatjes nog wel! 🥰 Thanks voor ...
Hier ook 6 IUI behandelingen, geen oorzaak kunnen vinden in het desbetreffende ziekenhuis. Vandaar ook uitgeweken naar een ander ziekenhuis. Zoals iemand anders ook zegt, ja het is ontzettend heftig, maar de wens is sterker waardoor je je grenzen verlegd. Ja ik zou dit 100 x overdoen, omdat ik nu de uitkomst weet. Blijf dicht bij jezelf, en luister naar je gevoel. Blijf een team, samen zijn jullie sterk 🥰

één jaar geleden

Reactie op jufstef

Ahhh wat fijn! Wonderen bestaan inderdaad zeker! We gaan nu tijdens het op ...
Je mag er ook bang voor zijn. Ik ken vrouwen die het deden en er weinig last van hadden en ik ken de andere kant. De avond ervoor mocht ik een oxazepam nemen en de ochtend ook. Tijdens de punctie kreeg ik ook iets ingespoten waar ik ook van ondersteboven was. Ja, het deed pijn. Maar dat gaat voorbij. Terwijl ik lag bij te komen, was ik meer bezig met de vraag hoeveel eicellen hebben ze. De napijn was er ook. Maar paracetamol en een warme kruik en Netflix o.i d helpt. Het ergste vond ik de wachtdagen. Is er een innesteling of niet. Het terug plaatsen voel je weinig van. En dan beginnen de ellendige 2 weken wachten. Nestelt het zich in of niet. Ik hoop voor je dat iui genoeg is. Maar zo niet. Wens ik je veel succes met ivf

één jaar geleden

Hallo, hier moeder van een icsi kindje en op dit moment hoog zwanger van de 2e. De punctie heb ik 6x meegemaakt, niet prettig maar ook zo weer over.. de laatste keer punctie viel me zelfs nogal wel wat mee zal ik je zeggen. Zal er ook aan liggen hoeveel eitjes je hebt en hoe goed je zelf reageert op het roesje dat je krijgt.. Heb je specifieke vragen of onzekerheden? Alle vragen mag je stellen aan me wij zijn hier altijd heel open in.

één jaar geleden

Hier ook en zoon en dochter via ICSI, allebei van de eerste poging direct gelukt. Ik vond de punctie niet pijnlijk maar was er zeker wel zenuwachtig voor. Ik denk dan een bevalling doet ook pijn, het is iets wat je door moet om je grootste wens in vervulling te zien gaan. Wij kozen direct voor icsi en niet iui omdat ik direct de hoogste slaagkansen wou en iui medisch voor ons niet de juiste keuze was daar bij ons de zaadcel de weg niet zelf vond naar de Eicel. Als je graag nog zaken wil vragen mag je dit zeker doen.

één jaar geleden

Reactie op winnie200

Hier ook en zoon en dochter via ICSI, allebei van de eerste poging direct g ...
Wat fijn dat het is gelukt! Goed om te horen dat het is meegevallen. Dat is het ook meer inderdaad. Bevallen is veel pijnlijker.. Laten we hopen dat het allemaal goed komt! 💪🏻

één jaar geleden

Reactie op JustAGrilMom

Hallo, hier moeder van een icsi kindje en op dit moment hoog zwanger van de ...
Wat lief! Fijn dat het is gelukt! Ennn dat je zwanger bent van de tweede! Ik hou het zeker in gedachten en weet je te vinden als ik nog vragen of iets heb. Super lief! Succes met de laatste loodjes!!

één jaar geleden

Hoi! Ik heb net een eerste IVF-traject doorlopen, en gisteren vernomen dat onze terugplaatsing gelukt is. 🙇🏻‍♀️ stuur me gerust een berichtje op instagram (zoek me op testekikke of howaafkeseesit), ik vertel je graag hoe alles gelopen is. Ik begrijp als geen ander hoe spannend dat allemaal is!

één jaar geleden

Hoi. Ik net terug van mijn eerste echo. Eerste terugplaatsing icsi gelukt! Ik vond het hele traject onwijs meevallen en de punctie al helemaal! Je krijgt morfine toegediend, waardoor je nauwelijks pijn ervaart. Ik zou het zo weer doen! Sterkte!!

één jaar geleden

Hoi jufstef, Ik denk dat de punctie heel erg varieert van persoon tot persoon! ik had de pech dat ze niet goed aan mijn linkereierstok konden en ze stevig hebben moeten wroeten en op mijn buik moesten drukken. Die kant deed stevig pijn. De andere kant viel dan weer heel goed mee. Ik ging het wat op me laten afkomen en het deed voor mij meer pijn dan op voorhand verwacht, maar dus door die ene eierstok. Ik heb de nacht nadien ook wakker gelegen van de pijn, en had wel een beetje een mentale kater. de dagen nadien toch wel wat last gehad maar dat gaat gelukkig allemaal snel weer over. En je hebt het er natuurlijk voor over! Anderen hebben er dan weer totaal geen last van. De punctie was voor mij het spannendst, maar ze waren supervriendelijk en het is maar een kort moment in het hele traject. ☺️ Toen ik de eerste ivf info kreeg zag ik het even niet meer zitten - het was echt zoveel en zo intens- maar wij hebben doorgebeten en alles is beter meegevallen dan verwacht (geen last van hormonen enzo). Ik had ook schrik om fouten te maken met de spuiten maar gelukkig krijg je een handig schema en zeggen ze stap voor stap duidelijk wat er als volgende moet gebeuren waardoor het behapbaar was! (Wij hebben UZ Jette gehad, een aanrader!)☺️

één jaar geleden

Reactie op testekik

Hoi jufstef, Ik denk dat de punctie heel erg varieert van persoon tot perso ...
Goed om te horen! De punctie ga ik inderdaad maar op me af laten komen. Ik hoop eigenlijk dat poging 6 van de IUI behandelingen gaat lukken. 🤞🏻 Zo niet, laat ik het maar gebeuren. Kan er niet veel aan veranderen. Hopelijk valt het inderdaad mee! Het zal vast snel over zijn. 🥰 Thanks voor het delen van jouw ervaring! 🥰

één jaar geleden

Reactie op kim1992-24

Hoi. Ik net terug van mijn eerste echo. Eerste terugplaatsing icsi gelukt! ...
Ahhh gefeliciteerd!! Wat fijn dat de poging is gelukt! Hopelijk valt het allemaal mee inderdaad! Daar gaan we voor!! 🥰

één jaar geleden

Reactie op testekik

Hoi! Ik heb net een eerste IVF-traject doorlopen, en gisteren vernomen dat ...
Wauw!! Gefeliciteerd! Ik zag net je andere berichtje ook! Ik hou het zeker in gedachten. Super lief!!