24 Reacties

5 jaar geleden

Je zou de filmpjes met je telefoon kunnen maken en dan daarna op harde schijf op de laptop of computer en dan zo naar een usb overplaatsen. Lijkt mij het handigst om te doen eigenlijk!

5 jaar geleden

Wij hebben een camera wel bewust aangeschaft. Een losse harde schijf van 1tb. Hier zet ik alles op volgorde van datum enzo en leeftijd. Het is voor ons wel een manier om extra beelden en filmpjes te hebben voor haar ook later. Ze is nu 3 jaar en hebben zo 20k aan foto's en filmpjes.

5 jaar geleden

Wij gebruiken Google drive en Google photos. Super makkelijk om te delen met anderen 🙂

5 jaar geleden

Reactie op O0taar0o

Wij hebben een camera wel bewust aangeschaft. Een losse harde schijf van 1t ...
Oh dat klinkt top! En mooi voor later! Hebben jullie een camera aangeschaft bewust voor het maken van video's of ook vooral voor fotos?

5 jaar geleden

Wat je ook kan doen is met een fotocamera filmpjes maken. Deze filmen tegenwoordig op hoge kwaliteit gewoon full HD of zelfs al 4K. En daarna zou ik het op 2 manieren opslaan. Een harde schijf kan altijd kapot. Maar dat is wel het makkelijkst om foto's en filmpjes mee op te slaan. USB stick is zo vol. Maar dit zijn wel leuke dingen om te bewaren inderdaad. Ben zelf ook nog aan het denken hoe ik dat ga doen.

5 jaar geleden

Ik maak foto's en filmpjes met mijn telefoon. 2 keer per jaar haal ik mijn telefoon leeg op een usb en laat ik er een aantal printen voor in haar fotoalbum. Bijzondere uitjes, verjaardagen, feestdagen etc. Zo wil ik het bij de baby ook weer gaan doen.

5 jaar geleden

Ik zet 3 a 4 keer per jaar alle leuke foto’s en filmpjes op de computer en sorteer t een beetje in mappen. Kijk t ook nog wel af en toe even terug op de computer, altijd leuk! Via m’n MacBook staat t dan ook in de cloud. Mocht het heel veel worden zou ik er een externe hardeschijf voor gaan aanschaffen denk ik?

5 jaar geleden

Ik volg nu een online cursus om zelf een jaarfilm te maken. Als je het straks onder de knie heb kan je zoveel leuke films maken🤗 aboutmemories op instagram heet zij

5 jaar geleden

Ik maak ook vaak filmpjes. Ik film zo een heledag de leuke momenten en zet ze met moviemaker aan elkaar en zet er een leuk muziekje onder.

5 jaar geleden

Reactie op Grootwonderapril2021

Oh dat klinkt top! En mooi voor later! Hebben jullie een camera aangeschaft ...
Ja hebben bewust een camera aangeschaft. Juist een die beide goed kan. Ik werk zelf in de media dus gekozen wel meteen 600 euro. Wel heel blij mee en ideaal nu voor als de baby er ook is.

5 jaar geleden

En de grootste tip, draai je telefoon als je gaat filmen! Mocht je ze dan ooit gebruiken en op de computer of tv terug kijken dan heb je niet 2 van die lelijke zwarte balken! Kleine moeite maar groot effect😍

5 jaar geleden

Ik heb een usb-stick gekocht voor onze dochter en daar mapjes in met haar 1e en haar 2e jaar. Uiteraard ga ik dat nog veel verder doen en ik maak een kopie voor de zekerheid. Verder maak ik elk jaar een fotoboek. 😇

5 jaar geleden

Reactie op Naatj13

En de grootste tip, draai je telefoon als je gaat filmen! Mocht je ze dan o ...
Slim! Dankjewel!

5 jaar geleden

Heeft iemand misschien nog een tip voor een videocamera?

5 jaar geleden

bij ons staat alles op de cloud maar USB-stick is ook handig

5 jaar geleden

Zorg er vooral voor dat je de beelden op verschillende plaatsen hebt staan. Als er dan een computer/schijf crasht dan heb je nog een backup. Cloud kan natuurlijk ook, maar voor hele persoonlijke video's en foto's vind ik dat zelf nooit zo'n aangename plek om alles op te slaan.

5 jaar geleden

Ik heb ooit een mooi idee meegekregen: Een email aanmaken en elke verjaardag/ feestdag/belangrijke gebeurtenis foto's, videos en verhaaltjes naar dit emailadres sturen.... op de 18e verjaardag geef je dat het wachtwoord "cadeau" en zo heeft je zoon/dochter een mooie inbox vol met herinneringen.

5 jaar geleden

Reactie op W_1990

Telefoons zijn tegenwoordig meer dan voldoende (de wat nieuwere modellen).

5 jaar geleden

Reactie op W_1990

Telefoon is gewoon goed tegenwoordig. Maar als je echt nog mooiere beelden wilt maken kun je voor een fotocamera gaan die zijn tegenwoordig uitgerust met supergoede film kwaliteit beelden van ultra HD tot zelfs 4K wat je eigenlijk nu nog niet nodig hebt wat HD filmen is al een super mooie kwaliteit. Zo heb je gelijk 2 vliegen in 1 klap je kunt mooie foto's maken maar ook mooi filmen. En je kan ook verschillende lenzen gebruiken waardoor je bijv met portret lens mooie close ups kunt filmen. Bij Tweakers zie je veel reviews en vergelijkingen waarbij je je wensen ook weer mee kunt nemen. Miss ook fijn om daar eens in te duiken.

5 jaar geleden

Ik ben van plan om de filmpjes op mijn laptop te zetten en dan eens per jaar met een simpel videobewerkingsprogramma alles achter elkaar te plakken en op te slaan. Een film per kalenderjaar of levensjaar of zo. Als je er een kerstvakantie-activiteit van maakt bouw je nooit een grote achterstand op.