46 Reacties
5 jaar geleden
Ik ook die davitamon compleet met visolie enzo. Ik lust ook geen vis, dus vandaar dat ik die dan maar genomen heb!
5 jaar geleden
Ik gebruik multivitamine mama van Vitakruid, gebruik dit merk al een tijd en ben er heel tevreden over!!
5 jaar geleden
Er zit geen verschil tussen merken wat betreft foliumzuur. Er zit wel verschil in overige vitamines die erin zitten. In deze tijd (zomer) is vitamine D niet essentieel, want dat krijg je via het zonlicht ruim voldoende binnen. Vanaf oktober moet je die er zeker bij nemen.
Voor de rest is het een keuze of je multivitamine pakt of foliumzuur en D3 gecombineerd met gezonde voeding.
Als je moeite hebt met eten binnenhouden (misselijkheid en overgeven) dan is een multivitamine die je binnen kan houden wel fijn voor de nodige vitamines voor de kleine.
Ik gebruik multivitamine “zwanger” van DA eigen merk. Die had ik nog vanwege zeer veel bloedverlies na een eerdere miskraam en het advies om ijzer te slikken (toen meteen naar multivitamine ipv ijzer en foliumzuur). Deze maak ik op, daarna stap ik over op alleen foliumzuur evt met D3.
5 jaar geleden
Hai Mir03
Ik slik deze zwangerschap toevallig dezelfde als jou. Dat is prima hoor! Was het enige potje wat er bij AH was haha, dus dacht prima.
Ik weet nog van mijn vorige zwangerschap dat vanaf een aantal weken de verloskundige ook die mama compleet adviseerd... dacht vanaf 10 weken? Maar dat hoor ik binnenkort wel weer..
foliumzuur en D3 zijn nu het belangrijkste dus je doet het goed👍🏻
5 jaar geleden
Reactie op Angelique--
Hai Mir03
Ik slik deze zwangerschap toevallig dezelfde als jou. Dat is pri ...
Ah dat is goed om te weten. Gaan we daarop over na 10 weken.
Ik begon al wat te twijfelen aangezien bijna iedereen Davitamon gebruikt (8x zo duur). Maar leek mij al dat het niks uit maakt welk merk je gebruikt 👍🏻
5 jaar geleden
Kruitvat multivitaminen zwanger. Werkte bij mijn eerste kindje ook goed.
5 jaar geleden
Ik heb nu een duurdere variant (niet bij de drogist te koop) geadviseerd gekregen, omdat deze vitaminen beter opneembaar zijn voor je lichaam. Ik gebruik prena fem van Orthica
5 jaar geleden
Reactie op Samantha Naber
Kruitvat multivitaminen zwanger. Werkte bij mijn eerste kindje ook goed.
Deze heb ik ook,, 😊
5 jaar geleden
Kleine tip voor degene die foliumzuur slikken: Google eens op het verschil tussen foliumzuur en folaat (folate in het Engels)
.....er gaat een wereld voor je open.