Dag iedereen,
Vanuit de bevallingscursus kregen wij de tip voor het gebruik van scharlei (clary sage), een essentiële olie een natuurlijke ‘high’ tijdens weeën én staat bekend om weeën eventueel op te wekken.
Gezien ik 40+1 ben vandaag heb ik voor het eerst een beetje lopen ruiken aan het potje. Je word er wel mega relaxed van maar of het ‘werkt’ geen idee..
Wie heeft hier ervaring mee? Of probeert het op het moment ook uit? Ik hoor het graag!
https://www.womenshealthmag.com/nl/gezondheid/a26302207/essentiele-olien-gevaarlijk/ geen idee of je er iets mee moet doen naast ruiken, maar lees je aub goed in, want lang niet alles is goed voor jou/de baby
Ik gebruik het ook ben 39+1 maar verwacht er in die zin niet te veel van want als jouw baby er nog niet klaar voor is? Komt het ook niet met Clary sage 😉
Ik heb scharlei olie in de aroma diffuser gedaan, twee avonden achter elkaar en de nacht na de tweede avond braken mijn vliezen, bij 40.5 weken. Geen idee of het met elkaar te maken had, en ik had ook nog geen weeën dus in die zin heeft het geen weeën opgewekt. In het boek Positief bevallen wordt scharlei olie natuurlijk lachgas genoemd, ik denk dat dat wat veel gezegd is, maar we werden er hier thuis wel super relaxed van. En het belangrijkste voor mij was: ik sliep er heel lekker door. Iets wat ik al weken niet meer deed door de zwangerschap. Wat mij betreft echt een aanrader!