21 Reacties

5 jaar geleden

Hallo Elyse, Van harte gefeliciteerd! Ik ben ook net zwanger. Herkenbaar hoor..Mijn hond doet ook afstandelijk tegen mij, hij ligt graag bij mij ook op de bank. Nu moet ik hem smeken..Verder is hij vrolijk... Wanneer ik thuis ben groet hij me altijd enz.. misschien voelt jou hond het aan dat je zwanger bent en er even moet aan wennen. Tenminste dat denk ik... Je kan ook altijd dierenarts assistent bellen. Voor uitleg of advies.

5 jaar geleden

Reactie op Monique 1

Hallo Elyse, Van harte gefeliciteerd! Ik ben ook net zwanger. Herkenbaar h ...
Thanks voor je reactie, jij ook gefeliciteerd! Fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Helaas laat mijn doggie zich niet smeken haha! Goede tip, zal eens de DA bellen.

5 jaar geleden

Hoi Elyse! Allereerst gefeliciteerd!!! Mijn katten zijn anders in hun gedrag! De een vraagt onwijs veel om aandacht en de ander komt kroelen zodra ik ook maar even zit! Heel gek om dit zo mee te maken! Liefs M

5 jaar geleden

Hier het zelfde, die van mij lag s'nachts naast mijn bed, nu niet meer, voor de rest is ie heel blij om mij te zien en mee te mogen. En mijn nieuwe paard houdt mij continu in de gaten en ga ik iets met hem doen dan blijft hij zo dicht mogelijk bij me. Andere paarden mogen ook niet in me buurt komen. Dieren voelen dit heel goed aan en mijn tip is stel der gerust en laat haar zelf de keuze maken dadelijk als het zichtbaarder wordt dan trekken ze weer terug naar hun eigen gewoonte of worden over beschermd

5 jaar geleden

Wij hebben een Labrador en die heeft sinds een week het luisteren achter wegen gelaten en doet alles wat ze niet mag en ook nooit heeft gedaan. Gelukkig komt ze nog wel regelmatig even knuffelen ♡

5 jaar geleden

Reactie op mlebelle

Hoi Elyse! Allereerst gefeliciteerd!!! Mijn katten zijn anders in hun gedra ...
Thanks! Jij ook. Ja gek he? Herkende haar gewoon niet terug, tot ik bedacht dat t miss daar aan kon liggen..

5 jaar geleden

Reactie op Roxcana

Hier het zelfde, die van mij lag s'nachts naast mijn bed, nu niet meer, voo ...
Ahh ja, ze voelen het echt aan. Voor de rest is ze ook wel hetzelfde hoor en is ze nog wel enthousiast als ik thuis kom, maar dat ze echt op staat en weg loopt als ik naast haar ga zitten is echt nieuw. Ik laat haar ook, aangezien het forceren alleen maar negatief werkt. Vind het alleen even lastig. Ben zelf ook echt een knuffelkont namelijk 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Miche92

Wij hebben een Labrador en die heeft sinds een week het luisteren achter we ...
Ach, gelukkig doet 'ie dat nog wel 😊. Luisteren deed ze sporadisch sowieso al minder, pubertijd hahaha

5 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap moest iedereen uit mijn buurt blijven. Als we gingen wandelen en bij het stoplicht stil stonden, moesten andere mensen tenminste 2 meter achter mij wacgten. Hij was ontzettend beschermend. Nu 4 weekjes, maar hij vertoont nog geen extra beschermend gedrag.

5 jaar geleden

Reactie op DeeDee86

Bij mijn vorige zwangerschap moest iedereen uit mijn buurt blijven. Als we ...
Oh wauw. Ergens mooi, maar lijkt me ook lastig. Ik heb juist het beschermende er voor een groot deel uit kunnen trainen (opvanghondje), dus hoop ergens dat dat niet komt, maar zou me niets verbazen haha.

5 jaar geleden

Gefeliciteerd!! Hier hetzelfde. Bij de eerste zwangerschap werd mijn hond heel vermijdend. Toen ik een miskraam kreeg kwam hij de dag erna weer bij me, alsof hij ook voelde en rook dat het weg was. Heel bijzonder. Nu net weer zwanger en jahoor, meneer ontwijkt me en verplaatst inderdaad zodra ik maar naar hem toe loop of er naast ga zitten haha. Zolang hij dat doet, weet ik dat hij iets ruikt wat hij niet kent, voor mij alleen maar fijn om te weten dus ;) Dat kroelen komt wel weer.

5 jaar geleden

Reactie op Nadhie

Gefeliciteerd!! Hier hetzelfde. Bij de eerste zwangerschap werd mijn hond h ...
Jij ook gefeliciteerd! Wat "fijn" om te horen. Niet heel gezellig natuurlijk, maar in dit geval wel een teken dat het goed zit. Dat stelt mij ook gerust 😊

5 jaar geleden

Als ik iets mag toevoegen honden voelen dat als een vrouw zwanger en gaan idd anders doen omdat ze dan voorzichtig willen zijn. Een tip, het is altijd goed om de luiren v je 1ste of 2de kind te laten ruiken. Een teken v hem v hé ons familie is groter geworden!!

5 jaar geleden

Onze labrador rue van 2 is al veranderd voordat wij wisten dat we zwanger waren. Het is echt mijn aanhankelijk baby'tje geworden 😍 hij luistert voor het eerst goed als hij los loopt en houd mij continu in de gaten en wacht als k te ver achter loop. In en rondom het huis loopt hij continu als een puppy achter me aan en slaapt bij mijn voeten. Hij mag van ons niet in de gang bij de slaapkamer maar voor het eerst doet hij dat wel en ligt dan voor de slaapkamer 🙈 hij heeft oprecht nooit geblaf maar sinds deze week is hij waaks. Blaft als hij buiten is hoort en gaat dan bij me zitten en gisteren blafte hij tegen een indringer dat was mijn man🤣🤣 En hij is met spelen minder lomp tegen mij en tegen mijn man niet. vind het jammer dat jullie geweerd worden door jullie hondjes, hoop dat die van jullie ook snel als die van ons word kan ik lekker mijn moeder gevoelens op kwijt 😍

5 jaar geleden

Reactie op DRF21

Onze labrador rue van 2 is al veranderd voordat wij wisten dat we zwanger w ...
Wat leuk om te horen & gefeliciteerd! Bijzonder hoe ze reageren hè. Mijn hond is ook echt een beetje mm baby, wel een eigenwijze baby omdat ze nog steeds wel pubert 😉. Ze lijkt wel echt beter te luisteren met uitlaten, dat is fijn, maar ze ligt toch echt wel bij mijn man wanneer hij op de bank zit, maar zodra ik erbij kom, is ze weg. Dus het ligt toch echt aan mij🙈🙈

5 jaar geleden

Reactie op Sms

Als ik iets mag toevoegen honden voelen dat als een vrouw zwanger en gaan ...
Hi! Thnx voor je tip. Die kende ik nog idd van toen mijn vader hondengeleider was.

5 jaar geleden

Reactie op DRF21

Onze labrador rue van 2 is al veranderd voordat wij wisten dat we zwanger w ...
Haha ja kan er wel jaloers op worden, heerlijk zo'n lieverd! De mijne snapt denk ik gewoon niet wat hij ruikt en is echt een bangerik dus vermijd het daarom misschien ook. Wie weet of het nog verandert. Je ziet ook wel eens van die foto's dat een hond met zn kop op je buik komt liggen, dat lijkt me zo leuk 😅♥️

5 jaar geleden

Reactie op Nadhie

Haha ja kan er wel jaloers op worden, heerlijk zo'n lieverd! De mijne snapt ...
Haha ja precies. Ik heb ook zo'n bange schijterd🤣. Tenzij er eten in de buurt is, dan is ze er als de kippen bij.

5 jaar geleden

Wij hebben ook een Mechelse herder van net een jaar oud en hij is laatste week ook veel rustiger met mij en zit hele tijd voor mij ipv van voor me vriend zitten, wat hij normaal wel doet.. echt mooi om te zien hoe ze dit kunnen aanvoelen.

5 jaar geleden

Reactie op la89

Wij hebben ook een Mechelse herder van net een jaar oud en hij is laatste w ...
Ahh, dat is ook wel echt lief zeg. Heb nu een Westpointer (vuilnisbakje van Curaçao), maar vroeger altijd Mechelse herders gehad. Pracht beesten 💕