16 Reacties
5 jaar geleden
Ja hetzelfde verhaal hier!
Ik kijk het nog ff ~2 weken aan en ga waarschijnlijk ook een afspraak maken bij een bekkenbodemfysio.
Ook omdat mijn stuitje verschoven lijkt, ik heb echt een hobbeltje op mijn rug… hebben meer mensen dat?
Daarnaast kan ik niet echt langer dan 10 min kan lopen zonder pijn aan mn stuitje en mn schaambot..
5 jaar geleden
Reactie op Lydiavdh
Ja hetzelfde verhaal hier!
Ik kijk het nog ff ~2 weken aan en ga waarschijn ...
Hey,
Ik zou eerder een afspraak maken bij de bekken fysio!
Tijdens de zwangerschap heb ik bekkeninstabiliteit gehad dus ik liep al bij de fysio.
Ik kon ook niet lang lopen door pijn in mijn schaambot en stuitje, de kans is denk ik groot dat je schreef staat door de bevalling. De fysio kan dit weer recht trekken, bij mij heeft dit veel geholpen!
5 jaar geleden
Een kleine 6 weken terug heb ik een geplande keizersnede gehad omdat mijn meisje in stuit lag. Sindsdien heb ik nooit echt meer het gevoel gehad dat ik een volle blaas heb. Erg vervelend maar nog nooit heb ik in m'n broek gedaan of enkele druppels verloren. Onlangs heb ik dit gevraagd aan de vroedvrouw en zij wist mij te zeggen dat ik luie blaas heb gekregen na de sonde van de keizersnede. Indien ik effectief urine zou verliezen had dit te maken met zwakke bekkenbodemspieren. Om die luie blaas weer wakker te maken moet ik regelmatig naar het wc gaan (al is het maar voor een paar druppels te doen). Na een paar dagen merk ik dat ik opnieuw iets begin te voelen. Ook was er een tip van haar om minimaal 2 liter water te drinken op een dag. Hopelijk heb je hier iets aan en wordt het terug beter. Geniet ook van je fantastische baby'tje!!!!
5 jaar geleden
Reactie op Inkeuh01
Een kleine 6 weken terug heb ik een geplande keizersnede gehad omdat mijn m ...
Super bedankt voor de tips! Ik ging dus elke 3uur naar de wc, maar dat ga ik even wat eerder achter elkaar doen en net nog wat meer drinken dan ik al doe haha.. hopelijk helpt het! Thnx in ieder geval!!
5 jaar geleden
Reactie op Tulpje
Ik heb een soortgelijk verhaal gehad, maar het lukte mij ook niet om te pla ...
Ja daar heb ik inderdaad aan gedacht, stel het komt niet terug zal ik daar achteraan gaan want het hoort zo natuurlijk niet 😊 ookal komt het soms ook echt wel goed uit als je niet voelt dat je moet hahaha🤭
5 jaar geleden
Reactie op Mouch
Ik heb dit ook! Maar ik dacht dat dit een normaal side effect was 🙊😂 ik g ...
Is ook normaal hoor na de bevalling! Maar ik heb geen idee hoelang het mag duren eigenlijk.. staat daar 6 weken voor of bij wijze van 12... Geen idee 😊 Vandaar dat ik dacht ik stel m'n vraag gewoon even en kijk of iemand het herkent 🤭
5 jaar geleden
Reactie op Esméivan
Ik heb precies het zelfde ook heb ik afentoe het gevoel alsof er iets har ...
Dit heb ik dan weer niet.. zowel dat harde waar je het over hebt als dat het niet komt want zodra ik op de wc zit dan merk ik dat m'n blaas dus gewoon wel vol zat.. maar inderdaad totaal geen aandrang?!🤷🏼♀️ Maar zoals iemand al schreef; niet om je bang te maken maar hou het even in de gaten dat er iets uitkomt, want dat zou inderdaad misschien wel een verzakking kunnen zijn..
4 jaar geleden
Reactie op Tulpje
Ik wil je niet bang/ongerust maken, maar let je op dat je geen verzakking h ...
Ben inderdaad maar even langs de huisarts gegaan en bleek weer eens nierbekkenontsteking te hebben en een zeer ontstoken vagina 🙄🙈 denk je alles gehad te hebben na je bevalling krijg je dit. Nu gelukkig nergens last meer van.. gelukkig geen verzakking maar was dus wel iets van medische hulp nodig 😅
4 jaar geleden
Hey meiden. Ik raad een ieder aan om bij twijfel echt een bezoek aan de bekkenfysio te brengen. Ik heb dit gedaan, zonder verwijzing. Ik heb een lichte verzakking. De fysio vertelde me dat veel verzakkingen niet opgemerkt worden. Als je later in de overgang komt en door dezelfde hormonen de boel weer wat weker/soepeler wordt, ineens wel last kan krijgen van een verzakking die je niet hebt opgemerkt. Het valt mij zo tegen wat betreft sporten en wat je allemaal eigenlijk niet weet (en wel moet weten als je weer lekker wil gaan bewegen en de boel heel/op zijn plek wilt houden). Een verzakking geneest niet, maar door de juiste oefeningen en ademhalingen zorg je ervoor dat je spieren sterker worden en alles op zijn plek houdt. Veel info, maar tip van Flip! ☺️