Hoi allemaal
Ons zoontje wil absoluut Geen handschoenen en muts op. Wordt boos en trekt het van zn hoofd /handen. Zegt duidelijk nee en schudt zijn hoofd. Hij is vrij ver qua taal ontwikkeling en het begrijpen en weet dondersgoed dat hij ijskoude handen krijgt met dit weer. Leg hem uit dat als hij de handschoenen aandoet de handjes weer warm worden.
Handen zijn rood en doen dan echt zeer na een wandeling naar de supermarkt. Een dekentje enzo duwt hij ook direct weg.
Zit even met handen in het gaar met deze koude dagen. Met een newborn van 4 weken oud komen we toch niet heeeel ver, maar toch. Ik heb al een hele dikke voetenzak met teddy voor in de kinderwagen besteld van Jollein. Hopelijk helpt dat iets.
Wie heeft de gouden tip(s)?
Ik heb nu wantjes van de Hema.
Ohja erg herkenbaar!
Ik heb nu wel een muts met touwtjes en strik dat dan onder haar kin, vervolgens werk ik de touwtjes weg onder haar jas🫠🤣.
Wbt handschoenen geen tip die gaan meteen weer uit. In de wagen doe ik haar dan wel in de voetenzak en rits ik die zo ver mogelijk omhoog maar haar handjes gaan er nogsteeds boven😉
Hier eerst de wantjes aan en dan de muts op, want dan trekt ie die muts niet zo maar weer af. Hier geen discussie gevoerd, niet gevraagd maar gewoon gedaan. 2x krijsend gewandeld, nu is het klaar 😆
Wij hadden precies hetzelfde! Tot ik bij mezelf eerst alles aan deed, haar popje ook een muts op zetten en nu moet ze overal haar muts op en wantjes altijd mee hahaha! Geen idee of dit de oplossing is maar het eerst bij mezelf en de pop doen werkte hier
Zelfde hier - maar eerst wanten aan en dan jas erover zorgt er voor dat ze ze niet zelf uit kan doen.
En als ze ze toch uit krijgt / weigert aan te trekken dan maar even accepteren want aan krijgen lukt dan toch niet - hopelijk leert ze dat het koud is en niet fijn.
Werkt het ook niet als je z’n muts knoopt onder z’n kin? Dan moet je wel een muts hebben met van die touwtjes. En als handschoenen/wanten niet werken misschien een wat grotere trui/jas met mouwen die over z’n handen komen
Hier hetzelfde. Ons zoontje heeft dus koude handen 🤷🏻♀️.
Ondertussen accepteert hij muts en wanten wel. We hebben er niks bijzonders voor gedaan, behalve de wanten aan een touwtje uit de mouwen laten bungelen.