17 Reacties
4 jaar geleden
Een uitwendige echo geeft op dit termijn echt nog veel meer onzekerheid. Kon er geen inwendige echo gemaakt worden?
4 jaar geleden
Waarom heeft de verloskundige geen inwendige echo gemaakt? Maar op 6 weken is het wel niet abnormaal dat je nog geen hartje ziet, als alles er oké uitzag zou ik proberen het van me af te zetten. Kan je niet over een week ofso voor een pretecho gaan, dan kan je misschien daar wel een hartje zien?
4 jaar geleden
Wat je schoonouders betreft, ik zou het alsnog gewoon vertellen, hebben wij ook onmiddellijk gedaan. Als er toch iets mis meost gaan is het ook fijn dat erover gepraat kan worden. Mischien heeft er nog iemand uit de familie iets gelijkaardig meegemaakt en kan je daar wat steun krijgen, je weet maar nooit.
4 jaar geleden
Ik zit in dezelfde situatie. Eergister had ik een echo met ook 6+5 weken. Er was geen hartslag, ook niet met vaginale echo. Wel een vruchtzak en dooierzak op de juiste plek die er normaal uit zagen. Ik werd teruggezet op 5+4 wat volgens mij niet kan kloppen qua termijn. Maar zo groot was t. Wel verder niet afwijkend en geen bloedverlies gehad. Tegen mij zei ze dat t 2 kanten op kan gaan en dat ze over een week een nieuwe echo maakt. De week wachten valt me erg zwaar. Mensen dit meegemaakt waarbij het goed afliep?
4 jaar geleden
Hoihoi! Ja het kan zijn dat het gewoon goed is! Ook het terug zetten is niet raar. Jij gaat uit van jouw start vorige cyclus maar de baby kan tussen 6 en 10 dagen na eisprong innestelen. Dus als jij een latere eisprong hebt en een late innesteling dan is het heel goed mogelijk dat de echo gister gewoon te vroeg was. Maak je vooral nog geen zorgen en ik zou het gewoon vertellen. 😘
4 jaar geleden
Reactie op stephanie1104
Hoihoi! Ja het kan zijn dat het gewoon goed is! Ook het terug zetten is nie ...
Bedankt voor je lieve bericht. Maar geldt dat ook als je ovulatietesten hebt gebruikt? Ik had een positieve ovulatietest op 11 juli en op 26 juli een positieve zwangerschapstest met clear blue 2-3 weken. Dat klopt toch niet dan?
4 jaar geleden
Reactie op -April-
Bedankt voor je lieve bericht. Maar geldt dat ook als je ovulatietesten he ...
Jaa maar dan zou je prima een late innesteling kunnen hebben gehad en cb meet hcg en niet hoeveel weken je zwanger bent. 2-3 weken is echt een indicatie. 5 dagen terug zetten is echt niet heel erg gek 😘😘 maak je vooral niet druk lieverd.
4 jaar geleden
Reactie op -April-
Ik zit in dezelfde situatie. Eergister had ik een echo met ook 6+5 weken. E ...
Ik heb vorige week ook een echo gehad met 6+4, maar er was een vruchtzakje te zien wat paste bij krap 5 weken. Terwijl ik zeker wist wanneer mijn ovulatie was. Afgelopen week de 2e echo gehad en er was nu duidelijk een embryo te zien met kloppend hartje, het was goed gegroeid ten opzichte van een week eerder. De verloskundige noemde het diapauze, dan heeft het vruchtje even een pauze gehad in de ontwikkeling. Komt vaker voor blijkbaar. Maar die week wachten tussen de echo’s was een hel 😱
4 jaar geleden
Reactie op -April-
Bedankt voor je lieve bericht. Maar geldt dat ook als je ovulatietesten he ...
Innesteling gebeurt gemiddeld rond 9 dagen na de eisprong dus in jouw geval rond de 20ste, maar dat kan ook iets later geweest zijn. Dat je op 26juli een positieve test in handen had waar 2 - 3 weken opstond kan ook gewoon zijn doordat je hcg zeer hoog is, mijn huisarts dacht dat ik 10 weken ver was vanwege mijn hcg waarden bleek op de dag van het bloedtrekken net 6 weken ver te zijn, dat is 4 weken ernaast door de hoge hcg waarden dus misgien zijn jouw waardes ook gewoon veel hoger dan ze eigenlijk zouden moeten zijn en heeft de test het dus mis
4 jaar geleden
Wij hebben eenzelfde verhaal. We dachten 7 weken 0 dagen te zijn, maar de grootte van de vruchtzak was eerder van 6+2 weken (0.44cm). Wel mooi van vorm en op de juiste plek. Kennelijk wel helemaal achterin de baarmoeder wat erg lastig te zien was, ze heeft 5 min gezocht en met maximaal inzoemen. Helaas ook geen kloppend hartje gezien. Nu maar afwachten, over een week terug. Vind het wel erg spannend.
5 maanden geleden
Reactie op -April-
Bedankt voor alle berichten! Dat maakt mijn zorgen iets minder. Ik hoop zo ...
Hoe is het afgelopen bij jou?🙏
5 maanden geleden
Reactie op Linsey90
Vandaag ook echo gehad, hetzelfde verhaal..
Dacht 7+2, zij denkt 6 weken aa ...
En hoe is het afgelopen bij jou?🙏🙏