11 Reacties
één jaar geleden
Herkenbaar, hier zelfde verhaal! En toevallig voor het eerst vandaag middagslaapje geskipped, na anderhalf uur in bed zat docher nog steeds recht (wel tevreden maar was toch eens gaan kijken, ze had dan net een volle pamper - voor pipi is ze zindelijk, voor te slapen krijgt ze nog een pamper en daar maakt ze gebruik van zeg maar). Ververst en toen zei ze 'Beneden gaan', ze leek ook effectief niet moe.
Maar alles wat haar niet aanstond, te lang duurde, of waar ze niet akkoord mee was was direct drama en wenen. Kort lontje terwijl ze anders niet zo is. Dus precies toch nog niet klaar om dit geregeld te gaan overslaan, ik hoop dat ze morgen wel een dutje doet want dan is ze veel meer te genieten🙃
één jaar geleden
Reactie op Helloo
Herkenbaar, hier zelfde verhaal! En toevallig voor het eerst vandaag middag ...
Ja hier ook zo, als we zijn slaapje dan weglaten omdat hij zolang wakker is voordat hij wil slapen, is hij inderdaad ook wel prikkelbaarder. Hij is anders zo ontzettend lief. De ik ben twee en ik zeg nee fase, is echt niet leuk😂
één jaar geleden
Hier slaapt ze heel snel, maar wel maar een uurtje waardoor ze dus heel moe en prikkelbaar is eind van de middag. Na het avondeten “vol energie” en dan krijg je haar amper in slaap. Voor 20:30 slaapt ze ook niet. En in de ochtend om 5:30 roept ze dan: zo klaar sapen, na benenen binta eten. 🫣🤣
één jaar geleden
Herkenbaar, die van ons slaapt niet meer overdag sinds maart.. eerst op de opvang niet meer en daarna weigerde ze bij m'n schoonouders en toen bij ons ook. Wat ik doe is soms even laten "rusten" op de bank. Even prikkelarm laten rusten. Dat accepteert ze wel.
En soms valt ze in slaap zoals in de auto maar dan maak ik er wel met 40 minuten wakker. Ze gaat evengoed nu 19.00 uur slapen en is rond 6.30 uur wakker. Soms slaapt ze 18.30 uur al en ook dan is ze 6.30 uur wakker. Ook prima...
één jaar geleden
Hier ook een dochter van april 2021 en slaapt sinds ruim een week geen middagdutje. Ze begon eerst ook de dutjes bij mijn ouders en schoonouders te weigeren. Daarna wilde ze thuis ook niet slapen, ze lag dan echt klaarwakker in bed. Als ze wel een dutje deed, dan sliep ze ‘S avonds pas 21:00. Nu we het dutje overslaan, slaapt ze om 19:00 tot de volgende ochtend 08:00-09:00. Ze valt ‘A avonds ook veel makkelijker in slaap, ze is echt na 10 minuten weg.
één jaar geleden
Hier hangt het af van de activiteit in de ochtend. Als het regent en we binnen blijven, rustig spelen, tekenen, tv kijken, puzzelen, boekjes lezen... Dan kan ze haar energie niet kwijt en kan ze best zonder dut.
Hebben we een uitstapje gedaan (kinderboerderij, supermarkt, shoppen, wandeling, speeltuin.) dan dut ze wel nog.
één jaar geleden
Reactie op Kruimel90
En hoe is ze dan eind van de middag? Hier is ze na een uurtje slapen eind v ...
Ik raad je aan een rust momentje aan je kind te geven. Een prikkelarme. Even op de bank rustig liggen. Die van mij accepteert dat gelukkig wel. En vroeger naar bed brengen helpt hier.
één jaar geleden
Zijn er nog meer die momenteel aan het worstelen zijn met wel/geen middagslaapje?
Ze slaapt echt binnen 5 minuten ‘s middags, ‘s avonds kan het echter 1,5/2 uur duren maar soms ook “maar” 30/60 minuten. Als er hem overslaan of niet aanbieden valt ze rond 16 uur in slaap, als we haar na een uurtje wakker maken is ze chagrijnig en duurt het ‘s avonds nog langer. Ze geeft ook aan bang te zijn, heeft een nachtlampje maar slaapt tegenwoordig ook met het grote licht aan.
‘s nachts is het vaak ook drama, veel huilen, bang en niet meer willen slapen. Ze slaapt al bij ons in bed dus dit is ook geen oplossing. Ik weet even niet wat goed is, ik ben morgen 35 weken zwanger dus het sloopt mij ook behoorlijk bovenop dat ik het vreselijk vind om haar zo te zien. 😔
één jaar geleden
Ja wij worstelen er ook mee nu. Lijkt het nog wel nodig te hebben, slaapt bijna meteen als ze in bed ligt. Slaapt ook rustig 1,5/2 uur. In de avond gaat ze dan wel lastiger slapen, en in de ochtend is ze vroeg wakker.
Wakker houden lukt op zich wel, maar dan eet ze vaak bijna niet omdat ze zo moe is en wordt ze inderdaad rond een uurtje of 16:00 chagrijnig.
Wakker maken na een uur = drama de rest van de dag. Maar dat snap ik ergens wel, ik hou er ook niet van om wakker gemaakt te worden 😉
Dus hier ook even lastig. Kijken nu per dag een beetje hoe het gaat. Op de opvang slaapt ze sowieso wel.