9 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochtertje van bijna 1 heeft alleen nog maar 2 tanden onder. Mijn zoontje van 2,5 heeft wel zoiets. Een van zijn voortanden is een 'tweelingtand' (zoals de tandarts het noemde). Deze is breder en je ziet dat er 2 tandjes aan elkaar zijn gegroeid. Hij heeft daarnaast wel gewoon nog een tand voordat de hoektand komt, dus hij mist verder niet wat. Volgens onze tandarts is het in veel gevallen zo dat het volwassen gebit wel een normale tand heeft. We gaan het zien. Volgens mij heeft hij er geen last van.

3 jaar geleden

Reactie op Elti88

Mijn dochtertje van bijna 1 heeft alleen nog maar 2 tanden onder. Mijn zoon ...
Oh dat is ook bijzonder ja! Ik heb wel eens gehoord dat mensen gewoon een tand missen in de rij.. maar van een tweelingtand nog nooit gehoord 😮 Had jouw oudste ook snel tandjes en een afwijkende volgorde van doorkomen?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Je baby verwennen en parenting hacks

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over de ontwikkeling van je baby en jouw invloed daarop. Verder hebben we het over veranderd babypoep, je baby verwennen (kan dat wel?), de regels binnen jouw gezin (en wat als je hierover van mening verschilt met je partner) en we delen de beste parenting hacks.

3 jaar geleden

Reactie op Elti88

Mijn dochtertje van bijna 1 heeft alleen nog maar 2 tanden onder. Mijn zoon ...
Oh wow, ik heb dus gegoogeld op tweelingtand.. geminatie genaamd, in het engels "gemination". En ik zie dus bij afbeeldingen gebitten die exact hetzelfde hebben als mijn dochter. Vet interessant 🤪 Dus wsl is het bij haar ook een tweelingtand die bij de wortel al gekliefd is. Dat verklaart dus ook de snijtand links ervan. 💡 Overigens ben ik nog steeds benieuwd of er meer mensen zijn die dit kennen of herkennen 😁

3 jaar geleden

Reactie op Bebes93

Oh dat is ook bijzonder ja! Ik heb wel eens gehoord dat mensen gewoon een ...
Hij deed het eigenlijk allemaal volgens het boekje. Eerste tandje met 5 maanden en de rest in de volgorde zoals meestal.

4 weken geleden

Mijn dochtertje heeft het ook

4 weken geleden

Mijn zoontje van inmiddels bij a 4 mist onder een tand. Heeft dus 9 tanden onder ipv 10..

3 weken geleden

Reactie op MaximevE

Mijn dochtertje heeft het ook
Oh precies op dezelfde plek ook! Maar het kan dus geen kwaad 😊 mijn dochter is inmiddels bijna 4 en we flossen tussen de tweelingtand, dat is wel echt nodig. Verder ben ik benieuwd als ze gaat wisselen wat er dan komt😋