Hoi iedereen
Ik heb ontzettend veel zin in gerookte zalm. Ik weet dat dit niet mag, maar ik zou de zalm tussen een crouque (tosti) willen leggen. Is dit dan wel oké of wordt de zalm dan ook niet genoeg verhit?
Groetjes!
Gerookte zalm mag je volgens mij wel eten als je het vers haalt bij een viswinkel! Alleen de voorverpakte versie uit de supermarkt niet. Misschien is dat een optie? (Geen antw op je vraag, sorry)
Ik eet sinds het begin van mijn zwangerschap al voorverpakte vis (vacuum) vanuit de supermarkt! De gynaecoloog zei dat dit mocht (omdat ik het echt niet kon laten), maar dat wel gewoon direct als je het pakje opendoet en niet laten staan :-)
Ik denk dat het wel kan, ik maak ook wel eens een tosti met cervelaat of sa ...
Tussen een tosti wordt het verwarmd, niet verhit. Bacteriën gaan pas vanaf een bepaalde temperatuur dood. Gelukkig ging het tot nu goed, maar zou het niet adviseren 👀
Ik heb al 3 x zalm gegeten... ik haal het vers van simones in Scheveningen, ...
Ohhh hier ging ik als kind/tiener zo veel heen! Woon nu in t buitenland en een vers visje uit de haven mis ik echt! Als we in DH zijn gaan we altijd even langs. Heel jaloers nu 😂
De richtlijnen zijn adviezen, het is je eigen keuze wat je ermee doet. Maar het gaat er bij gerookte zalm om hoe lang het in de vacuum verpakking heeft gezeten, als het te lang erin zit kunnen de bacteriën zich teveel vermenigvuldigen en dan kan het dus gevaarlijk worden. De tht datum van de supermarkt is zo hoog dat de kans dat er teveel van de slechte bacteriën in zitten een stuk groter is dan de versie van de visboer. Echter is overal de gerookte zalm vacuum verpakt geweest (ook die van de visboer, ook die van simones) dus het risico is nooit helemaal weg, vandaar dat ze zeggen goed verhitten dan weet je zeker dat het veilig is.
Herkenbaar! Als je t verhit zou t volgens mij moeten kunnen. Zelf durf ik het nog niet aan. Maar iedereen moet vooral zn eigen keuzes maken :).
Ik heb wel afgesproken met mn vriend dat als de kleine geboren wordt dat ik dan als eerste een broodje gerookte zalm wil 😂🥳
Gerookte zalm mag je volgens mij wel eten als je het vers haalt bij een vis ...
Juist dit klopt! Want dan wordt het onder een andere atmosfeer verpakt dan in de supermarkt. Daar gebruiken ze uit m'n hoofd gasverpakking met houdbaarheidsspul. Je moet Zalm hebben wat max 10 dagen bewaard kan worden. (Ja dit kan doordat het is gerookt)
Gasverpakte zalm kan je gewoon eten. Ik eet het iedere week. Goed voor de ontwikkeling van het brein van de baby en lekker voor de mama :) let op geen vacuum maar gas verpakt. Dit maakt het verschil in de ontwikkeling van bacteriën. Deze vind je niet in de supermarkt.