5 Reacties
2 jaar geleden
Hai hai! Ik werk zelf op een kdv, en mijn zoontje gaat daar ook naar toe. Hoe lastig je het misschien ook vind, kom op voor je kindje! Ga het gesprek aan met die meiden, dat verdiend je kindje. Niet of te weinig verschonen is heel onnodig, en ook echt blijkt wel weer dus, niet goed voor je kindje. Het slapen is en blijft een dingetje op een kdv, ons kindje word ook regelmatig wakker gehuild en ik kook dan van binnen. Rust en slaap is in mijn ogen 1 van de belangrijkste dingen op een dag voor een kindje, maar ik weet hoe het er aan toe kan gaan. Het is gewoon een probleem. Dat avondeten is in mijn ogen niet helemaal nodig, ze kunnen makkelijk het avondeten geven, of je geeft iets wat je kindje zelf kan eten aan tafel met hen erbij, pasta ofzo lekker met de handjes, geen excuus voor hun want poetsen moeten ze toch😉. Praat erover, vraag een gesprek aan, en leg je gedachtes en gevoelens op tafel, het allerbelangrijkste!
2 jaar geleden
Als er is afgesproken dat dit gedaan wordt, zou ik het zeggen zodra ik haar breng. Een gesprek aanvragen zou mij te lang duren.
Maar ik ben nogal direct. En het verschonen al helemaal. Zulke dingen kunnen er bij mij niet in. Dus alle kindjes ouder dan 1 jaar kunnen niet meer "goed verzorgt" worden, omdat ze een aantal babys hebben? Snap dat het hectisch is, want heb zelf ook een zoon van 3,5 maand en een dochter van ruim anderhalf. Maar soms moet zoonlief ook gewoon even wachten, want dochter heeft ook aandacht en verzorging nodig.
Mijn mening, gewoon zeggen wat je ervan vind.
2 jaar geleden
Een gesprek aanvragen, wel zeggen dat je dit zo snel mogelijk wilt hebben. Aan de deur is het vaak onrustig en dan komt er een andere ouder en heb je gewoon niet de tijd om te zeggen wat je wilt.
Je bent niet rationeel bezig, je komt gewoon op voor je kindje. Het zou mij ook niet lekker zitten als dat gebeurd. Het slapen is wel vaak een dingetje ook bij ons slaapt ze maar een uurtje vaak op de opvang en bij ons thuis langer maar dat zie ik niet als een probleem, dan heb ik thuis de volgende dag vaak iets meer rust haha en in de avond gooien we haar op tijd op bed zodra we merken dat ze het niet meer volhoud, standaard tijd is 19.00 uur maar al ligt ze te hangen dan doe ik het al eerder. Het is gewoon vaak te gezellig op de opvang voor een goed slaapje. Als ik maar wel hoor dat ze gewoon blij is en zo en lekker speelt. En het verschonen moet je wel echt aangeven, zeker als je merkt dat er zure poep is vanwege de tandjes kun je ook vaak bij de deur zeggen of ze willen opletten op het verschonen want ze heb ... last van weet je wel.
Avondeten kun je indd ook zelf meegeven als je t fijn vind, ze eten steeds zelfstandiger. Die van mij wil niet eens meer dat ik haar voer en doet zelf alles met de handjes, vork of lepel. Lijkt mij niet een groot probleem als ze dat geven toch?