4 Reacties
één jaar geleden
Hier wat ervaring met 2 fruit snoepers van 2,5 en 5 jaar. 🙃 Onze vriezer ligt vol bevroren fruit, naast een volle fruitschaal, dat is voor hun snoep.
Als er gelegenheden zijn zoals verjaardagen, mogen de kinderen gewoon taart en snoep. Dat houd je toch niet tegen.
Ik neem altijd fruit of iets voor ze mee als we samen ergens heen gaan.
We merken wel dat ze na 3 happen taart deze niet meer hoeven, veel snoep veel te zoet vinden en dus niet lekker. Dat lost zichzelf aardig op. En voor die ene keer… eten ze maar lekker een bakje chips of wat frietjes. (Mayo ed lusten ze niet)
Met traktaties op school/kdv eten ze er iets van, de rest gaat mee naar huis. Dan laten ze dat thuis blij zien en ligt het vervolgens 2 op het aanrecht. 🤷🏻♀️
Thuis vragen ze om (bevroren) fruit, niet om snoep. Mango en blauwe bessen zijn favoriet!
één jaar geleden
Wat super goed zeg! Ik had dit ook graag gewild maar het is me niet gelukt om dit vol te houden. Ik moet zeggen dat ze wel heel erg gezond eet t.o.v. andere kinderen, maar ze krijgt wel suiker binnen. Ik kan je daarom niet helpen met je vraag maar wilde wel zeggen dat ik het heel knap vind!
één jaar geleden
Reactie op lauravmr
Wat super goed zeg! Ik had dit ook graag gewild maar het is me niet gelukt ...
Dank je wel, ligt misschien ook aan je kind, maar ons gaat t heel makkelijk af gelukkig tot nu toe. Ik heb zelf helaas borstkanker en altijd een suiker verslaving gehad door oa PCOS, wil proberen om die reden suiker zo lang en veel mogelijk uit hun leven te houden.