10 Reacties

4 jaar geleden

Even aan toevoegen dat ik de eerste 4 weken borstvoeding heb gegeven, maar doordat mijn melkproductie terugliep ben ik overgestapt naar flesvoeding.

4 jaar geleden

Ik zit met precies hetzelfde. Een kereltje die 8 weekjes is en sinds de geboorte moeite heeft met de ontlasting. Zelfs zo erg dat hij inmiddels ook verborgen reflux erbij gekregen heeft. Inmiddels forlax junior gekregen waar hij echt niet lekker op reageert... ik mag blij zijn met 1x een poepluier in de 4 dagen. Soms ook groen idd. Hij zit nu bijna een weekje op hero comfort+ en ik hoop dat dat goed doet voor hem.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ik zit met precies hetzelfde. Een kereltje die 8 weekjes is en sinds de geb ...
Ze zeggen dat het 2 weken duurt voor ze wennen aan nieuwe voeding. Ik hoop voor je dat het gaat werken. Het is zo verdrietig om te zien hoeveel moeite het kost 😞

4 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 10 weken en heeft nu ook al enkele weken precies deze kleur ontlasting, ook geen dikke ontlasting, meer wat dunnere.. Met de overgang naar omneo voeding kreeg ze deze ontlasting. Heb dit ook benoemd bij cb maar hun vonden het ook niet zorgwekkend ofzo.

4 jaar geleden

Hier ook een dame met een slechte stoelgang. Wij zitten ook aan de omneo en de lactulose. De groene ontlasting komt van de omneo. Dat heeft die van ons ook. Van de week zat ze zo verstopt dat we een klysma hebben moeten geven. Zo zielig he. Ons meisje is 12 weken oud. Ook bij ons zeiden ze dat de darmen nog ontwikkeld moeten worden.

4 jaar geleden

Ik heb even rondgekeken en dit is misschien handig voor je:

4 jaar geleden

Heel herkenbaar, ons zoontje van 8 weken heeft vanaf de eerste weekjes ook al flink last van krampen en helaas alleen maar erger geworden toen we van borstvoeding naar flesvoeding over gingen (ivm enorm pijnlijke borsten/ stuwing). Hij perst ook veel en loopt dan helemaal rood aan en moet heel veel huilen, het zit hem duidelijk allemaal dwars. Hij poepte de laatste weken om de 2/3 dagen met veel moeite. We hebben inmiddels 3 behandelingen bij een osteopaat erop zitten en als laatste afgelopen maandag op Omneo overgestapt. Hierdoor is zijn poep ook groenig maar gaat het inmiddels wel beter en poept hij elke dag! Ik denk combinatie van osteopaat en de voeding, maar het is zeker nog niet over….Hoop dat het snel beter wordt want het is enorm zielig om te zien en zorgt voor veel onrust en slecht slapen. Maar wellicht kun je een osteopaat overwegen? Sterkte voor alle mama’s met hetzelfde probleem!

4 jaar geleden

Ons zoontje krijgt hero hypo-allergeen flesvoeding met beetje johannesbroodpitmeel, omdat hij net als veel baby's hier reflux/spugen heeft na het drinken van een fles. Zelfs met goed boeren en rechtop fles geven en daarna nog een half uur rechtop houden, wilde niet helpen. Vandaar de pitmeel. Hierdoor poepte hij inderdaad ook heel slecht en zien alle luiers er ook legergroen uit zoals op de foto. Wij gebruiken nu sinds 2 dagen bactiol baby. Hierdoor zijn de darmkrampjes in slechts 2x gebruiken al een heel stuk minder geworden! Hij is niet meer zo aan het gillen/overstrekken na een fles en hij poept nu elke dag 1x. Ideaal spul (voor mijn zoontje dan). De CB zei dat dit geen kwaad kon en dat ik dit zeker mocht gebruiken, maar als het niks deed dat ik er ook weer mee moest stoppen. Voor ons werkt het dus top 😊 de kleur wordt er nog steeds niet anders van btw.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft precies hetzelfde gehad, is nu 12 weekjes. Hij krijste het ook uit van de pijn, was zo hartverscheurend.. Hij kreeg ook 2x5ml lactulose en drinkt ook omneo flesvoeding. Hij heeft nu nergens last meer van gelukkig

4 jaar geleden

Heel erg herkenbaar! Wij hebben hier ook pas om de 2 of 3 dagen een kakapamper. Tot vorige week, zagen we hem in aanloop naar die pamper ook steeds meer afzien en duwen zonder resultaat. Ik vond dat ook zo zielig voor hem! En dan is het inderdaad zodanig veel dat je ofwel nog een hele hoop krijgt terwijl je al aan het verversen bent, of je mag alles wassen omdat de pamper het niet meer kan houden 🙈 De kleur is hier ook telkens donkergroen, maar daar hadden ze ons voor gewaarschuwd bij die specifieke flessenvoeding. Wij hebben een drietal weken geleden begonnen met een kuur van probiotica op aanraden van de vroedvrouw. Nu krijgen we al vaker dagelijks een pamper! Maar af en toe nog om de 2 dagen. Gelukkig heeft hij er nu bijna geen last meer van en moet hij niet meer zo erg duwen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.