12 Reacties

4 jaar geleden
Reactie op Guuske
Kan je goed gebruiken! Heb het zelf ook gehad en je kan er maar beter vroeg ...
Bedankt voor info.🌹

4 jaar geleden
Gyno-daktarin is alleen op recept te verkrijgen bij de apotheek, je kunt het niet zo kopen. En je mag er dus vanuit gaan dat wat de apotheek meegeeft allemaal getest is op jou zwangerschap en dus veilig. Zo niet dan wijzen ze jou daarop en bespreken een alternatief met de arts. Beterschap!

4 jaar geleden
Waarom meer vertrouwen hebben in een forum als in je verloskundige. Als zij dit jou meegeeft dan zit het daargoed.
Maar ja, je kan dit veilig gebruiken. Een schimmelinfectie is gevaarlijker voor je kleine.

4 jaar geleden
Ik heb al gans m’n zwangerschap last van een schimmelinfectie. M’n vk wil het nu nog eens behandelen met gyno-daktarin. Ik moet het zelfs in combinatie nemen met 1-malig fluconazole sandoz. Ik neem het ook allemaal niet graag, maar ik hoop dat de infectie weg is tegen de bevalling.

4 jaar geleden
Kokosolie smeren als je liever geen 'troep' wil, ben je er ook zo vanaf. Verder iedere dag probiotica van Orthica en opletten met suikers.

4 jaar geleden
Voor de mama's hier die last hebben van vaginale infecties wil ik even een tipje geven als je een meisje krijgt.😉
Tijdens de bevalling kan je dochter deze infectie mee nemen en dus al heel jong dezelfde klachten krijgen. Ik heb het zo namelijk gekregen van mijn moeder, en pas na een jaar of 2 waren ze er achter wat er nou mis was omdat ik toen pas kon vertellen wat er pijn deed.
Bij kinderen ziet het er namelijk niet hetzelfde uit als bij volwassenen, denk aan afscheiding en roodheid enzo. Pas toen ik het kon vertellen ging de dokter inwendig kijken en zag idd een heftige infectie.
Hij adviseerde om nooit meer in bad te gaan met zeep, pas op het einde van de badsessie inzepen en gelijk afspoelen en er uit. Van zeep kreeg ik dus al een infectie omdat dat al je zuurtegraad kan veranderen. Daarnaast alleen nog maar 100% katoenen onderbroekjes dragen, en hadden we standaard Daktarin in huis voor als ik het toch weer had ondanks de maatregelen. Een baby die het meekrijgt van haar moeder is namelijk veel gevoeliger dan iemand die het krijgt in de pubertijd.
Tot op de dag van vandaag ga ik nooit in bad met zeep/olie/bruisbal enz. Want dan weet ik al dat ik gelijk de sjaak ben. En op vakantie gaat ook standaard een tube mee, net zoals deze ook altijd thuis in een la ligt.
Dus dan weten jullie alvast dat dit mogelijk is...denk ik meld het even. Kan je kindje veel leed besparen namelijk😊