11 Reacties

5 jaar geleden

Beide bij mij, als ik last van een harde buik heb dan is de baby heel druk. Soms duurt het lang soms duurt het kort

5 jaar geleden

Ik denk een harde buik! Zelf ben ik 20 weken en moet ik van de vk rustig aan doen anders blijft het komen

5 jaar geleden

Ik voel dat vooral als ik op me rug lig dan word het hard en dan een keiharde trap erachteraan

5 jaar geleden

Ik heb het vooral savonds en snachts, word er wakker van eb idd zoals nikita zegt eerst een harde buik en daarna fikse trap erachteraan. Is wel een teken dat je rustiger aan moet doen als je vaker harde buiken hebt. En als je het niet vertrouwd altijd even je verloskundige bellen voor advies

5 jaar geleden

Als je een harde buik hebt is heel de buik hard. Het voelt dan net aan alsof je een voetbal hebt ingeslikt. Ik moet zelf al minder werken omdat ik steeds harde buiken heb en op een werkdag was het op het laatst van half4/4 uur tot ik naar bed ging. Veelste lang dus

5 jaar geleden

Het zou ook de baby kunnen zijn. Ik heb soms een harde buik en soms voel ik dat ze (met haar rug, billen??) even heel hard duwt. Dan zit ze gewoon even helemaal niet lekker, meestal duw ik dan even terug om haar van positie te laten veranderen, maar even liggen/wachten helpt ook. Bij een harde buik is inderdaad mn hele baarmoeder een grote bal en als ze duwt en ik lig op m'n rug is mn buik ook scheef waar ze duwt, wel duidelijk verschil te zien en voelen dus. Ik maak me er geen zorgen om maar als je je zorgen maakt kun je altijd even de verloskundige bellen, te vaak harde buiken is natuurlijk niet goed. Maar als je baby vaak dwars ligt is dat denk ik niet erg, gewoon nu alvast een karakter trekje?

5 jaar geleden

Ik ben nu 20 weken zwanger en heb ook regelmatig harde buiken op een bepaalde plek. Het lijkt dan of de baby met gehele rug ertegen ligt maar vandaag bij de echo geleerd dat de baarmoeder een grote spier is die op verschillende plekken, of in z'n geheel, kan aanspannen. Geen babyrug of kont in mijn geval.

5 jaar geleden

Reactie op MamaFit

Ik ben nu 20 weken zwanger en heb ook regelmatig harde buiken op een bepaal ...
En deze duren inderdaad ook zo'n kleine minuut max 😉

5 jaar geleden

Het kan allebei. Ik heb veel harder buiken gehad bij vorige zwangerschappen en bij deze merk ik dat ik alleen een harde buik heb als mijn kleintje in een andere houding gaat liggen. Dan voel ik ineens de voetjes bovenin ipv onderin mijn buik.

5 jaar geleden

Reactie op MamaFit

Ik ben nu 20 weken zwanger en heb ook regelmatig harde buiken op een bepaal ...
Ooo joh, wist niet dat dat ook nog kon! Misschien is dat het dan bij mij ook wel?

5 jaar geleden

Reactie op JetskeW

Ooo joh, wist niet dat dat ook nog kon! Misschien is dat het dan bij mij o ...
Grote kans inderdaad. Hoeveel weken ben je? Ik 20 dus de kleine is nog veel te fragiel en klein dat zo'n harde plek zij is. Ik merk bij mezelf ook, dat als het niet m'n hele buik is, het vaak op dezelfde plek zo hard en bol wordt. Gevoelige plek van de baarmoeder waarschijnlijk die dan als eerst besluit aan te spannen bij prikkels van binnen of buitenuit