Hoi allemaal! Weer een nieuwe fase dat je je kindje vanaf 1 jaar (eerder of later kan natuurlijk ook) gewone melk kan aanbieden. Onze zoon krijgt nu sinds een paar weken sochtends en savonds een fles van ongeveer 200 ml gewone melk. En vaak na het eten nog een beetje yoghurt. Nu is hij ook sinds een paar weken heel snel aan het mopperen en snel boos. Lastig om te bedenken of het een sprong is, gefrustreerd is omdat hij meer wil dan hij kan, of omdat hij kiezen krijgt. Of omdat hij wellicht gevoelig is voor deze gewone koemelk. Ik zit er aan te denken om het eens te verruilen voor bijvoorbeeld havermelk. Iemand daar ervaring mee? Op internet lees ik verschillende berichten dat er weer te weinig eiwitten inzitten of teveel suikers en dat soort dingen..
Mijn kinderarts gaf aan dat ik de gewone opvolgmelk (poeder) mag gebruiken tot 2 jaar. Aangezien ze het hier heel goed op doen en dit lekker vinden blijf ik het gewoon geven. (Ik blijf wel de nr 2 gebruiken zonder onnodige extra suikers en toevoegingen)
Ik geef savonds nog een fles opvolgmelk (geitenmelk) en sochtends krijgt ze havermelk van alpro, groeimelk staat erop, daar zijn de belangrijke dingen die ze nodig hebben aan toegevoegd.
Ik geef sojamelk ongezoet van de Appie. Hier zit net zoveel eiwit, calcium en ijzer in als gewone melk en er is vitamine D aan toegevoegd! Kan dus prima hoor!
Onze dochter heeft KMA en onze kinderarts raadde aan met Pepti door te gaan (helaas nog niet over ze allergie heen). Ze gaf aan dat in havermelk nog niet voldoende stoffen zaten. Ik geef het nu wel s middags bij het brood en dan vind ze het heel lekker!