41 Reacties

één jaar geleden

Dit is een fase wij hebben dit ook meegemaakt. Max ging wel altijd vlot slapen maar na enkele uren, klaarwakker en klaar om de dag te beginnen. Wij hebben hem altijd bij ons in bed gelegd na enkele weken was dit over en hij slaapt nu terug de nacht door. Even volhouden, al is dit heel vermoeiend

één jaar geleden

Het lijkt wel of ik dit geschreven heb. Ons zoontje heeft precies hetzelfde op het moment en is van 14 april 2021. Tips heb ik helaas niet voor je, want we hebben alles al geprobeerd. Hopelijk is het dus inderdaad een fase (en duurt deze fase niet heel lang).

één jaar geleden

Onze dochter is ook 2 jaar en 3 maanden oud en vertoont precies hetzelfde gedrag. Ook bij haar lang zitten totdat ze in slaap valt en als ze wakker wordt dan moet ze perse mee naar ons bed. Ze kan ook nachten achter elkaar doorslapen. Hopelijk is dit een fase. Denk het wel. Ik probeer in mee te gaan en hopen dat het snel over is. Sterkte ermee!

één jaar geleden

We hebben precies hetzelfde

één jaar geleden

Haha hier ook. As we speak zit ik zelfs naast haar terwijl ze in slaap moet vallen voor de middagslaap

één jaar geleden

Mijn dochter is van 14 april en heeft precies t zelfde. Allemaal rekken en vervelen tot t uur of half 10 is. Merkte wel gister had ze maar kort middag dutje opeens visite dus hoorde ze was ze wakker natuurlijk. Half uur/3 kwartier geslapen..in de avond om 5 over half 8 lag ze al te slapen tijdens het verhaaltje.😵 Nog nooit meegemaakt haha. In de nacht rond 2 uur nog even wakker geworden, getroost in dr eigen bed en verder gaan slapen. Wel kwam ze vanochtend om uurtje of 5. Toen heeft ze bij mij gelegen tot kwart over 7 ongeveer

één jaar geleden

Hopelijk is t n fase 😊

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Ze ligt nu ook veel vaker op dr buikje met kontje in de lucht, in de foetushouding. Alsof ze die nabijheid zo ook nog opzoekt❤️ prulleke, ik heb het wel met haar te doen. En met mezelf🤣 geen avonden meer

één jaar geleden

Ik ben wel echt blij met deze herkenning. We zijn niet alleen! En als ik dit zo lees zal het wel een fase zijn, anders zijn er wel veel kindjes die dit ineens hebben 🤞🏼

één jaar geleden

Is het al wat beter bij een van jullie? Hier is het nog steeds DRAMA!!

één jaar geleden

Reactie op Babyboommm

Pff! Ik wil hier net een bericht over typen. Bij mijn dochter (31/3/21) nu drie avonden op rij. Gaat prima naar boven rond 19:00 uur, boekje etc. Zodra ik haar in bed leg en weg wil lopen gaat ze staan en krijsen. Duurt tot minimaal 22:00 dit gedoe… wat te doen?!

één jaar geleden

Reactie op kim1992-24

Pff! Ik wil hier net een bericht over typen. Bij mijn dochter (31/3/21) nu ...
Hier is verlatingsangst weer heftig, misschien laten weten dat je in de buurt bent? Zeggen dat je in de kamer ernaast was vouwt oid? Of bij haar blijven tot ze slaapt?

één jaar geleden

Haha hier ook nog steeds, middagslaap én savonds weigert ze alleen in slaap te vallen. En snachts eindigt ze bij ons in bed. Hoop echt dat het snel voorbij is 😅

één jaar geleden

Reactie op Babyboommm

Wij zijn gestopt met de niddagslaap. We moeten er nu nog even 10/kwartiertje bij zitten anwege de verlatingsangst ofzo, anders is het gillen brullen krijsen. Maar uiterlijk 8 uur zit ik weer beneden ipv de half 10 10 uur van de afgelopen 4 maanden. Vond het eigenlijk te vroeg om er mee te stoppen, maar hij houdt het prima vol zonder gejengel oid en valt niet ergens random in slaap.

één jaar geleden

De verlatingsangst is hier ook heel herkenbaar en dan vooral weer richting mij. Als ik weg ga is het krijsen en roepen en pure paniek in zijn ogen. Hierdoor zijn middagdutjes ook echt weer een hele strijd. Daarentegen gaat zijn spraak wel met sprongen vooruit. Soms per dag meerdere nieuwe woorden wat hij zegt. Maar dit in combinatie met 32 weken zwanger is wel pittig. In de nachten hebben we ook af en toe weer het moeilijk in slaap vallen. Had gehoopt dat we die fase niet nog een keer moesten doorlopen 🥲

één jaar geleden

Hier ook drama. Naar bed gaan is helemaal prima. Maar echt na een halfuurtje ligt hij huilen op de grond voor z’n deur. Ik heb al paar nachten erop zitten dat ik bij hem ga liggen. Maar dit moet toch wel een keer ophouden neem ik aan? Ik wil ook niet dat hij gewend raakt aan het idee dat mama toch bij hem komt liggen. Hij ligt sinds 20u al op bed en het is nu 23.30u. Ligt nog steeds huilend/jengelend voor de deur. Pffff

één jaar geleden

Oooh hier precies hetzelfde. Al weeeeeken heb ik niets meer aan mijn avonden. Zoontje van 5/4/21. Vaak tot 22:00 u wakker en dan ‘s ochtends ook op tijd en is ie gwn helemaal kapot omdat ie voor zijn niet genoeg slaapt heeft gehad.

één jaar geleden

+ gwn per se bij ons in bed.. zijn eigen bedje heeft ie al weken niet in geslapen. Eerst nog de middag dutjes maar ook dat niet meer. Krijsen huilen gillen: grote bed slapen!!!! Pfffff

één jaar geleden

Reactie op nientje0504

+ gwn per se bij ons in bed.. zijn eigen bedje heeft ie al weken niet in ge ...
Ja dit herken ik dus ook! Dat in grote bed slapen heeft hij bij zijn middagdutjes. Wilt absoluut niet z’n dutjes in z’n eigen bedje doen. Zo vreemd.

één jaar geleden

Reactie op Maddydebs

Ja dit herken ik dus ook! Dat in grote bed slapen heeft hij bij zijn middag ...
Ja hij deed de middagdutjes juist nog in zijn eigen bed, maar die dus ook niet meer. En dan echt bij ‘m liggen totdat ie in slaap valt. Eerst legde ik ‘m met gemak in zijn eigen bedje en sliep ie zo. Nou verleden tijd. Ook per se de deur open willen trouwens, terwijl ie altijd in het pikkedonker sliep. Zo begon het ook allemaal een paar weken terug. Deur open.. bang.. eng.. toen op een gegeven moment zelfs met deur open gillen en krijsen en “grote bed slapen” roepen. 😂 En nu zijn we op het punt beland dat ie dus altijd in ons bed slaapt. Wie oh wie heeft tips? Ben niet van het laten huilen, zeker niet als ie “bang” en “eng” roept, dan sprint ik er direct heen. Zit eraan te denken om een peuterbed anders voor hem te halen, maar weet niet of dat al te vroeg is. Tips welkom. 🤪