41 Reacties

één jaar geleden

Hier is de storm gaan liggen! Al een week slaapt ze netjes van 19:30 tot volgende ochtend 08:00 en soms zelfs 09:00. Ik moet wel zeggen: ze doet geen middagdutjes meer. Ze begon de dutjes zelf te weigeren en aan te geven dat ze niet moe was. Dit deed ze een paar dagen nadat ze terug was in haar ritme van doorslapen. Mijn tip is, vooral niet bij je in bed nemen tenzij het echt niet anders kan. Anders wennen ze daar heel gauw aan. Wij hebben soms uren bij haar gezeten of gelegen, om comfort te bieden en te laten zien dat in eigen bed toch ook fijn is. Ben benieuwd of er meerdere mama’s gestopt zijn met middagdutjes. M’n dochter is 2 jaar en bijna 4 maanden

één jaar geleden

Reactie op Babyboommm

Hier is de storm gaan liggen! Al een week slaapt ze netjes van 19:30 tot vo ...
🙋‍♀️🙋‍♀️ zonder middag dutje slaapt hij van 20.00 tot 08.00. We zijn wel zelf gestopt met het middagdutje (hij wil ze nml nog prima al leg ik m neer of we rijden in dd auto) maar dan sliep hij pas tegen 22.00/22.30 Wel moet ineens de deur open blijven😂 maarja dar vind ik helemaal prima als hij daardoor zonder morren naar bed gaat

één jaar geleden

Reactie op Corinaal

🙋‍♀️🙋‍♀️ zonder middag dutje slaapt hij van 20.00 tot 08.00. We zijn we ...
Oh wat fijn!!! Hier moet de deur ook open hahaha! Vind ik helemaal prima. Ze slaapt zonder dutje ook heel diep, dus ze wordt ook niet meer wakker van elke beweging op de gang. Ik vind het echt een verademing dat we overdag niet meer gebonden zijn aan tijden dat we weg willen, omdat mijn dochter ook alleen in haar bed slaapt. 🎉🎉🎉

één jaar geleden

Wat een herkenning, vind het echt pittig

één jaar geleden

Ik zat al te zoeken of er meerdere mama’s dit meemaken. Maar ik ben dus niet alleen. Ik ervaar het zeer pittig. Ik probeer ook van alles. Hem laten huilen, later naar bed brengen, naar beneden brengen. Ik eindig toch weer naast hem in bed want dat is wat hij wilt. ‘Mama liggen’ zegt ie dan. Hij kan het ook heel makkelijk tot 22.00u volhouden. Hoe doen jullie mama’s dit zeg? Pff

één jaar geleden

Reactie op Maddydebs

Ik zat al te zoeken of er meerdere mama’s dit meemaken. Maar ik ben dus nie ...
Goede vraag 😅 bij ons is het ‘mama hier zitten’. En dan ga ik op de stoel bij haar deur zitten, kijk een serie op mijn telefoon en sneak weg zodra ze slaapt, meestal na een uur. Rond 22u wordt ze dan weer wakker en dan moet ze bij ons in bed. Wij waren altijd anti ‘kind bij je laten slapen’ maar daar zijn we inmiddels wel van genezen. Op deze manier slapen we tenminste… hopen dat het echt maar een fase is 😅

één jaar geleden

Reactie op Aprilmom

Goede vraag 😅 bij ons is het ‘mama hier zitten’. En dan ga ik op de stoel ...
Mama hier zitten 😭😩 ze weten het precies wel te verwoorden ja. Maar idd, als ik dus weg sneak komt hij snachts ergens weer. Ik heb nog een baby die bij ons op de kamer slaapt, die nog nachtvoeding krijgt. Vandaar m’n keuze om bij de oudste maar te gaan liggen. Op deze manier slaapt iedereen wel goed. Laten we hopen op een fase ja. Succes! 🤍

één jaar geleden

Het was hier écht drama. Avond wilde ze echt niet naar bed, en dat was dan niet normaal zo boos en verdrietig ze dan was. Helemaal uit haar plaat. Enige manier was inderdaad lang bij haar zitten tot ze sliep. Maar pas op het moment dat zij er klaar voor was, eb daarvoor strijd om haar in bed te krijgen en te houden. En veel gekrijs. Dan werd ze vervolgens ontzettend vroeg wakker en lukte dan niet meer haar te laten slapen. Middagslaapje weigerde ze ook. Dus al met al, oververmoeid kind en daarmee peuterpuber ten top en dus iedereen helemaal kapot en op. Nu ben ik (gevoelsmatig) erg tegen het laten huilen, maar man opperde de 1-2-3 of stapjes methode. Dan laat je steeds iets langer huilen (eerst 2 minuten, dan kort prikkelarm troosten, dan 4 minuten, troosten, 7 minuten, enz). Ik geloofde er helemaal niet in, gezien het karakter van dochter, ik dacht die blijft krijsen tot wij het een keer opgeven. Maar aangezien we nu ook telkens met een krijsend kind zaten en we niet het bij haar blijven zitten erin wilden houden (ook nog een baby van 2 maanden) dacht ik, waarom niet proberen. Onze stapjes waren wel kleiner, 2, 3, 4 minuten huilen. Zaten met een stopwatch op de kamer ernaast. En wauw, de eerste dag wel half uur bezig geweest. Waarbij het huilen wel snel afnam, dat het op een gegeven moment even stil is maar dan toch weer begint. Maar een half uur, en toen sliep ze 😱 en ze was veel minder overstuur dan al het andere wat we de weken ervoor probeerden. Dag 2 was 20 minuten, dag 3 15 minuten, dag 4 en 5 hoefden we niet terug naar was ze nog wel aan het huilen de eerste minuten. Dag 6 huilde ze helemaal niet meer, dag 7 weer wel maar hoefden niet terug. Vanaf dag 8 helemaal niet meer gehuild en ik denk 10 dagen na start gaf ze zelf weer aan naar bed te willen. En is ze ook haar middagslaapje weer gaan doen. 😳 gewoon zomaar. Echt een wondermiddel in onze ogen. Dochter is erg temperamentvol en dachten echt niet, en begrijpen nog steeds niet waarom dit werkt 😂 Hiervoor uit overmacht ook wel eens laten huilen, maar dat maakte het alleen maar erger. Dus geen idee, maar dát het werkt staat voor ons wel vast. Zo'n snelle verbetering van complete terror en drama naar perfect slapend kind. Zonder andere hulpmiddelen. Wie weet heeft iemand hier er iets aan 😅

één jaar geleden

Reactie op Cirche

Het was hier écht drama. Avond wilde ze echt niet naar bed, en dat was dan ...
Bedankt om te delen! Een heel gelijkaardig verhaal hier. Ik vind het ook niet fijn om ze te laten huilen maar zoals het nu gaat is het ook niet fijn en niet makkelijk in combinatie met een baby. Dus dat ga ik dan toch ook maar eens proberen 🤞. Hopelijk werkt het! Bij ons slaapt ze wel al in een peuterbed en komt ze er vaak uit.

één jaar geleden

Reactie op Ico

Bedankt om te delen! Een heel gelijkaardig verhaal hier. Ik vind het ook ni ...
Ja bij ons ook, maar snachts durft ze niet, dus daar hebben we wel geluk mee. Overdag doet ze dat wel als ze niet wil slapen, weet even niet wat dan de tip zou zijn 😅

één jaar geleden

Wat een herkenning om dit te lezen. Sinds 1 week in een keer een flinke verandering in slapen. Eerst sliep ze met gemak van 19.30 tot 09.00 en in de middag nog 2 uur. Nu is het krijsen, huilen, uit bed komen bij het naar bed brengen. Ze slaapt in een peuterbed dus ze kan er zelf uit. Vanalles geprobeerd; bij haar zitten totdat ze in slaap valt, continu terugleggen in bed. Maar tot nu toe is enige wat enigsinds helpt is het gecontroleerd laten huilen met zo min mogelijk prikkels. M'n moederhart breekt maar na 3 keer terug in bed leggen houden we de deur dicht zodat ze niet de gang op kan. Als ze er niet uitkan stopt ze met huilen en gaat ze terug naar bed.. Na 5 min weer hetzelfde. We houden er dan steeds langer tussen om haar te troosten. Meestal met een half uur slaapt ze. Soms duurt het tot wel 2 uur.. pff wat een pittige tijd zeg. Het liefste wil je haar nabijheid geven. Maar dan slaapt ze hier helemaal niet als ze bij ons ligt of wij bij haar erbij zitten.. Alsof ze dan zoiets heeft van in hou je in de gaten of je niet weggaat. Zie dat het eerste bericht al een maand oud is. Hoe is het nu bij jullie? Wordt het beter?

één jaar geleden

Bij ons nog steeds hetzelfde. Wij hebben ervoor gekozen erbij te gaan zitten tot ze slaapt en haar snachts bij ons in bed nemen. Hadden ook een perfecte slaper. Heel af en toe vindt ze het tegenwoordig prima als wij op onze eigen slaapkamer zijn terwijl ze in slaapt valt. Hopen dat dat steeds vaker wordt..

één jaar geleden

Hier na het stoppen van het middagdutje nog steeds een succes verhaal! We hebben wel tot die tijd een verkapte chair methode gedaan. Zijn begonnen in de hal met de deur open, iedere avond steeds meer een stukje dicht. Daarna zijn we gaan douchen nadat hij net op bed lag en toen dat goed ging zijn we gestopt met "het laten merken dat we er nog zijn". Wat hier ook hielp was om te zeggen tot straks ipv tot morgen, geen idee waarom 🫠

één jaar geleden

Ohhh pffff zo blij dit even te lezen. Het is hier een draaaama. Ze zegt dat ze bang is en haar kamer eng vind… 🥲 als je dan vraagt waarom zegt ze ook eerlijk “weet ik niet”

één jaar geleden

Ze slaapt overdag (nog) goed… maar het duurt echt 1,5 A 2 uur voordat we haar in bed krijgen. Omdat ze ook aangeeft bang te zijn durf ik haar ook niet maar te laten huilen in de angst dat t erger word.

één jaar geleden

Reactie op Anoukk98

Ze slaapt overdag (nog) goed… maar het duurt echt 1,5 A 2 uur voordat we ha ...
Ah wat sneu om te horen dat ze niet weet waarvoor ze precies bang is. Kan je ook niet bij haar gaan liggen totdat ze slaapt?

één jaar geleden

Reactie op Maddydebs

Ah wat sneu om te horen dat ze niet weet waarvoor ze precies bang is. Kan j ...
Ja ik zit nu in de stoel in haar kamer tot ze slaapt. Maar daar zit ik voor nu al bijna 1,5 uur…. Ze wilt per se bij papa en mama slapen en als dat niet kan word ze verdrietig. Als we dan bij haar blijven zitten gaat ze wel rustig liggen. Ben alleen over 2 weken uitgerekend dus hoop echt zo dat dit snel voorbij gaat🥹 had het echt niet erg gevonden als ze bij ons zou slapen maar met een komende baby erbij lijkt me dit ook geen duurzame oplossing… dus voor nu blijf ik nog maar even geduldig zitten🙈

één jaar geleden

Reactie op Anoukk98

Ja ik zit nu in de stoel in haar kamer tot ze slaapt. Maar daar zit ik voor ...
Nachtlampje een idee? Bij ons werkt dat erg goed, we zeggen ook dat ze dan kan zien dat er niks is om bang voor te zijn. Maar ze slaapt wel bij ons dus of het in haar kamer ook zou werken… 🫣

één jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Nachtlampje een idee? Bij ons werkt dat erg goed, we zeggen ook dat ze dan ...
Zo’n stopcontact lichtje je hebt ze ook met plaatjes en in dieren vormen etc

één jaar geleden

Reactie op Kruimel90

Zo’n stopcontact lichtje je hebt ze ook met plaatjes en in dieren vormen et ...
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tovader-led-nachtlampje-kat-op-batterijen-60516915/?gclsrc=aw.ds&gclid=CjwKCAjwloynBhBbEiwAGY25dIJ0NTr8IIGmKYwYbDh6L-SPEBFsjhSTaYPNHq4velbDBfx5ahNluRoCOpAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Of zoiets, geeft misschien net dat beetje extra rust omdat ze iets meer ziet? Als je dat nog niet geprobeerd hebt natuurlijk