11 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk nog de 18 maanden slaap regressie. Kan zomaar 6 weken duren of later beginnen. Onze zoon is vrijdag 19 maanden en is snachts nooit wakker maar nu ook twee keer. We leggen hem bij ons en dan slaapt hij rustig verder. Het is een fase gaat wel weer over. Hij wil ook veel bij ons zijn en veel piepen. Erg frustrerend maar juist steun bieden.

2 jaar geleden

Hoeveel slaapt hij nog overdag? Hier was het ook drama snachts totdat we de slaapjes terug brachten naar 1 en nu Max 1,5 uur aanhouden! 😊

2 jaar geleden

Anouk dat is echt uitputten van je kind! Het is echt een fase. Je dreumes heeft echt 2 a 2,5u slaap nodig voorlopig. Als hij 2 is nog 2u. Logisch dat hij niet van zich laat horen als hij zo kapot is. Je kind maakt veel ontwikkelingen door en daarvoor hebben ze ons nodig. Zeker als ze snachts in het donker wakker worden en zich niet prettig voelen. Dit hoort erbij en waait weer over.

2 jaar geleden

Dit is in mijn ogen de ergste sprong of fase tot nu toe. Mijn dochter is er (halleluja) net een paar dagen uit maar het heeft 1,5 maand geduurd. Iedere nacht tig keer wakker, overdag veel huilen, niks was goed en zelfs driftbuien terwijl ze normaal altijd zo'n vrolijk kind was. Nu in 1 klap is ze weer zichzelf speelt ze lekker zelfstandig en weer heerlijk vrolijk. Wel af en toe een boze bui omdat er iets niet wil lukken maar dat was voorheen ook al soms. Heeel veel sterkte! Uiteindelijk word het weer beter

2 jaar geleden

Reactie op BabymamaT

Dit is in mijn ogen de ergste sprong of fase tot nu toe. Mijn dochter is er ...
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die deze fase het ergste vind. Hier ook al 3 weken vreselijke nachten en dutjes en snel boos. Hopelijk is het bijna voorbij. Want we zien dat ze zelf ook moe is door zo slecht te slapen.

2 jaar geleden

Reactie op lonnyponny

Anouk dat is echt uitputten van je kind! Het is echt een fase. Je dreumes h ...
Ik denk dat voor ieder kindje anders is hoeveel slaap zij overdag als snachts nodig hebben. Ik put mijn kind zeker niet uit 🙂😉 zij slaapt snachts zeer goed, 12-13 uur als het even meezit. Zodra zij overdag 2,5 uur slaapt wordt ze snachts erg onrustig, vaker wakker en is ze erg vroeg wakker. Bij ons heeft het dus geholpen om het terug te brengen. Hoeft zeker niet bij ieder kindje zo te zijn! Gaat er meer om dat ze geen 2,5/3 uur slaapt. Vaak wordt ze zelf na 1,5 uur weer wakker😊 Als we een hele drukke dag hebben met veel nieuwe indrukken doet ze soms nog wel een 2e slaapje maar dit is heeel sporadisch. Geloof niet in de strakke slaap schema’s maar meer kijken naar wat je kindje nodig heeft 😊

2 jaar geleden

Hier hetzelfde 🙋🏼‍♀️. Onze dochter is van een vrolijk lief meisje veranderd in een boze puber dreumes. Laat zich krijsend en huilend vallen en slap worden als haar iets niet zint. Strijd om kleren aan te doen, luier te verschonen, autostoel wil ze ineens niet meer in, enz. ‘S nachts om de haverklap wakker. De minst leuke fase tot nu toe. Hopelijk is dit snel voorbij.

2 jaar geleden

Oef, bedankt voor jullie reacties. Ik ben zo blij dit te lezen dat ik niet de enige ben en ook om te horen dat dit een fase is die voorbijgaat. Ik dacht dat alle “sprongetjes” hadden gehad, maar deze is toch wel echt de kroonspanner moet ik zeggen. Mijn zoontje was altijd een fantastische doorslaper vanaf 12m, en nu is hy tussen 2-4 gewoon klaarwakker, als hy tussen ons ligt is het over maar ik wil hem totaal geen nieuwe gewoonte aanleren. En het troosten in zijn kamertje brengt ook niet veel op. Hopelijk is dit snel voorbij 🙏🏼

2 jaar geleden

Gewoontes zijn niet zo snel aangeleerd. Je kan m ook naast je in slaap laten vallen en dan weer terug leggen. Het is ook dat ze nu ouder zijn en meer wilder gedrag kunnen laten zien. En

2 jaar geleden

Onze dochter van 19 maanden heeft dit ook. Veel jammeren, geen kleding aan willen, luier verschonen maar dan geen nieuwe luier aanwillen. Ik vind het ook lastig mee om te gaan. Wil niet te streng zijn, wil het ook niet erger maken. Maar er moeten ook duidelijke grenzen gesteld worden. Snachts hier nu ook regelmatig wakker. We laten haar 15 minuten huilen/jammeren, vaak valt ze vanzelf weer in slaap. als het echt paniek huilen is gaan we er wel heen. Vaak wordt het hier alleen maar erger als we er wel heen gaan. Gaat krijsen, wil eruit. Ik wieg haar dan net zolang tot ze in slaap valt. Bij ons in bed werkt niet, dan gaat ze ineens "spelen".

2 jaar geleden

Pff hier is het ook pittig. Gisteren zei de pediater tegen me dat ik hem moet laten uitrazen op een veilige plek als hij agressie is. Grenzen moet stellen en niet mag toegeven aan die woedeaanvallen. 😥