4 Reacties

5 maanden geleden

Niet zo extreem, maar wel wat. Ik werk niet waardoor ze altijd bij mij is (sinds maart gaat ze 2 ochtenden naar de peuteropvang) maar bij mij hoort ze me vaak niet. Als papa dan zegt luister is naar mama, mama praat tegen je doet ze het wel. Als ik iets vraag, zeg 9/10x negeert ze het gewoon. Ze heeft een broertje sinds een half jaar en daardoor moet ze mij veel meer delen dan er voor. Ik denk (hoop eigenlijk) dat dat het is, wennen en jaloezie omdat ze mij ruim 2,5 jaar altijd voor zichzelf had.. Nu ik het zo typ vind ik het ook wel weer moeilijk dat de baby mij eigenlijk helemaal “opeist” en zij zich maar aan moet passen. 😔🫣 Is er iets bij jullie veranderd de afgelopen tijd wat het kan veroorzaken?

5 maanden geleden

Thanks voor je reactie. Hier zijn er eigenlijk geen veranderingen behalve dat hij sinds 4 weken nu 2 keer naar de psz gaat ipv 1 keer. Moet zeggen dat er weinig aan de hand is als m'n man niet thuis is. Lijkt er wel een beetje op at m'n zoon dan iets heeft van: nu is papa er en dan hoef ik jou niet ofzo

5 maanden geleden

Onze peuter (ook van april) vertoont hetzelfde gedrag, maar niet zo extreem. We hebben sinds februari een klein broertje, dus ik ben nog thuis tot 15juli. Mijn man werkt ook 40u. Ik probeer gewoon kalm te blijven en als hij het echt uithangt negeer ik hem effe. Dit helpt wel.

4 maanden geleden

Herkenbaar! Niet zo extreem als jij het omschrijft, maar als mijn partner thuis is wil onze zoon ook alleen maar papa ☺️