Beste mama’s
Wij vliegen in augustus naar Mallorca met Transavia. Ik heb een maxi cosi Lara 2 gekocht. Mag deze buggy mee tot aan de gate? Ik lees overal alleen een paraplu buggy. Maar die zijn toch eigenlijk vrij ouderwets? Mijn buggy is erg compact en licht. Wie heeft er onlangs gevlogen en weet dit?
Volg! Ik las idd ook dat dit max 10 kilo moest zijn maar niet dat dit uit 1 stuk moet bestaan. We wouden onze normale kinderwagen meenemen, zou dit toch niet mogen?
Ja mag mee! Idd in 1 stuk en Max 10 kg. Wij hebben het tot de gate meegenomen daar ingeklapt en ging het het ruim in. Om bestemming stond het alweer klaar voordat wij het vliegtuig uit waren zodat we het gelijk konden gebruiken heeel netjes! In Eindhoven langer op de buggy dan op de koffers gewacht helaas
Wij vlogen in mei met KLM en konden zowel op de heen-, en de terugvlucht de buggy tot aan de gate meenemen. Wij hebben een vouwbare buggy, geen paraplu buggy.
Wij hebben 2 weken terug gevlogen met transavia en hebben de buggy (hamilton) tot de gate mee mogen nemen, daarna ging deze netjes het ruim in. Bij aankomst op onze bestemming kregen wij deze direct weer terug.
Wij vorig jaar met Transavia naar Mallorca gevolgen met volledige kinderwagen en reiswieg hij was toen 5 maanden. Allemaal geen probleem wordt alleen wel in het bagageruim gedaan en je krijgt hem met de koffers pas weer terug.
https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/vliegen-met-kinderen/#:~:text=Een%20opvouwbare%20(paraplu)buggy%20tot,de%20check%2Din%20balie%20ingenomen.
Dit is de link met de regels van Transavia. Je mag dus een buggy meenemen tot de gate. Paraplu staat tussen haakjes dus ook een gewone buggy mag mee. Boven de 10 kilo betaal je het gewicht dat je extra meeneemt. Zie bovenstaande link als je het zelf even wil checken ☺️
Hier toevallig net de maxi cosi lara 2 binnen gekregen hihi.
Iedereen alvast een fijne vakantie ☺️
Heb je extra moeten betalen om het in de bagageruim mee te geven?
Nee hoor hoef je niet voor te betalen. Het is een enorme baby vlucht dus voordat je het vliegtuig ingaat leg je hem bij een enorme hoop andere kinderwagens en buggy's!