154 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op MrsFlamingo

Ja geen idee. Misschien controleerd de ene verloskundige meer dan de andere ...
Ik hoop dat ik het dan verkeerd gezien heb en dat het er geen 8 zijn ja.. gelukkig doen ze het inderdaad tegelijk zodat ik maar 1 keer geprikt hoef te worden!

3 jaar geleden

Reactie op Kommaarsnel

Woensdag telefonisch gesprek met de verloskundige over Nipt. Heb wel het bl ...
Ik ben afgelopen donderdag geweest en had ook 7 buisjes 😊 5 van het formulier van de verloskundige en 2 van de nipt.. Durf alleen niet meer precies te zeggen waarom het er bij mij zoveel waren? Vond het opzich reuze meevallen en ik ben ook echt als de dood voor bloedprikken, maar die 5 zaten zo vol, alleen die van de nipt duren wel wat langer aangezien die vrij groot zijn.. maar zelfs dan nog viel het me echt mee 😊

3 jaar geleden

Reactie op Lity

Krijg je bij een NIPT in Nederland altijd ook het geslacht van de baby te h ...
Dit is in Nederland zelfs verboden ivm afbreken van de zwangerschap door “verkeerde” geslacht is ons vertelt.

3 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Zijn hier ook mensen die net als mijn man en ik overwegen om de NIPT NIEt t ...
Wij doen hem ook niet

3 jaar geleden

Reactie op Jet18

Ik ben afgelopen donderdag geweest en had ook 7 buisjes 😊 5 van het formul ...
Ik had precies hetzelfde aantal hoor. Is gewoon normaal. Volgens mij wordt er standaard op glucose, ijzer, bloedgroep, hepatitis en aids geprikt.

3 jaar geleden

Reactie op DEM89

Ik had precies hetzelfde aantal hoor. Is gewoon normaal. Volgens mij wordt ...
Bij onze verloskundige dan. :)

3 jaar geleden

Kan ook nog voor parvo of cmv zijn trouwens

3 jaar geleden

Reactie op MrsFlamingo

8? Het waren bij mij 5. 3 voor het formulier van verloskundige en 2 voor de ...
Bij mij ook 5. Ik zag er ook erg tegenop maar viel mij erg mee dit keer!

3 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Zijn hier ook mensen die net als mijn man en ik overwegen om de NIPT NIEt t ...
Wij overwegen het ook om het niet te doen. Alleen down kan er met enige zekerheid uit komen. De rest blijft dan een groot vraagteken..?..

3 jaar geleden

Reactie op By_Aranka

Wij overwegen het ook om het niet te doen. Alleen down kan er met enige zek ...
Ik had in dit forum gelezen dat iemand normaal testte op down en toch een down kindje had.

3 jaar geleden

Reactie op By_Aranka

Wij overwegen het ook om het niet te doen. Alleen down kan er met enige zek ...
Die andere twee syndromen ook. Patau en Edwards. Die vind ik nog belangrijker om te weten zelfs. Je kindje is dan niet levensvatbaar. Ik weet niet of ik kan voldragen en het kindje dan alsnog moeten zien sterven.

3 jaar geleden

Reactie op sths

Ik had in dit forum gelezen dat iemand normaal testte op down en toch een d ...
Volgens mij kan dat idd, het is niet 100% betrouwbaar. Maar voor zover ik weet kunnen ze, als eruit komt dat het kindje wrs down heeft wel met zekerheid onderzoeken of het kindje daadwerkelijk down heeft of niet.

3 jaar geleden

Reactie op DEM89

Die andere twee syndromen ook. Patau en Edwards. Die vind ik nog belangrijk ...
Wij gaven aan bij de verloskundige dat we wel zouden willen weten of het kindje Patau of Edwards heeft, maar dat Down voor ons geen reden tot afbreken is. De VK gaf aan dat Patau en Edwards heel zeldzaam waren en dat die aandoeningen bij de 20 weken echo met zekerheid vastgesteld kunnen worden. Dus het is niet zo dat je na een voldragen zwangerschap geconfronteerd wordt met een kindje met een van die aandoeningen. Daarnaast zijn er nog zoveel meer aandoeningen die verschrikkelijk (kunnen) zijn waar helemaal niet op getest wordt. Dus wij gaan waarschijnlijk niet voor de testen.

3 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Wij gaven aan bij de verloskundige dat we wel zouden willen weten of het ki ...
Hier exact hetzelfde antwoord gegeven van de verloskundige en het word ook dezelfde keuze waarschijnlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Wij gaven aan bij de verloskundige dat we wel zouden willen weten of het ki ...
Ik snap jouw punt, en dat wist ik indd, maar dan nog weet ik dat liever eerder dan pas met de 20 weken echo.

3 jaar geleden

Wauw iedereen snel reacties zeg! Ik heb vrijdag bloed laten prikken (een hele flinke blauwe plek aan overgehouden) maar ze zeiden tegen mij pas ongeveer over twee weken.

3 jaar geleden

Reactie op Kommaarsnel

Woensdag telefonisch gesprek met de verloskundige over Nipt. Heb wel het bl ...
Ik ben ook als de dood voor prikken... zat ook ontzettend gespannen op die stoel. Nadat we het NIPT formulier van de verloskundige hadden gekregen, verplichtte mijn vriend mij gelijk om bloed te laten prikken. “Dan had ik dat maar gehad” (echo en bloedprikken zit in hetzelfde gebouw) Maar toen ze prikte, voelde ik het nauwelijks. Viel direct een last van mijn schouders. Bij mij waren het 5 buisjes. 2 voor de NIPT en 3 voor de verloskundige. Ik was toen 11+4. En als ik het kan, kan iedereen het!

3 jaar geleden

Ik heb de test wel gedaan mocht er iets gevonden worden ben je niet verplicht tot verder onderzoek. Ik wil zeker geen gedoe aan me lijf als ik weet dat het fouten boel is. Ik ben geen onderzoeksmatriaal met prikken ofzo. Het is dan al erg genoeg. Je kan dan altijd nog beslissen wat je verder wel of niet wil gelukkig.

3 jaar geleden

Reactie op Xind

Bij mij ook 5. Ik zag er ook erg tegenop maar viel mij erg mee dit keer!
Fijn dat het mee viel. Ik vind prikken helemaal niet eng maar vond de buisjes voor de nipt wel echt groot 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Damy_91

Wauw iedereen snel reacties zeg! Ik heb vrijdag bloed laten prikken (een he ...
Er staat standaard 10 werkdagen (dus 2 weken voor) dat geven ze altijd mee als wachttijd. Anders gaat iedereen na een week panisch bellen 🤣