42 Reacties
5 jaar geleden
Je kan melden dat je binnenkort aan kinderen wil beginnen en daardoor een gezondere levenstijl zonder alcohol en roken wil starten zodat het toekomstige kindje al een goede start krijgt😊 of een detox maand? Of een Tournee mineral?
5 jaar geleden
Gewoon vertellen. Hoef je niks af te zeggen, geen smoezen te bedenken en niet van alles te verzinnen 😉
5 jaar geleden
Hier precies het zelfde probleem , rookte als een schoorsteen en dronk elk weekend altijd een gezellig borreltje .. wij hebben besloten het gewoon te delen , mocht het misgaan dan moet je het als nog vertellen . Mensen kunnen rekening met je houden en je steunen mocht het mis gaan .
Mocht je het niet willen zeggen dan heb je alcohol vrije wijn.
5 jaar geleden
Mijn beste vriendinnen weten het al en ook de beste vriend van mijn man. Maar daar willen we het voor nu graag bij laten. (En onze ouders natuurlijk)
Onze vrienden groep is vrij groot en we zijn er nog niet aan toe dat het halve dorp het weet zeg maar.
Grappig om te lezen dat jullie het toch veelal vertellen, terwijl je overal leest het pas bij 12 weken te vertellen.
Voor nu hier dus nog even smoesjes en alvohol vrije wijn 😕
5 jaar geleden
Heel herkenbaar probleem. Ik probeer van avondafspraken lunchafspraken te maken, alcoholvrije drankjes aan de bar halen of van te voren regelen met de barman, de spierverslappers voor rugpijn smoes, afzeggen en dingen waar ik echt niet onderuit kom in ieder geval na de eerste echo (met 7w+6) te plannen. Maar ik vind nog 1,5 maand dit soort dingen verzinnen ook best heel lang.
5 jaar geleden
Ik heb het bij een werk dinertje volgehouden en heb het volgende gedaan: glas water en glas witte wijn. Glas water eerst gedeetelijk leeg drinken, dan elke slok wijn in je mond houden en “uitspugen” in je glas water. Af en toe je waterglas legen bij de planten.
Gedurende de avond valt het steeds minder op (iedereen om je heen drinkt de wijn wel op 😉)
En aan vrienden vertellen we het als het zich voordoet. Zo bijvoorbeeld ook bij een restaurant waar in het verrassingsmenu steak tartare zat 🙈
5 jaar geleden
Ik was(ben) ook een goede gezelligheids drinker en roker. Het valt iedereen op als ik geen drankje neem zeg maar 😂 Hier dus al snel verteld tegen de mensen die wij dus veel zien, zo hoef ik voor hun ook geen schijn op te houden.. erg fijn!! Ook is mijn beste vriendin de eigenaar van de kroeg dus een ‘borrel’ is een glas fanta met extra ijs en een rietje.. beetje de schijn ophouden voor de rest 😂
5 jaar geleden
Zeggen dat je een antibiotica kuur gebruikt voor blaasontsteking 😅
Daar mag je niet bij drinken, kan je beetje misselijk van worden.... Veel plassen heb je dan ook meteen een smoes voor 🤷🏻♀️
En tja wat betreft het vertellen... Wij vertellen het na de 1e echo pas aan ouders en zussen en na de 12 weken langzaam aan anderen... Prima als anderen het al eerder willen vertellen maar ik kies dan liever 1 of 2 mensen zelf uit waarmee ik het erover zou willen hebben mocht het misgaan dan dat de hele vriendengroep van mijn vriend over mij heen valt... 🤔
5 jaar geleden
Wij willen ook sowieso de eerste echo afwachten. Die is 7 september. Daarna gaan we weer even in overleg hoe lang we nog willen wachten.
Een antibiotica kuur is nog wel een geloofwaardig verhaal inderdaad. Ook het maken van ander soort afspraken probeer ik nu ook, goede tip.
Kijken hoe lang we het vol houden.
5 jaar geleden
Ik vind dit ook zó lastig!! Vooral omdat ik bijna de hele dag door misselijk ben, dus afspreken met vrienden is sowieso een opgave. Terwijl ik normaal een enorm sociaal dier ben! Ik zit erover te denken om iedereen maar gewoon te vertellen dat ik zwanger ben...
5 jaar geleden
Ik dronk zelf al niet veel, dus bij mij zal het minder snel opvallen, maar mocht er naar gevraagd worden ga ik zeggen dat ik op de lijn wil letten. Ik ben zo'n 5-10 kilo aangekomen sinds lockdown, dus het klinkt logisch :P Het verklaart evt ook de andere dieeteisen.
Ik moet wel zeggen dat het scheelt dat we door covid minder af kunnen spreken.
5 jaar geleden
Die eerste weken voordat je een echo hebt gehad is inderdaad lastig als je normaal gesproken altijd drinkt in gezelschap. Wij hebben de volgens smoesjes en trucjes gebruikt (maar ideaal is anders):
- zeggen dat je op een koolhydraatvrij dieet bent
- etiketten van alcoholvrij en gewoon bier verwisselen en dan net doen alsof je echt bier drinkt
- wijn bijschenken in de keuken, uit het zicht van het bezoek, ipv aan tafel. Veel alcoholvrije wijn heeft dezelfde kleur (en geur) als echte wijn, eventueel kun je deze ook nog overschenken in een lege fles echte wijn
5 jaar geleden
Erg lastige situatie! Heel veel weekendjes weg plannen? Vakantie, familie die verder weg woont?
Wij zelf zitten ook in de situatie dat ik zwanger ben en dat het steeds lastiger smoesjes verzinnen is. Wij gaan komende week op vakantie en hebben daarna de eerste echo. Daarna gaan we het onze vriendengroep ook vertellen 😊
5 jaar geleden
ik ben ook 5 weekjes zwanger en ik heb morgen een bruiloft van vrienden. Ik zit ook wel een beetje met de champagne toost haha.. ik denk dat ik het mijn vriend gewoon stiekem laat opdrinken.
Ik verwacht morgen echt wel vragen waarom ik niet drink!
5 jaar geleden
Ahhh ik vind het echt irritant: laatst was ik met een vriendinnetje een drankje gaan doen en toen dronk ik geen alcohol. Ze begon meteen over of ik zwanger was. Ik heb toen gezegd dat we er wel mee bezig zijn...
Aanstaande zaterdag hebben we een etentje met vrienden. Ik stelde voor dat ik haar met de auto op kom halen. Ze reageert meteen “dus jij drinkt geen alcohol...?😉”
Ik vind het echt super irritant dat de dit steeds loopt te hinten en ben bang dat de dit soort opmerkingen ook met de anderen erbij gaat maken. Waarom doen mensen dit? Het is toch niet leuk om dit steeds te hinten als iemand er nog niet klaar voor is om het te vertellen?!
Sorry hoor! Moest even m’n frustratie kwijt en ik weet gewoon niet hoe ik hiermee om moet gaan. Hebben jullie tips?