28 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje weegt 5 kilo is 6 weken oud en drinkt 150cc per keer 750 op een dag 😊

4 jaar geleden

Mijn zoontje weegt 5 kilo is 6 weken oud en drinkt 150cc per keer 750 op e ...
Hier ook, 7.5 week. 5x 170ml (150+5). 4.6kg

4 jaar geleden

Mijn dochtertje weegt 4925 gram 9 weken oud en drinkt gemiddeld tussen 600 en 700 ml perdag soms zit ze ook boven de 700 ml maar niet veel zij krijgt nog 6 voedingen ik maak dan 120 water met 4 schepjes dat maakt 135cc ene keer drinkt ze wel de fles helemaal leeg maar meestal laat ze wel 15cc of 20cc staan

4 jaar geleden

Mijn kleine man is 6 weken en 5.1 kg ik geef borstvoeding maar kolf ook, als hij niet aan de borst zit dan kolf ik ze leeg dan is het zo'n 130/140 ml in totaal per voeding/kolfsessie dus neem aan dat hij dat ook drinkt... ga ervan uit sowieso 130 per voeding dat dan weer keer 6/7 keer per 24uur (soms vaker natuurlijk met regeldagen maar dan drinkt hij veel minder dus komt op het zelfde neer) dan zit ik tussen de 780/910 ml per dag!

4 jaar geleden

5.3 kg 10 weken en 5 flessen per dag van 170cc (150+5 scheppen). Ze drinkt niet altijd alles op.. ze drinkt gemiddeld tussen de 700 en 800cc per dag

4 jaar geleden

Ons zoontje is nu 7 weken en weegt ongeveer 4,5kg. Hij drinkt nu 4x een fles van 120 met 4 schepjes en 1x (laatste fles) 1 van 150 + 5 schepjes. Af en toe vraagt hij 6 flesjes op een dag en dan krijgt hij 6x 120ml met 4 schepjes

4 jaar geleden

Mijn is nu 7weken, 4.1 kg en krijgt nog 7x 90 cc

4 jaar geleden

6 weekjes, 7 a 8 x 120 cc, drinkt ze niet allemaal helemaal op. Kraamhulp/cb zei nooit boven 1000 cc uitkomen

4 jaar geleden

Hier 4395 met 5 weken oud. Krijgt borstvoeding en in de nachten afgekolfde melk 90cc (100cc geeft hij een flinke golf terug) Komt 7 keer per dag. Komende woensdag voor het eerst naar het CB. We gaan het wel zien. Gemiddeld komt onze zoon 160gr per week aan, dat is iets meer dan 20 gram per dag. Ondergrens qua groei maar hij doet het hartstikke goed. Is alert wakker, ontwikkelt zich en heeft bij iedere voeding een plas luier en bijna altijd poep. Daar vaar ik op

4 jaar geleden

Reactie op SvSS

Hier 4395 met 5 weken oud. Krijgt borstvoeding en in de nachten afgekolfde ...
Mijn komt 100 gram per 10 dagen aan .. en dit was nog aanvaardbaar zeiden ze .. ik vind het weinig :( ma de voedingen zijn hier een ramp.. vermoed dat er meer achter zit

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is 12 weken oud en weegt 4900gr. Ze drinkt nog 6 flessen per dag om de 3,5 uur, vanwege haar reflux werkt dit beter, snachts slaapt ze door. Ze krijgt 150ml+5 schepjes=165cc aangeboden. Drinkt haar flessen niet helemaal leeg, meestal tussen de 120cc en 150cc. Aan het einde van de dag zit ze altijd tussen de 680 en 780 in totaal.

4 jaar geleden

Reactie op Denise25

Mijn dochtertje is 12 weken oud en weegt 4900gr. Ze drinkt nog 6 flessen pe ...
150+5 is 170cc 🙈

4 jaar geleden

Reactie op SCREURSS

150+5 is 170cc 🙈
Zit toch echt altijd maar 165 in de fles na het klaarmaken 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Denise25

Welke gebruik je? Dit is het schema van nutricia zelf.

4 jaar geleden

Reactie op Denise25

En als je logisch nadenkt kan van 150 naar 165 nooit maar 15 cc extra zijn met 1 schep, omdat van 120 naar 135 al 15 cc erbij is.

4 jaar geleden

Reactie op SCREURSS

Welke gebruik je? Dit is het schema van nutricia zelf.
Kruidvat eigen merk, en staat ook 165 bij😊

4 jaar geleden

Reactie op SCREURSS

En als je logisch nadenkt kan van 150 naar 165 nooit maar 15 cc extra zijn ...
Zit toch echt gewoon 165cc in de fles, kan je hoog of laag springen.. waarom zou ik liegen? 🤦‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Babyontheway86

Mijn komt 100 gram per 10 dagen aan .. en dit was nog aanvaardbaar zeiden z ...
In welke zin een ramp? Niet willen drinken? Veel loslaten? Wij hebben ook behoorlijke opstart problemen gehad. Eerst 15 dagen aanmodderen met kolven en fles geven want aanleggen was een ramp met een driftig kind aan de borst tot gevolg. Uiteindelijk het tongriempje laten klieven bij de KNO arts. Nadien dronk hij en de fles beter en beter aanhappen. Sinds 1,5 week gaat het hier beter. Onze kleine man wordt sterker waardoor het beter gaat en hij heeft iets meer geduld. Meld zich nu voor de voedingen (deed hij eerder ook niet). Nog wel problemen als meneer te moe is om te drinken maar wel honger heeft. Oh en in het begin hier flink lopen rommelen met mijn productie. Die is uiteindelijk met kolven en boezemvriendjes opgang gekomen. En wat ik merkte is dat mijn toeschiet reflex in pieken komt, de pauzes waren te lang voor onze zoon daarom steeds loslaten en weer aanhappen tot frustratie aan toe. Toen ben ik begonnen met oxytocine neusspray wat heel goed helpt hier. Minder lange pauzes tussen de pieken door waardoor hij nu bijna niet meer loslaat tussendoor.

4 jaar geleden

Reactie op SvSS

In welke zin een ramp? Niet willen drinken? Veel loslaten? Wij hebben ook ...
Ja hier ging het goed tot de kleine een 2 weken was.. ineens begon ze de fles te weigeren, minder te drinken, krampen tijdens de fles, continue boeren of in slaap vallen, overstrekken, huilen .. inmiddels al opgestart met maagzuurremmers en nu sinds kort op koemelkvrije voeding.. het is nog niet beter, maar we moeten het tijd geven

4 jaar geleden

8 weken, 5,2kg, kv. 7-10 voedingen per dag, soms drinkt ze vaak 100cc dan weer de fles leeg (ik bied altijd 150cc water + 5 scheppen=165cc melk aan). Soms drinkt ze dus veel op een dag dan weer weinig. (Hoeveel houd ik niet bij.) De laatste fles om een uur of 20-21, dan slaapt ze tot 3 en dan tot 6. Om 23u is ze niet wakker te krijgen. Dus wij gaan maar op tijd naar bed. Redelijk onregelmatig schema dus. Op (voor mij) fijne dagen drinkt ze dus om de 3,5 uur. Zou heel fijn zijn voor mij als ze een fijn voorspelbaar ritme heeft, maar dat is nou eenmaal niet zo. Het is een baby, geen wekker. Ik heb ook niet elke dag op dezelfde momenten trek.😉 Ze groeit goed en ze is redelijk tevreden zo, dus ik ook! 😃 Denk dat dat het belangrijkste is, een tevreden en goed groeiend kindje. Jij weet dat het beste, ongeacht wat cb zegt. 🍀