10 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb dit sinds vanochtend ook ervaren (26+2). In rust een pols van 106. Ik heb gelukkig geen hartkloppingen maar voelde me anders dan anders. Verloskundige zei dat dit erbij hoort. Je hartslag is zo’n 10 slagen sneller dan normaal ivm het toegekomen bloedvolume (1Liter extra) door de baby. Pols is inmiddels weer gezakt naar 90 in rust.
5 jaar geleden
Ik heb hier ook regelmatig last van en had gelezen dat het normaal is tijdens de zwangerschap, omdat je meer bloed in je lichaam hebt voor je kindje en het harder moet pompen. Ik voel het dan ook bijvoorbeeld heel hard kloppen in mn buik. Ook als ik al een uur languit lig kan het zomaar komen. Ik zou me er geen zorgen over maken zolang je bloeddruk goed is☺
5 jaar geleden
Ik heb het wel kunnen navragen en is volgens mijn verloskundige inderdaad normaal. Als wat zonnetje25 zegt, je bloeddruk maar goed is.
Komt indd door volume bloed plus extra oppervlakte waar het doorheen moet worden gepompt. En dat alle energie wordt gefocust op je placenta. Daarom ook sneller buiten adem, je longen krijgen minder aandacht, wordt je benauwd, zuurstoftekort, gaat je hart als reactie ook weer harder werken, seintje vanuit je hersens, help, meer bloed. Naja, vicieuze cirkel. Maar is iig allemaal niet erg, je lichaam kan het prima aan :) ook al wel een vervelend gevoel soms
5 jaar geleden
K heb hier ook bijna elke nacht last van. Liggen op mijn rug of zij helpt niet en zoals vele hier zeggen. De verloskundige gaf aan dat het normaal was en gewoon mijn rust moet pakken, maar vind dat wel erg moeilijk als mijn hart zo te keer gaat. Althans ik ben al vrij rustig maar het kan zo nog een half uur te keer gaan....
5 jaar geleden
Ik heb er ook last van, soms zelfs 109 in rust. Ik ben bij de huisarts geweest (ook omdat mijn hart soms op hol slaat voor een tijd, 140 bpm), zij zegt dat dit vaker voor komt, advies rustig aan doen. Ik ben bij 2 huisartsen en verloskundige geweest, allen gaven hetzelfde antwoord. Vervelend en naar, maar niet schadelijk en veel voorkomend.
5 jaar geleden
Reactie op Nus
K heb hier ook bijna elke nacht last van. Liggen op mijn rug of zij helpt n ...
nee helaas hier ook nog geen middeltjes gevonden 🙄 ik word er snachts wakker van en geraak dan zo gefrustreerd dat het waarschijnlijk verergerd 🤷♀️