22 Reacties
5 jaar geleden
Hoi hoi! Ik heb precies hetzelfde. Heb vorige week aan de 2x ctg gelegen omdat bloeddruk ook ging stijgen. Ctg ging zelfs af omdat mijn hartslag constant over de 140 ging in rust...Maar mij werd ook verteld dat ze er niks aan kunnen doen en ik maar rustig aan moet doen... Voel mn hart soms overal kloppen, benauwd, zweten en krijg dan amper lucht. Geeft je niet echt een gerust gevoel he🙈. Ik vandaag 37+1.
5 jaar geleden
Hey, ik herken het! Ik heb dit af en toe ook. Ik heb meestal een lagere bloeddruk of net goed. Als ik het heb probeer ik rustig diep in en uit te ademen. Dan gaat het meteen over. Bij mij gebeurt het wel eens als ik me druk maak of te veel inspanning heb gedaan. Soms heb ik ook wel eens een opvlieger. Die laatste loodjes... Nog even!!! Ik ben nu 37+2.
5 jaar geleden
Reactie op les123
Hoi hoi! Ik heb precies hetzelfde. Heb vorige week aan de 2x ctg gelegen om ...
Oh wel ‘fijn’ dat jij het zelfde ervaart. Als je hartslag omhoog gaat krijg je dan ook een harde buik? Heb ik sinds vorige week wel. En nee geen geruststelling, wil graag weten wat het dan precies inhoudt of waar het vandaan komt... ik heb dit indd ook gewoon als ik rust en op bed lig bv
5 jaar geleden
Reactie op Ellen203
Ik ben benieuwd wat je verloskundige daar van zegt. Ik herken dit ook maar ...
Oh vervelend.. ja bij mij maakt het niet uit hoe ik lig, zit, rust, heb ik het meerdere keren op een dag. Dus ga het wel bespreken. Zal het je laten weten wat ze er op te zeggen heeft !
5 jaar geleden
Ik heb dit precies hetzelfde! En eigenlijk voornamelijk als ik op bed lig. Dan soms heb ik het een paar keer achter elkaar, het houdt dan een minuutje aan ofzo en daarna zakt m’n hartslag weer. In het begin zonder harde buiken, maar de laatste weken met harde buiken. Vind het heel eng voelen. Op controles is mijn bloeddruk altijd heel netjes (110 over 70), dus denk niet dat het dat is. Maar wat dan wel? Geen idee. De verloskundige wist het ook niet.
5 jaar geleden
Ik heb ook precies wat jullie omschrijven.. opgefokt gevoel als die hartslag omhoog gaat. Vandaag ook aan CTG geleden ivm bloeddruk die flink gestegen was.. pff krijg er stress van wat ook niet helpt. Ben pas 35+4...
5 jaar geleden
Ik kan me hierin ook herkennen. Vaak hartoverslagen, vooral als ik in bed lig. En ook hartkloppingen/verhoogde hartslag. Ik merk dat het erger wordt als ik iets heb gegeten met veel suiker. Ik heb geen zwangerschapsdiabetes en ook geen hoge bloeddruk. Rustig houden en rustig ademen helpt bij mij. En vooral niet te veel zorgen proberen te maken. Je hart moet flink werken deze periode van de zwangerschap
5 jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Vaak als ik in rust lig op de bank op mijn linkerzijde 🤷♀️ Dan voelt het alsof de baby ineens heel zwaar wordt en drukt, bonkt mijn hart ineens enorm (juist wel traag), krijg ik een kleur op mijn wangen en voelt het alsof er iemand op mijn borstkas zit. Word dan ook benauwd en na een paar minuten trekt het weg.. De vk deed er ook erg laconiek over vond ik. Hoort erbij zeggen ze..
5 jaar geleden
Hier is het eerder druk op de borst of een soort benauwd gevoel, daarna mijn bovenbuik die hard wordt en zo naar beneden trekt, soms gevolgd door lichte menstruatiekrampen. Vaak als ik een bepaalde inspanning of beweging doe (of net naar het wc ben geweest 🙈)
Mijn bloeddruk staat dan wel goed. Heb je zo’n apparaatje om zelf je bloeddruk te meten? Is wel handig
5 jaar geleden
Het hoort gewoon bij de harde buiken. Dan gaat je hartslag ook even kort omhoog en kun je je wat benauwd voelen. Kan geen kwaad en staat los van hoge bloeddruk.
5 jaar geleden
Reactie op ElkeL
Wat zei de vk hiervan?
Eigenlijk dat het ‘er bij hoort’ en geen kwaad kan. Doordat je bloed meer moet rondpompen door de baby en placenta kan dat soms voor verhoogde hartslag zorgen.
Harde buiken voor de zekerheid me urine ingeleverd maar kwam niks geks (blaasontsteking) uit.