2 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb in november en helaas ook vorige week een diertje moeten laten inslapen. Ik heb mijn zoontje verteld bij de eerste verteld dat ze niet meer leeft en nu een sterretje achter de wolkjes is. Toen ik vorige week uit wilde leggen dat ik de ander weg moest brengen, zei hij meteen al dat hij dan samen met de ander verstoppertje kon spelen achter de wolkjes en ook een sterretje zou worden. Helemaal prima. Ik heb vooral opgelet dat ik ziekte en dood niet samen heb gezet, ik wil niet dat hij denkt dat als er iemand ziek is, die ook dood gaat. En ook niet aangegeven dat het bij de dierenarts gebeurt. Kinderen vatten soms dingen heel letterlijk of anders op. Ik ben er verder best open over, ook dat ik daar verdrietig van ben, want dat mag ook. Hij zoekt vaak even in de lucht naar ze en verder was hij vrij snel er aan gewend dat ze niet meer in huis waren.. sneller dan dat ik er gewend aan ben.. 🙈 Veel sterkte..! 🍀

5 maanden geleden

Wij hebben toen mijn dochter 2.5 was onze kat in laten slapen. Zelfde soort band als hoe jij het omschrijft. Wij zijn naar haar toe heel open geweest dat hij dood is. Inderdaad niet gezegd dat hij slaapt o.i.d. omdat, zoals al gezegd, ze dingen letterlijk kunnen overnemen. Daarnaast hebben wij het boek van Woezel en Pip "dag lief muisje" gekocht. Daar hebben ze het ook op een kinderlijke manier over dood en het verdriet erbij en ook de mooie kant van de herinneringen. Ondertussen heeft ze het niet meer over hem, misschien was ze ook wat te jong daarvoor. Sterkte iniedergeval! ❤️