21 Reacties
5 jaar geleden
Heb ik veel gehad in mijn puberteit. Ik moest toen opbouwen met ijzerpillen. Gelukkig is bij mijn eerste bloedonderzoek uit gekomen dat ik nu eigenlijk iets te veel ijzer in mijn bloed had, maar dat vond de verloskundige en mijn huisarts niet zo heel erg.
5 jaar geleden
Ik heb sinds begin van de zwangerschap ook ijzerpillen, ferrofumaraat. Ik heb toen een screening gehad waarbij ze allerlei waardes checkten. In de ochtend en avond neem ik ze, nu zijn mijn waardes goed.
Bij mij was mijn ferritine veel te laag.
5 jaar geleden
Bij mij kwamen ze er ook achter met de suikertest dat ik bloedarmoede heb..Ik heb ijzertabletjes gekregen van mijn gyn. 2x daags innemen en dan moet t hopelijk beter gaan
5 jaar geleden
Aan het begin van de zwangerschap heb ik ijzertabletten geslikt en ging toen redelijk snel weer omhoog. Voelde mij toen ook een stuk beter. Daarna mocht ik stoppen en ging het weer omlaag. Nu signum steeds wat aan de lagenkant en neem ik floradix. Deze week weer bloedprikken om het te checken.
5 jaar geleden
Ik had vorige zomer een ijzertekort (zware menstruatie) en gebruik dus na initieel pillen van de huisarts al tijden een ijzersupplement. Deze zwangerschap echt minder problemen gehad qua lichtheid in mijn hoofd en vermoeidheid dan de vorige zwangerschap 5 jr geleden.
5 jaar geleden
Meeste zwangere krijgen hier last van. Komt doordat je lichaam haast het dubbele nu ervan nodig heeft dan voorheen. Met ijzertabletten en floradix... en uiteraard ook groentes blijven eten zou je binnen 6 weken het weer een beetje op peil moeten hebben
5 jaar geleden
Hoi dames, een tip van mijn verloskundige is Gentle Iron. Ik ben daar sinds donderdag mee begonnen. Je zou er niet verstopt van raken en ik begrijp dat er hele goede resultaten mee geboekt worden. Ik zit erg laag, zonder met waardes te strooien, en zou eventueel voor de bevalling een infuus moeten omdat het herstel anders erg pittig kan worden.
Tot nu toe bevalt het, al anderen die hier ervaring met Gentle Iron hebben?

5 jaar geleden
Reactie op Mirjameline91
Hoi dames, een tip van mijn verloskundige is Gentle Iron. Ik ben daar sinds ...

Deze gebruik ik ook ja 👍 tot nu toe goede ervaringen, geen last van verder en ik ben ook minder moe. Maargoed, ze gaan het pas weer testen met 35 weken, dus of het echt goed helpt weet ik nog niet..
5 jaar geleden
geen bloedarmoede wel ijzer tekort. ik neem nu 3 tal maand supplementen maar nog geen reserve..voel mij wel een ander mens. Veel fitter
5 jaar geleden
Ik heb ook flink ijzertekort en bloedarmoede zit nu op 5,1 en moet dinsdag naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. De ijzertabletten helpen niet op de een of andere manier.
5 jaar geleden
Reactie op Sammie2406
Ik heb ook flink ijzertekort en bloedarmoede zit nu op 5,1 en moet dinsdag ...
Oef succes!
5 jaar geleden
Reactie op Mirjameline91
Hoi dames, een tip van mijn verloskundige is Gentle Iron. Ik ben daar sinds ...

Toevallig sinds gisteren ook met gentle iron begonnen vanwege ook de veel te lage ijzer. Maar hoor er inderdaad heel veel goeds over dus hopen dat het werkt en we weer wat meer energie krijgen!!