8 Reacties

2 jaar geleden

Ons zoontje is lang aan de borst in slaap gevallen, maar inmiddels is hij nog steeds klaarwakker als hij de 'avondborst' heeft gehad. Man en ik hebben nu ik zwanger ben en bijna fulltime voor ons zoontje zorg, ook afgesproken dat hij 's avonds onze zoon naar bed brengt. Dit is dus niet meer aan de borst (die krijgt hij beneden), maar man blijft wel bij hem tot hij slaapt. Dit duurt soms wel een uur. Hij wiegt hem, legt hem in zijn bedje, gaat naast het bedje liggen, etc. etc. Hij helpt hem dus wel door bij hem te blijven en soms te wiegen. Onze zoon heeft tot voor kort bijna nooit doorgeslapen, maar sinds we dit doen is het aantal doorslaapnachten echt vertienvoudigd ofzo (is niet moeilijk, want bijna niks × 10 = 10 of 20 ofzo 😉). Ik weet niet waar het aan ligt, maar ondanks hulp lukt het hem ineens wel stukken vaker. (Nog niet altijd hoor, vooral 's avonds wordt hij nog weleens huilend wakker, de arme schat)

2 jaar geleden

Hier sliep ze ook niet door met de borst, had ze iedere keer weer nodig om in slaap te vallen. Sinds we daarmee waren gestopt en hebben haar geleerd zelf in slaap te vallen krijgt ze zichzelf ook weer in slaap als ze snachts wakker word…

2 jaar geleden

Bij ons is dit sinds 2weekjes ineens veranderd, hij drinkt eerst lekker aan de borst en valt dan of naast mij in slaap, op grote bed want helaas geen eigen kamertje ivm mn kleine appartement. En Soms ligt hij nog even lekker te tutten als ik al vertrek. Om n uur of 10/11 moet hij in zn eigen bedje zodat ik ook kan slapen, eerst werd hij dan altijd even wakker en wou hij nog een keer aan de borst. Nu dus sinds 2weekjes kan ik m weg leggen in zn eigen bedje zonder borst, hij draait zich om en slaapt verder. Dacht eerst ook hoe ga ik dit doen als hij ouder wordt maar hij geeft zelf dus aan wat hij wel/niet nodig heeft. Hij heeft wel altijd n water fles in bed en soms hoor ik m heel ffkes piepen maar dan pakt hij zn flesje, drinkt wat en slaapt alsnog verder. De ene keer vallen we dus samen in slaap en andere keer lukt t zelfstandig. Volg hierin dus echt mn kindje en steeds vaker slaapt hij zelfstandig in slaapt inmiddels dus ook door! Vertrouw op je gevoel en doe wat voor jou goed voelt! Succes!

2 jaar geleden

Hier ook een dochter dat doormiddel van de borst of wiegen in slaap valt. Ze sliep van 4 tot 6 maanden door maar sindsdien wordt ze tijdens de nacht weer wakker om te drinken. Ik geloof ook niet da zelfstandig inslaap vallen de oplossing is. Kinderen hebben deze nabijheid nodig. Eens ze ouder worden wordt de wil om zelfstandig te zijn wel groter en groeien ze daar wel uit. Veel succes nog!

2 jaar geleden

Reactie op MaritHelena

Bij ons is dit sinds 2weekjes ineens veranderd, hij drinkt eerst lekker aa ...
Ah fijn om te lezen. Wat mooi hoe vanzelf dat bij jullie is gegaan ♥️

2 jaar geleden

Reactie op Josepha

Ons zoontje is lang aan de borst in slaap gevallen, maar inmiddels is hij n ...
Aaah wat fijn dat jullie verbetering merken nu met slapen. Zal ook wel heel erg gewenst zijn nu met je zwangerschap! Dankjewel voor je uitgebreide reactie en succes met de kleintjes♥️

2 jaar geleden

Ons zoontje van 16 maanden kan zowel ‘s middags en ‘s avonds zelfstandig in slaap vallen (veel bloed, zweet en tranen verloren om aan de borst af te leren). Maar het feit dat die ‘s nachts nog steeds wakker wordt is er gewoon :). Soms zomaar, soms wilt die echt drinken. Nu met de tandjes beperk ik het echt tot 2x p keer, want anders hangt die de hele nacht aan de borst ;). Maar goed, ik herinner mezelf er steeds eraan dat ze niet altijd klein blijven en hulp nodig hebben. Een ontwikkeling, tandjes, prikkels noem met maar op. Het is een fase 🥹. Succes mama’s!

2 jaar geleden

Mijn dochter kan zelfstandig in slaap vallen als ik er niet ben, maar als ik thuis ben valt ze vaak aan de borst in slaap. Toch slaapt ze wel door ‘s nachts…. Voor ons heeft dit dus niets met elkaar te maken. Aan de andere kant, ze kán dus wel zelf in slaap vallen want dat doet ze op t KDV enzo ook