19 Reacties

4 jaar geleden
Bij mijn zoontje best lang infacol gebruikt en werkte top. Nu bij mijn dochtertje 2 dagen bezig maar merk nog niets...

4 jaar geleden
Infacol 1 dag gebruikt. Hij heeft nog nooit zo hard gehuild van de pijn, dus meteen mee gestopt.

4 jaar geleden
Tja infacol gebruikt bij m’n oudste, maar geloof niet dat t echt gewerkt heeft.. eerder placebo bij ons haha. Voor m’n tweeling heb ik zelf tijdens zwangerschap en nu direct aan baby’s probiotica van vita kruid. Werkt echt goed heb ik t idee. Krampen veel minder lang en intens

4 jaar geleden
Wij gebruiken sabsimplex vanaf dat hij 4 weken was, dit in combinatie met anti colic ventiel van avent, heb een heel ander kind! Krampjes horen er inderdaad bij, maar bij hem was het alleen maar krijsen zodanig dat hij er schor van werd. Nu heeft hij nog maar 1x per dag wat ongemak wat hij vaak zonder huilen doorstaat en slaapt ook veel beter!

4 jaar geleden
Wij gebruiken infacol, merk wel degelijk verschil.
De krampjes zijn nog zeker niet weg maar wel veel minder. Mijn man was gisteren ochtend vergeten te geven en ze had zoveel last hierna.
Ga straks op advies van jeugdverpleegkundige nog andere voeding halen ivm krampjes want ze heeft er nog last van. Zo zielig, nu 4 weken oud en dat te bedenken dat we nog niet op de top van krampjes zitten ☹️

4 jaar geleden
Wij gebruiken ook Infacol voor onze tweeling vanaf dag 4. Ivm borstvoeding die nog niet zo goed opgang kwam moesten we kunstvoeding ernaast geven. Eerste dagen waren een ramp ivm krampjes. Omdat we niet zomaar iets willen geven aan onze kleintjes toch even gecheckt bij de lactatiekundige (is ook arts). Die gaf aan dat het geen kwaad kon, wordt namelijk niet opgenomen in het lichaam.

4 jaar geleden
Reactie op Caitmolla
Helaas wel maar goed het hoort erbij, het is geen veroordeling hoor, maar i ...
Ik geef liever ook niets extra’s, maar heb een enorm overstuur kind waar ik graag mee rond loop, maar door omstandigheden moet ik fulltime kolven op het moment, dus soms zit ik echt met mijn handen in het haar hoe ik hem minder last kan laten hebben, kan niet in de draagdoek als ik kolf, en fles gekolfde melk geven duurt lang omdat hij moeite heeft met drinken en boeren waardoor lang rechtop. Mijn dag bestaat dus uit voeden, rechtop houden, krampjes mee weg wandelen, kolven (als hij even rustig is) en weer voeden...
moedermelk wil ik blijven geven, dus dan is iets tegen de kramp nog altijd beter dan om die reden over moeten stappen op flesvoeding.
Dus ik voorkom het graag, maar als ik dan iets gebruik eerst even ervaringen van andere moeders om de juiste afweging en welk middel te kiezen... en het blijft per kindje verschillend zoals ik het nu al lees in de reacties.

4 jaar geleden
Reactie op J85C
Ik geef liever ook niets extra’s, maar heb een enorm overstuur kind waar ik ...
Jeetje vrouw, klinkt niet heel fijn, maar wat heb je een dooezettings vermogen en wat goed dat je full time kolft en je kindje dit geeft, beste wat er voor ze is. Ik hoop dat iemand met een goeie tip komt! Is je gegund

4 jaar geleden
Reactie op J85C
Ik geef liever ook niets extra’s, maar heb een enorm overstuur kind waar ik ...
Misschien heb je het al geprobeerd, maar als ik hier krampjes merk, leg ik een warm kruikje op zn buikje. Een specie voor baby'tje. Dat is een knuffelbeertje van WARMIES , merk hier dat het wel wat verlichting wellicht geeft. Hij vind het in ieder geval fijn