11 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Chpil
Klopt dan de berekening wel ?
Kijk bijvoorbeeld dit schema.
Dan lijkt het ...

150 cc is volgens mij een gemiddelde. Zolang je tussen de 150 en 180 cc x gewicht zit, is het goed. Ik had het ook gevraagd bij het CB omdat ik dezelfde vraag had als jij en zij zeiden terug gieten naar 150. Dat is wat ik nu doe.
5 jaar geleden
Reactie op Suzan0310
Hoi! Ik maak 150 + 5 = 170 per fles maar ik gooi bij iedere fles 20 cc weg ...
Maar dat is toch niet de standaard bedoeling?
Ons zoontje is bijna 5 kilo en krijgt dan deze flessen.
Drinkt niet altijd alles op hoor maar ik vroeg het me gewoon nu af hoe het berekend word.
Ook als je een schema ziet dat dat dan word gezegd en dan lijkt me het tegenstrijdig met de berekening en vraag ik me af als ze dan 150 bedoelen of 170
5 jaar geleden
Reactie op Suzan0310
150 cc is volgens mij een gemiddelde. Zolang je tussen de 150 en 180 cc x g ...
Wij hebben dat niet gevraagd en dit zelf zo opgehoogd.
Wisten dus ook niet beter.
Maar ons zoontje drinkt wel goed.
Dan zitten wij denk ik ook wel goed op deze manier.
Hij mag dan 750 hebben en nu zit hij er dan soms 100 overheen.
Maar dat kan dus wel met de berekening tussen de 150/180
5 jaar geleden
Reactie op Chpil
Wij hebben dat niet gevraagd en dit zelf zo opgehoogd.
Wisten dus ook niet ...
Ja ons zoontje drinkt ook meer hoor meestal 5 x 150 cc en dan vaak nog een flesje van 100 cc in de nacht. Hij drinkt de 150 cc flessen ook niet altijd leeg. Volgens mij zit je helemaal goed! Ik had het overlegd met het CB omdat wij op 6 x 135 zaten (120+4).
5 jaar geleden
Reactie op Chpil
Jou zoontje komt dus ook in de nacht.
Hoe oud is hij?
Die van ons moeten w ...
We zijn aan het proberen om de nachtvoeding eraf te krijgen. Hij is nu 9 weken oud en weegt ruim 5 kilo. Sommige nachten lukt dat en dan krijgt hij om half 1 de laatste fles en tussen 5 en 6 de eerste. Maar soms komt hij wat eerder s avonds (bijv. om 11) en dan komt hij tussen 3 en 4 weer. Ik moet zeggen dat hij dit al sinds dag 1 doet (1x komen voor voeding tussen 3 en 4). Daar hebben wij niets voor hoeven doen.
Het schema dat we nu proberen te hanteren is:
Rond half 1 s nachts, tussen 5 en 6, tussen 8 en 9, tussen 11 en 12, rond 16, rond 19u. Maar soms komt hij dus eerder s nachts, dan geven we een kleine fles en dan komt hij vaak rond half 7 s ochtends weer. Overdag zit er meestal 3,5 uur tussen de voedingen en we komen eigenlijk altijd uit op 6 flessen.
Wat wij vanaf het begin gedaan hebben is om 7 uur de laatste fles en daarna in bad of wassen en alle voedingen die daarna komen, geven wij op zijn kamer. We nemen hem dus na 7 uur in de avond niet meer mee naar beneden voor voedingen (doen we overdag wel). Hij komt pas weer beneden tussen 7 en 9 uur s ochtends (afhankelijk wanneer hij komt voor voeding, als hij om 5 uur komt krijgt hij deze ook boven en slaapt hij vaak weer tot 8/9). Overdag spelen we met hem in de box en slaapt hij al zijn slaapjes boven in zijn bed. S avonds en nachts krijgt hij voeding boven en leggen we hem direct terug op bed na het boertje.
Heel verhaal maar hopelijk heb je er iets aan!