33 Reacties

5 jaar geleden

Mag ik vragen wat je klachten zijn en hoeveel weken je nu bent...?

5 jaar geleden

Denk dat je dat zelf ook niet moet willen eerlijk gezegd

5 jaar geleden

Ik wordt ingeleid ivm medische indicatie/risico voor het kindje ivm zwangerschapsdiabetes. Inleiden wordt inderdaad over het algemeen gedaan als het echt nodig is, zowel je kindje als jouw lijf zijn er natuurlijk eigenlijk nog niet klaar voor op het moment dat ze starten met inleiden

5 jaar geleden

Reactie op Tazza

Ik wordt ingeleid ivm medische indicatie/risico voor het kindje ivm zwanger ...
Word 🙈😂

5 jaar geleden

Er zijn hier al wat topics over te vinden. Als je via het loepje zoekt op inleiden.. momenteel in 1 topic houd iemand zijn inleiding wat bij, heeft ballon gekregen gister. Wellicht heb je daar wat aan 😉

5 jaar geleden

Ik word ingeleid vanwege medische indicatie/Risico voor mijn baby 🍼. Ze willen het tussen de 38/39 weken doen

5 jaar geleden

Ik ben ingeleid bij m'n eerste kindje. Krijg echt mega positief terug op m'n bevalling. Vliezen braken na 2 tabletjes (die ze vaginaal inbrengen) en m'n vliezen braken na de 2e vanzelf. Geen opwekkers gehad. Na 6,5u was er een baby. Ik weet nog niet of deze baby ook een inleiding gaat krijgen, maar ik zou er zo weer voor gaan!

5 jaar geleden

Reactie op MissJ91

Ik ben ingeleid bij m'n eerste kindje. Krijg echt mega positief terug op m' ...
*kijk ipv krijg

5 jaar geleden

Ik ben ook al 2 keer ingeleid omdat mijn bloeddruk omhoog ging. Met 39.2 en 41.1 Begonnen met een ballonnetje in de avond die er de volgende ochtend uit was en voor een eerste opening had gezorgd. Vliezen geprikt en aan de weeënopwekkers. 20 uur later en bij de 2e 9 uur later zijn ze geboren, pittige weeën, maar ik kijk er goed op terug. Bij de eerste een ruggenprik gehad omdat ik te vermoeid raakte Vd weeën, bij de 2e niet nodig geweest.

5 jaar geleden

Inleiden is echt geen pretje. Als je het nog een aantal weekjes kan uithouden probeer dat dan. Groetjes

5 jaar geleden

Ik droeg bij de eerste 11 dagen over tijd...ingeleid maar wat een bevalling. Dat wens ik niemand toe...hopelijk lukt het beter bij jou

5 jaar geleden

Reactie op Mieke84

Ik droeg bij de eerste 11 dagen over tijd...ingeleid maar wat een bevalling ...
Dat had ik bij de tweede, wat een hell he! Door die opwekkers doet het dubbel pijn gewoon😪

5 jaar geleden

Reactie op Denise5

Dat had ik bij de tweede, wat een hell he! Door die opwekkers doet het dubb ...
Idd...4,380 kg die maar niet wou indalen...maar hij was het waard 😉 de ergste en mooiste dag van mijn leven tegelijk 😅

5 jaar geleden

De vraag is voor mij eerder hoe je wordt ingeleid. Er zijn medicijnen die de artsen off-label gebruiken, is goedkoper, en stormweeën kunnen veroorzaken met alle gevolgen van dien. Daarover wordt ook in de media al gesproken. Die wil ik zeker niet hebben. Doe mij maar een ballon of medicijnen speciaal toegelaten voor het inleiden.

5 jaar geleden

Ik heb veel lichamelijke klachten, de zwangerschap is erg zwaar voor mij. De gynaecoloog zei gisteren dat inleiden om die reden bij 39 weken bespreekbaar is. Er is dus niks mis met de kleine of met mij, behalve dan dat ik nu grotendeels bedlegerig ben doordat ik veel rug- en bekkenpijn heb. We hebben nu nog niks afgesproken over inleiden, maar ze wilde laten weten dat het een optie is in week 39. En dat is een fijne gedachte, dat als ik echt extreem veel pijn heb tegen die tijd, ik niet hoef te wachten tot 42 weken als meneer vindt dat het erg fijn vertoeven is in mij buik. Melissa, wat zijn de klachten die jij hebt als ik vragen mag, waardoor inleiden bespreekbaar is?

5 jaar geleden

Reactie op TLV

De vraag is voor mij eerder hoe je wordt ingeleid. Er zijn medicijnen die d ...
Een ballon heeft bij mij enkel wat ontsluiting bezorgd, maar zette verder niet de bevalling in gang. Daarvoor was het breken van de vliezen en een infuus met weeënopwekkers nodig

5 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Ik heb veel lichamelijke klachten, de zwangerschap is erg zwaar voor mij. D ...
Ik snap je heel goed, ik heb ook zware bekkeninstabiliteit en 2 kinderen van 2 en 4. Als het je echt teveel wordt dan zou ik eerst strippen proberen, daarna een ballon ofzo maar weeën opwekkers zijn echt hell op aarde! Ik heb mn eerste bevalling natuurlijk gedaan en dat was prachtig... mn tweede moest ik weeën opwekkers erbij krijgen waardoor ik in een storm terrecht kwam en totaal overstuur raakte. Het is echt letterlijk hell on earth! Denk er goed over na

5 jaar geleden

Reactie op Denise5

Ik snap je heel goed, ik heb ook zware bekkeninstabiliteit en 2 kinderen va ...
Doe ik zeker, dank voor het delen van jouw ervaring.

5 jaar geleden

Mijn ervaring is inderdaad ook dat het inleiden erg heftig was. Ik had binnen no time een weeënstorm, hyperventilatie en geen mogelijkheid om even bij te komen. Na een paar uur een ruggenprik gezet en vanaf toen was het te doen. Over een paar weken word ik weer ingeleid en kijk er echt niet naar uit 😅 Had erg gehoopt dit keer een natuurlijke bevalling te kunnen hebben met hopelijk minder heftige weeën, maar ivm zwangerschapsdiabetes helaas geen keus. Ondanks dat ik helemaal klaar ben met deze zwangerschap en echt vanaf 1 non stop klachten heb (ik lag net nog huilend op de bank van ellende) had ik alsnog liever langer volgehouden in de ellende dan nog een inleiding, als ik de keuze had gehad 🙈😅

5 jaar geleden

Mag ik als neonatoloog antwoorden? Inleiding zonder medische reden wordt idd afgeraden en nooit gedaan voor 39weken omdat er nog te groot risico is op complicaties. Een inleiding wil zeggen dat je baby niet voorbereid is om geboren te worden en dus heeft die een groter risico op een (korte) opname op de neonatologie owv "aanpassingsproblemen". Hetzelfde met een geplande keizersnede... Het is natuurlijk een ander verhaal als er een medische reden is... en ik kan niet oordelen over jouw situatie natuurijk. En dan nu als mama to be. Ik moet zelf ingeleid worden omwille van placenta die niet goed werkt. Ik vind dit zelf heel erg en had graag de natuur zijn gang laten gaan maar onze baby gaat voor... Heel veel succes met de laatste weken!