13 Reacties
4 jaar geleden
In het boek “eet als een expert mini” staat een heel stuk over melk na 1 jaar. Kort samengevat als antwoord op jouw vraag staat hierover: in Nederland is het advies is 300 ml melkproducten(dus incl bv/kv), in België tussen 350-500 ml. Die Max 500ml geldt met name voor koemelk producten omdat meer koemelk het risico op bloedarmoede en ijzersterker vergroot. Ook zitten er véél eiwitten in koemelk wat nadelig kan zijn. Er is geen bewijs voor nadelige effecten als je meer dan 500ml moedermelk of kunstvoeding geeft.
4 jaar geleden
Hier krijgt mijn tweeling bijna hetzelfde. 150-100-180 (met schepjes nog)
Ik ga het voorlopig nog niet veranderen zolang ze nog kunstvoeding krijgen. Moet einde van de maand naar kind en gezin.
4 jaar geleden
Hier had ik ook 3 melkflessen voor m'n dochter, 1 bij het wakker worden 1 bij het middagdutje en 1 voor het slapen savonds. Omdat we flessen moesten minderen hebben we de middagfles vervangen voor een fles thee, dit is warm en vult ook een beetje de buik en hierdoor kon ze ook alsnog lekker slapen. Dit heeft voor ons wat melk gescheeld.
4 jaar geleden
Reactie op Sharon21
Ooh dank je wel voor het antwoord. Zal ik maar proberen te minderen voor al ...
Ik geef ook nog een ochtend en een avondfles met kv. Hoorde ook overal dat ik moest minderen. Daarom de middagfles geminderd. Eerst alleen schepjes geminderd en meer water gegeven zodat ze dat binnen zou krijgen. Uiteindelijk helemaal gestopt en dat ging goed.
Heb het gevoel dat ik de avondfles ook moet minderen, die doet der alleen nog heel erg goed. Dus dat laat ik nog even zo!
4 jaar geleden
Hier ook hoor 3 flessen 210, 120 en 210. Ik bouw nu de middagfles af en sinds kort de papfles vervangen door bordje pap (verhouding pap tov melk verhoogd) . Als die van de middag eraf is ga ik de andere flessen afbouwen naar 150 en dan stap ik over op koemelk. Alles op zijn tijd hoor als ze erom huilt zal ze het nog wel nodig hebben en als ze het laat staan ook goed😅 zolang ze ook goed eet maak ik mij er niet zo druk om
4 jaar geleden
Oh blij dit topic te lezen! M'n zoontje wordt deze week 1 en wij zitten ook nog op drie flessen, en ik maakte me er al helemaal druk over haha.
Sochtends 180, maar laat altijd 30 over. Smiddags 120 die gaat op, en savonds 210 maar daar laat ie ook 30 tot 60 van staan.
Maar die middag vind ie wel heel fijn....
4 jaar geleden
Reactie op deJong01
Oh blij dit topic te lezen! M'n zoontje wordt deze week 1 en wij zitten ook ...
Gewoon uit nieuwsgierigheid (en omdat ik niet zo van voedselverspilling ben): waarom geef je niet gewoon standaard 150ml, 120 ml en 150/180ml dan?
4 jaar geleden
Gewoon uit nieuwsgierigheid (en omdat ik niet zo van voedselverspilling ben ...
Haha ja snap ik.. ja omdat hij heel soms ineens wel meer drinkt en ik het dan lullig vind als het 'te weinig' is haha.
Middag doen we dat nu overigens wel. Daar krijgt ie nu 120 met 3 schepjes (dus beetje waterig) om af te bouwen haha.