14 Reacties

2 jaar geleden

Lorenzo vind stil zitten ook niet leuk. Wil ook het liefst de hele dag rennen, spelen, en gek doen. Ik zelf zoek er niet iets achter. Volgens mij is elk kind lekker druk en levendig. Misschien kun je het voor leggen aan de huisarts?

2 jaar geleden

Hee, heb je mijn kind bij jou? 🤪 Een grote energieke stuiterbal hier ook hoor, rust hebben we alleen tijdens zijn slaap.

2 jaar geleden

Haha hier ook hoor! Meisje van zelfde leeftijd blijft lekker zitten. Ons zoontje meteen knopje van verwarming onderzoeken. Vriendin had 2 dochters had lekkrr allemaal snuisterijen op salontafel staan.. toen een zoon Alles Meteen Weg hahah.

2 jaar geleden

Hoi Anne, Ja herken het zeker! Onze jongen is ook snel afgeleid kan amper stil zitten en wilt alleen knuffelen als hij moe is dan gaat hij miss max 5minuten lekker bij je liggen in zn lig stand ( op zn buik armpjes naar beneden😆) ik denk niet zo snel aan adhd vind hem gewoon een kleine ontdekker die zn tijd wil benutten om de wereld te ontdekken🤭 ik zou ook eerlijk gezegd niet willen dat mn zoontje wordt bestempelt met iets mocht het problemen geven in zn ontwikkeling dan is t een ander verhaal maar zou anders er gewoon niet zn ding van maken hoor. Wat bij mij werkte was blijven herhalen met even een knuffel en anders zwaaien en toen kwam het vanzelf steeds meer🤗

2 jaar geleden

En stel hij heeft adhd.. tja dan is focus op ouderwetse 3 r’en heel belangrijk! Zorgen voor structuur, rust in huis, rituelen voor eten en slapengaan etc. Hoor dan dat sommige ouders meteen grijpen naar medicijnen en dat ik naar hun leefstijl/huishouden kijk en denk.. hier valt echt nog veel te halen om ervoor te zorgen dat je kind zich goed ontwikkelt

2 jaar geleden

Hier ook een enorme druktemaker. Ze is super nieuwsgierig en wil het liefst de hele dag vermaakt worden. Ik zoek er niets achter, ik vind haar nog te jong. En ik vind het meer dan normaal dat ze nu lekker levendig en onderzoekend is. Daarnaast ben ik van mening dat we niet snel etiketten moeten plakken op kinderen, omdat elk kind anders is en ze veranderen vaak van gedrag. Ik was bijvoorbeeld ook super druk als kind/peuter zijnde. Naarmate ik ouder werd is dit ook flink afgenomen. Lekker laten spelen en ontdekken! Mocht je toch hulp willen, zou ik het beste een HA inschakelen.

2 jaar geleden

Ik denk dat dit niet aan een jongen ligt, maar ook gewoon aan het karakter. Hier ook een jongen die wel wil knuffelen en heel veel van boekjes lezen houdt. En alle snuisterijen en accessoires staan hier ook gewoon nog op de salontafel. Zou er niet snel iets van ADHD achter zoeken, elk kind is anders toch?

2 jaar geleden

Ik heb een hele drukke stuiterbal. Is ook een jongen, maar denk dat hij dit van mij heeft hoor. Eten in een stoel is drama. Kam hooguit 5 minuten aan tafel blijvenaar dat redden we eigenlijk bijna nooit. Soms eet hij staand..... de boterham geven we onder het spelen. De rest wel aan tafel, maar dan eet hij hooguit 5 min. Hij is continue in beweging! Nogmaals hij heeft dit niet van een vreemde, dus maak me geen zorgen.

2 jaar geleden

Hier ook een stuiterbal. Zit geen moment stil. Hij is ook snel zijn concentratie kwijt, al kan hij soms heel geconcentreerd spelen met zijn speelgoed. Ik denk dat dat hem dan ook een soort rust geeft. Motorisch is hij ook erg onrustig, ook als hij slaapt. Er beweegt altijd wel iets als je naar hem kijkt 🙈

2 jaar geleden

Hier niet anders… Wij tellen “voor de grap” mee wanneer hij naast ons op de bank kruipt, of tussen ons in in bed: 10 seconden haalt hij niet hoor.. hij is constant met iets bezig. Net een blije puppy die overal ballen ziet. En, of je sceptisch bent of niet, maar ik vind het sterrenbeeld Ram echt bij onze Max passen. Maar adhd? Nee, gewoon een energiek kind 😊

2 jaar geleden

Zou er niet nu al teveel achter zoeken. Hooguit op de prikkels letten (dus ook idd die drie r'en). Heel veel kinderen (zowel jongens als meisjes) zijn druk en daar is echt niets mis mee. Onze jongen is redelijk rustig, maar heeft soms ook drukke momentjes. Wij zien vooral ons eigen karakter weerspiegeld.

2 jaar geleden

Lieve mama, Thiago vind dit ook niet leuk, wilt niet knuffelen of aanraken niets. Ik vermoed licht autistisch gezien de dingen die hij doet..

2 jaar geleden

Reactie op susannarosaly

Lieve mama, Thiago vind dit ook niet leuk, wilt niet knuffelen of aanraken ...
Heb je nou meer dingen waardoor je dat vermoed? Mijn vriend had t namelijk ook vroeger en heeft ook nog steeds wel autistische trekjes 😅

2 jaar geleden

Hier ook een heel druk jongetje dat altijd in beweging is en wil ontdekken. Hij wil wel een knuffel als hij is gevallen of moe is, maar verder niet. Ik zoek er niks achter. Mijn man en ik zijn ook altijd bezig.