33 Reacties
5 jaar geleden
Wij laten alleen de slaapkamer deur van de baby dicht, verder mag onze poezen kind gewoon bij ons blijven, wat jij ook zegt 6x naar de wc en hij vind ergens dat gaatje om toch te komen en of hij jankt me wel wakker🤣 en ik vind het ook echt sneu al 8 jaar mag hij bij ons en nu opeens niet meer, hij ligt ook veel bij onze oudste te knuffelen
5 jaar geleden
Owww ik herken je volledig. Mijn kat loopt al jaren als een hondje achter me aan. En slaapt of naast mn hoofd of naast mijn bedkant in dr mand. ( i know #kattenvrouwtje) wij gaan dr over twee weken snachts ook de slaapkamer uit verbannen.. zodat ze het niet gaat associëren met de baby. En zo gauw wij wakker zijn mag ze er meteen bij. Ik houd mezelf maar voor dat het voor een paar maanden is en dan mag ze er weer bij (als ze dan nog wilt en niet beledigd is) en dat het goed voor het beestje is, zodat ze zich niet bij komst van de baby buitengesloten voelt.
Ze blijft dus ook beneden. Overdag maar even extra knuffelen.
5 jaar geleden
Owww ik herken je volledig. Mijn kat loopt al jaren als een hondje achter m ...
Baby ligt namelijk eerste weken/maandjes bij ons op de slaapkamer. Erna mag ze er bij ons weer bij
5 jaar geleden
Hier ook van die brave katten! De een slaapt op het voeteneind en de ander in zijn mandje op onze slaapkamer. We hebben de babykamer altijd dicht zitten en het kantoortje staat open. Daar liggen 2 mandjes voor ze en zodra wij naar boven gaan om te slapen, gaan zij in hun mandje slapen op de andere kamer. Ze zijn dus wel bij ons boven, maar wij hebben een open trap dus ze kunnen ook naar beneden naar de woonkamer. Als ik in de nacht moet plassen zie ik ze heel schattig op hun kussen liggen en soms komen ze dan even een slokje water drinken onder de kraan. Even een kroel en ik doe de deur weer dicht van onze slaapkamer.
De eerste dagen heeft de oudste wel zitten miauwen voor de deur en de jongste zitten 'krabben' aan de deur. Geen aandacht aan gegeven dus na 3 dagen was dat over. De slaapkamer deur gaat wel in de ochtend open en dan komen ze lekker kroelen op bed voordat we gaan werken.
5 jaar geleden
Niet... wij hadden 3 katten bij onze oudste en die sliepen altijd op het voeteneinde of in me knie holte. Babykamer is van begin af aan dicht geweest, alleen als wij in de kamer waren mochten ze er op. Na de bevalling onze katten gewoon in onze slaapkamer gelaten.. de eerste paar dagen waren ze zo weg als me dochtertje wakker was.( lag in een wieg naast onze bed) Na een paar dagen lagen ze als vanouds gewoon weer op het voeteneinde en lieten ze mijn dochtertje totaal met rust. Was het een onrustige nacht gingen ze ergens anders slapen.
5 jaar geleden
Pff hier hetzelfde 'probleem'. Wij hebben een kat met een gedragsprobleem (Pica) en is heel relax als hij bij ons slaapt, waardoor die niks geks doet. Op advies van de gedragsdeskundige slapen onze katten nu iedere avond bij ons. Niey alleen zij vinden het leuk, maar ook wij vinden het super fijn. Punt is alleen dat de kleine straks ook de eerste maanden bij ons op de kamer komt te liggen en ik wil niet het risico nemen dat de katten op hem gaan liggen. We moeten ze nu dus ook gaan trainen om weer beneden te blijven. Ik hoop echt dat dat goed gaat komen en hij beneden niet alles sloopt..

5 jaar geleden
Reactie op moontje_mona
Niet... wij hadden 3 katten bij onze oudste en die sliepen altijd op het vo ...
Wij hebben 1 kat en dat ging met onze dochter net zo. Diezelfde kat is nu behoorlijk op leeftijd dus die zie ik tijdens die nachten inderdaad ook vertrekken naar een andere ruimte. Wij gaan de kat niet trainen om ergens anders te slapen. Wel mag de kat absoluut niet op de babykamer komen.
5 jaar geleden
Wij hebben geluk. Onze kat interesseert het allemaal niks. Zelfs als we gasten hebben en hem een nacht 'opsluiten' bij ons in de slaapkamer vindt hij het prima. Alleen bij het bevallen zelf wil ik hem even in een aparte kamer zetten, maar dat is meer omdat het voor hem beter is dan al die bewegingen en vreemde mensen etc. :)
5 jaar geleden
Als onze kat niet binnen mag krabt ze de deuren kapot tot ze haar zin krijgt (ja de kat is baas bij ons, zelfs met 2 grote honden 😳)
Bij mijn eerste hebben we ze dus ook gewoon bij ons laten slapen, in het begin wel bang geweest of ze in het wiegje zou kruipen en daarom wel een muggennet overgetrokken om zeker te zijn maar ze heeft het nooit gedaan...
5 jaar geleden
Hmm verdeelde meningen zie ik.. punt is inderdaad dat het even gaat om de eerste maanden dat baby bij ons ligt. De babykamer houden we nu al dicht en dat is geen enkel probleem, dus zodra baby daarheen verhuisd kan hij gewoon weer bij ons komen.
Ik ben gewoon als de dood dat hij gezellig bij baby in de wieg gaat liggen en baby daardoor stikt. Dacht in het begin van mn zwangerschap ook van het zal wel loslopen we proberen het gewoon, maar nu de bevalling dichterbij komt word ik daar steeds zenuwachtiger over. Je vergeeft het jezelf niet als het mis gaat en onze kat is echt een knuffelkont die er uit goedheid bij komt liggen.
Ik twijfel nog een beetje of we hem beneden in de woonkamer laten of alleen de slaapkamerdeur dicht doen.
5 jaar geleden
Onze hond heeft altijd gewoon op onze kamer gelegen in zijn eigen mand. Maar is het niet een idee om het wiegje al op je kamer te zetten met ballonnen erin? Dan gaat als het goed is de kat er niet in. Tenminste een vriendin van mij heeft dat zo met de box gedaan geen idee of het goed werkt hoor...
5 jaar geleden
Wij gaan afwachten hoe het gaat, we denken dat de poezen afstand houden in het begin en daarna zien we wel! Het werkt niet om ze de toegang tot de slaapkamer te ontzeggen, ze kunnen zelf de deuren openmaken en gaan anders net zo lang miauwen tot wij de deur uit ellende wel open maken 😅
5 jaar geleden
Reactie op Aprilmom
Wij gaan afwachten hoe het gaat, we denken dat de poezen afstand houden in ...
Ja die van ons maakt ook de deuren open dus alle deurklinken hier in huis staan omhoog haha!
Ben je niet bang dat als jij slaapt ze er toch stiekem bij kruipen en je het dan niet door hebt?
5 jaar geleden
Voor degene die de katten niet op de slaapkamer willen en waarbij ze de deur kapot krabben.. of als je iets wilt om het wiegje af te blokken of box voor de geboorte zodat ze het kunnen leren... er bestaat een spray die af gaat op beweging. Je kunt die bus dus ergens neer zetten en zodra je kat er voorbij wilt sprayt deze en sist. Totaal onschuldig wat er in zit maar geloof me.. ze doen het 1-2 x en daarna weten ze het. Zelfs als hij leeg is durven ze er niet eens meer langs.
Had vroeger een kat die plaste bij de schuifpui ( kon niet wennen door verhuizing) en dat ding ervoor gezet.. was ideaal. 2x geschrokken en daarna nooit meer in de buurt geweest mits die bus er stond