2 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter heeft dit ook een tijdje gehad dat ik ook bij haar moest blijven. Ik heb advies gevraagd bij de opvoedadviseur van de GGD(gratis). En die zei dat ik moest zeggen dat mama over 10 minuten even terug kwam om te kijken of het goed ging. Dat deed ik dan ook echt letterlijk en vaak was ze dan gerustgesteld en viel ze in die 10 minuten al in slaap. Dus als je hetgene niet werkt wat ik zeg, vraag dan advies bij de GGD opvoedadviseur. Daar zijn ze voor!

één jaar geleden

Ik heb dit as we speak ook met m’n dochter van 2.5. Ik denk dat het een fase is… Zij valt heel makkelijk in slaap maar rond 01:00/02:00 komt ze zelf naar onze kamer en ons bed. Dit ondanks het nachtlampje toevallig ook een koala! Maar vannacht heb ik haar direct opgetild terug naar haar eigen bed toen ze weeer naast ons bed stond. Uit protest wilde ze niet liggen en perse mee met mij. Ik heb toen aangegeven dat koala ook uit gaat als zij meegaat en dat wilde ze niet. Toen heeft ze een half uur in bed gezeten en daarna zelf gaan liggen en in slaap gevallen tot 07:30. Persoonlijk denk ik dat t beste is als je ze geruststelt in hun eigen kamer en bedje, anders associëren ze ons bed en kamer met veiligheid en die van hunzelf niet.