14 Reacties

één jaar geleden

Ik moet mijn dochter altijd voor 08:30 naar de opvang brengen. Ik snap aan de ene kant wel dat ze dat van ons verwachten, omdat ze inderdaad een dagplanning maken. Ze gaan bijvoorbeeld om 9:00 wandelen met de kinderen. En daarbij kan t voor de andere kinderen storend zijn als er continu ouders naar binnenlopen met de hun kinderen. Bij ons kun je ook halve dagen inplannen. Dus van 13:00 tot 17:00. Misschien is dat een idee?

één jaar geleden

Ja hier is de regel ook dat je ze voor 9 uur brengt. Maar waarom neem je dan niet alleen de middag af? Als je man pas om 13 uur begint? Je mag je kindje dan tussen 12 en 13 brengen dacht ik. En hier is ophalen ook liever pas na 16 30 uur. Inderdaad vanwege het programma wat ze aanbieden.

één jaar geleden

Hi, dit wordt bij het KDV bij mijn zoontje ook gevraagd. En dit heeft inderdaad te maken met hun dagprogramma. In de ochtend, na het ontbijt, doen ze heel veel, zowel binnen (knutselen etc) als buiten (naar de speeltuin, de bieb, de kinderboerderij etc). En dan willen ze dat ze kindjes op tijd worden gebracht zodat ze met z’n allen kunnen beginnen.

één jaar geleden

Ik werk op een kinderdagverblijf en bij ons is dit ook zo. Heeft te maken met dat de Kids de dag met zijn allen mee opstarten, voor nu voor je gevoel nog niet zo belangrijk misschien maar als ze ouder zijn wel. Daarnaast stoort het wel echt qua brengen ect en het dagprogramma. Soms gaan ze op uitstapje, soms zijn ze al bezig met een activiteit, is er iemand even van de groep vanwege een gesprek of observatie/ administratie, dus dat telt allemaal mee. Wij betalen ook hele dagen, en dat is op weinig kdvs anders. Alles wordt gepland rondom de haal en breng tijden.

één jaar geleden

Hallo, Bij ons is de kinderopvang ook open van 7 uur tot 18 uur. Ze vragen ook je kindje te brengen voor 9 uur (of te waarschuwen indien het later zou zijn, als je een berichtje hebt gestuurd is het oké). Dit staat in hun reglement. Als ik mij goed herinner heeft dit te maken met hun dagschema, ze hebben heel wat structuur en om 9 uur doen ze een voormiddagactiviteit, bijvoorbeeld verven, knutselen, puzzelen,... Rond 10-30-11u eten ze, dus misschien dat ze denken dat jouw dochter nog geen honger zou hebben als ze tot 9 uur geslapen heeft en willen ze haar in hetzelfde ritme als de andere kindjes steken. In ons geval hebben we beiden gewone daguren en brengen we onze dochter vaak rond 8 uur dus geen idee of ze een opmerking zouden maken bij ouders die de kinderen later brengen. Persoonlijk zou ik niet blij zijn met de opmerking, ze hebben immers minder werk doordat jij je kindje later brengt dus waarom zagen ze dan... Anderzijds begrijp ik wel als ze midden in een activiteit zitten, bijvoorbeeld schilderen, het lastig is als er dan opeens nog een kindje toekomt waardoor ze even uit hun ritme zijn, ook al duurt dat letterlijk nog geen twee minuten. Ik vind het een lastige situatie want begrijp beide kanten en vind het leuk dat je man 's morgens tijd heeft om met je dochter te spelen ☺️ Ik denk dat ik in jouw plaats zou uitleggen aan de opvang dat de uren omwille van shiften niet steeds lukken en dan moeten ze zich maar aanpassen, als ze dat weten is het toch genoeg, ze hebben minder werk dus meer tijd voor andere kindjes en zoals je zegt als je dochter een makkelijke is en zich direct aanpast zie ik geen probleem als ze pas later gebracht wordt. En dan vragen of dit een probleem vormt, misschien dat ze met een reden komen. Gewoon eens vragen! Succes!

één jaar geleden

Omdat mijn man wisselende diensten heeft gaat dat helaas niet, een halve dag afnemen want de ene week heeft hij wel vroege dienst. Dus we hebben die ochtend wel echt nodig. En ik snap echt dat het lastig kan zijn voor het dagprogramma, maar nu moet mijn man zijn wekker vroeg zetten en de deur uit terwijl hij vaak nog moe is van zijn late dienst. Dan maakt 4 of 6 uur slapen veel verschil. Hij ziet zijn dochter doordeweeks al best weinig omdat hij veel van huis is. Ik zal n.a.v. hun email een gesprekje aangaan om dit verder te onderbouwen. Dank jullie wel de verschillende visies.

één jaar geleden

Hier ook zo hoor, en ik moet zeggen niet meer dan normaal. Het is fijn dat jouw kleintje zich zo makkelijk aanpast maar het kan óók heel goed zijn dat er andere kindjes die net papa of mama vergeten zijn en nu worden getriggerd door een andere papa binnen zien te lopen. Daarnaast, als ze straks naar de "echte" school gaan, kun je haar ook niet pas na 9.00 brengen. Je betaald indd wel, maar vergeet niet dat er honderden kinderen op een wachtlijst staan. Ik ben van mening dat wij als ouders, zich moeten houden aan de regels van "het huis", waar ze op dat moment verblijven. Dat wil je ze uiteindelijk ook meegeven toch? Past de opvang niet bij jullie wensen is het misschien verstandig om te kijken naar ee kdv met meer flexibiliteit? Er zijn zat kdv's met de mogelijkheid om te flexen voor ouders met een wisselend rooster

één jaar geleden

Ik heb in het begin gezocht naar, en gechecked bij, de verschillende opvang plekken of het mogelijk was haar later te brengen. Bij ons ivm mijn werkschema. Ik ben voor werk tussen half 12 en half 9 van huis. Dus de ochtend is mijn moment met dochter, avond eten we dan nog even samen, en daarna gaat ze naar bed. Ze slaapt van half 10 tot half 10 ongeveer. Bij de huidige opvang was dit ok bevonden, op de eet momenten na, inderdaad ivm het storen van de groep. En in mijn ogen gaat ze goed op dit schema. Nu merk ik al 2 jaar dat elke keer dat er iets kleins is, dit direct wordt verhaald op het late brengen. Het gaat dan weken of maanden goed, heeft ze 1 moeilijke dag, of soms een paar moeilijke weken (sprongetje, kiezen die door komen) is het direct oh ja, we denken dat het echt beter gaat als ze vroeger komt. Of ze koppelen hoe ze zich gedraagt aan de tijd van brengen, ze is eenzelvig, altijd geweest, ze zit nu al een paar maanden in de peuter puberteit. Ik zie hier geen verband in met de tijd van brengen, wel een verband met wie ze is. Ook nu bij de overgang is het weer een dingetje, ze willen liever dat ze er uiterlijk kwart over 9 is. Maar dat past niet in ons ritme, en we hadden de toestemming al om haar later te brengen. Dus we gaan hier elke keer het gesprek over aan en uiteindelijk doen we met ons allen wat het beste is voor ons en voor ons kind. Als het ook voor mij overduidelijk is dat het komt door de tijd van brengen, dan ben ik uiteraard bereid om hier iets in aan te passen. Nu lijkt mij de beste tijd, haar brengen op de tijd dat ze naar buiten gaan, kwart voor 11. Ik merk aan mijn dochter dat dit voor haar het fijnste moment is, het stoort de groep helemaal niet en zij kan rustig acclimatiseren zonder al teveel chaos. Dat er bepaalde momenten zijn dat het niet handig is, begrijp ik. Ze hebben bij ons een vast verschoon moment op de 2-4 jarigen groep. Dan hebben de leidsters hun handen vol. Zelfde met eten. Maar als alle kindjes gewoon aan het spelen zijn, binnen of buiten, lijkt het mij niet een probleem. En ik vind indd ook, we betalen er veel voor, dan mag er wel een beetje meegedacht worden. Gelukkig gebeurt dat bij ons ook en zijn we overall heel tevreden. Ik weet niet wat voor schema's jullie opvang hanteert, maar er moeten ook daar toch momenten zijn later op de ochtend dat het de groep niet stoort?

één jaar geleden

In mijn vorige functie werkte ik ook veel wisseldiensten en hoefde vaak pas om 14.00 uur van huis... Manlief haalde dochter om 18.00 uur weer op... Wij zijn daardoor bij een gastouder uitgekomen... Beviel ons heel erg goed! Ondertussen ben ik van baan gewisseld en is onze gastouder met zwangerschapsverlof gegaan... (Zelf verwacht ik ook bijna de 2e en onze gastouder had geen plaats voor 2 kindjes) dus nu gaat ze volledig naar kinderdagverblijf en dat vind ze ook prima... Onze dochter is ook vrij makkelijk... 😅 Althans in het afscheid nemen van mama en papa.... Voor de rest is het een pittige tante 😅😅

één jaar geleden

Dit vind ik persoonlijk best egoïstisch van jouw kant. Stel dat ieder kind zomaar te pas en onpas binnen komt lijkt me dit echt niet fijn. Hier was dat ook zo voor het dagschema te volgen. Structuur is ook erg belangrijk voor kindjes dus ik vind je kindje tot 9u laten uitslapen sowieso not done naar later toe

één jaar geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang. Wij merken als kinderen veel later gebracht worden als andere kinderen dat het een stoorzender is. Niet alleen voor de kinderen maar ook voor de leidsters. Het brengt toch soort onrust met zich mee.

één jaar geleden

Ik zie hier niet zo’n probleem in eigenlijk 😅 maar ik werk dan ook niet in een kinderdagverblijf. Met de uitwissel heb ik mijn zoontje ook een aantal weken later gebracht omdat hij later wakker werd. Ze hebben er nooit iets van gezegd en hij ging altijd gewoon snel meespelen. Ze zeiden zelf: ach ja laat hem maar lekker slapen als hij dat wil. Lijkt me dat er een groter probleem van wordt gemaakt dan het eigenlijk voor de kinderen zelf is.

één jaar geleden

Bij onze opvang moet je ook brengen voor 9 uur en ophalen mag na 16:30, soms in overleg iets eerder. Ik begrijp dit wel, als iedereen maar te pas en te onpas zijn/haar kinderen komt brengen, dan wordt het een onrustige rommel op zo'n groep. Als je wilt dat ze flexibel zijn dan moet je een opvang zoeken waar je flexibele opvang kan opnemen, zodat je van te voren kun aangeven of je dochter de hele dag komt of alleen 's ochtends of alleen 's middags.. Sommige opvang locaties bieden dat aan.

één jaar geleden

Gesloten op verzoek TS