3 Reacties
één jaar geleden
Mijn zoontje van inmiddels 3 was dit ook, hij zat altijd bij me op schoot of hing aan m'n been terwijl andere kinderen lekker zaten te spelen bij verjaardagen o.i.d. De enige waar hij vrolijk bij was was bij mijn moeder en verder moest hij niets van andere weten. Om deze reden heb ik hem met 2 jaar bij de speelzaal gebracht en dit heeft hem enorm goed gedaan. Ook meer contact met familie heeft hier naar mijn idee wel goed gedaan en inmiddels is hij zo veel opener geworden, iedereen valt het op hoe vrij hij inmiddels is. Nog steeds kruipt hij graag in me en is wat afstandelijk bij drukkere kinderen en moet vaak nog wel even ontdooien maar hij is enorm opengebloeid. Ik zou zeggen geef het tijd, zelf weten we hoeveel plezier vrijheid kan geven maar hij/zij haalt hoogstwaarschijnlijk nu het plezier uit andere dingen.
één jaar geleden
Heel erg herkenbaar! Mijn dochter (wordt ook in april 2) wil ook dat ik overal bij blijf als we ergens zijn. Gaat ook niet uit zichzelf spelen, tenzij ik er echt bij ga zitten. Ook bij de opa's en oma's, die ze regelmatig ziet. Bij de gastouder is het juist weer geen probleem, daar speelt ze heerlijk. Maar dan ben ik natuurlijk ook helemaal uit beeld die dagen. Ik vind het soms ook weleens lastig dat ze niet zo vrij is.. Maar hoop dat het met de tijd wat beter gaat.