8 Reacties

5 jaar geleden

Ik denk dat deze best bij diegene komt die het meest verdiend zodat dit fiscaal het voordeligst is

5 jaar geleden

Had ergens gelezen dat het meestal bij de oudste van de twee is, dus bij ons ben ik dat toevallig (paar maand verschil). Als je getrouwd of wettelijk samenwonend bent maakt het denk ik niet uit voor fiscale redenen? Maar ben er niet echt in thuis dus kan het niet met zekerheid zeggen :) Zelfde voor de ziekenkas moet je een keuze maken bij wie, maar daar heeft het echt weinig belang denk ik!

5 jaar geleden

Wij gaan ze bij m鈥檔 man inschrijven omdat ik nog niet weet of ik ga blijven werken. We wonen in NL dus ik mag alleen in B verzekerd zijn zolang ik werk,....ik zou graag willen dat de kindjes B verzekerd blijven.

5 jaar geleden

je kan dit best ook vragen aan jullie werkgever om een berekening te maken. zo kan je zien bij wie het voordeligste is

5 jaar geleden

Is dat iets om als Belg over na te denken of is dit ook iets in Nederland?

5 jaar geleden

Als je getrouwd bent is dit in Belgi毛 gezamelijk. 馃檪 meestal wordt dit wel gedaan bij de persoon die de hoogste functie heeft of het meeste verdiend.

5 jaar geleden

En als je 2 kindjes hebt bij quasi gelijklopende wedde, doe je dan best elk een kind ten laste? Weet dit ook niet zo goed eigenlijk. Ons 1ste kindje staat bij de papa ten laste terwijl ik eigenlijk net iets meer verdien. Maar scheelt de wereld niet.

5 jaar geleden

Ik heb de berekening zelf gemaakt online (website ACV) :) komt bij mij iets voordeliger uit dan bij hem, dus gaan haar waarschijnlijk bij mij zetten