9 Reacties

vor 7 Monaten

Mijn dochter gaf ook ineens aan buikpijn te hebben. Ze had geen koorts, huilde niet en was er ook niet onrustig bij. Na 2 weken toch de huisarts gebeld. Urine ingeleverd hier was (gelukkig) niks uitgekomen. Vanmorgen toch even langs de huisarts gegaan. De huisarts heeft aan de buik gevoeld maar dat voelde goed aan en ze bleef rustig zitten.de huisarts zei dat het belangrijk is om naar het gehele beeld van je kind te kijken. Kinderen kunnen bijv buikpijn aangeven terwijl ze oorpijn kunnen hebben. Is je kindje zindelijk of bezig met zindelijk worden? Dan kunnen ze ook veel druk ervaren rondom de buik als ze het 'ophouden'

vor 7 Monaten

Dank je! Ze is zindelijk al tijd maar ze plast laatste tijd steeds kleine beetjes in haar broekje. Ok dat wist ik niet dat ze bv ook ergens anders last van kunnen hebben. Goed om daar ook eens op te letten. En misschien toch ook x urine inleveren, straks heeft ze blaasontsteking. Dat zou echt zielig zijn.

vor 7 Monaten

Als onze zoon het zegt ga ik na of hij de grote boodschap al heeft gedaan. Zo niet, dan is hij meestal misselijk maar hij weet niet dat dat zo heet natuurlijk.

vor 7 Monaten

Reactie op Samantha101990

Als onze zoon het zegt ga ik na of hij de grote boodschap al heeft gedaan. ...
Ja ik heb ook het idee dat ze niet goed weet waarom ze buikpijn zegt. Ze wijst wel echt haar maag/buik aan.

vor 7 Monaten

Onze dochter heeft dit ook een tijdje gedaan. Moet zeggen dat het nu al even geleden is. Maar ze zei ook altijd “ik heb buikpijn”. Ik kon er ook niet veel mee, wist niet waar het vandaan kwam. Ik dacht zelf dat het wellicht spannings gerelateerd was.. Als kind heb ik ook heel erg veel buikpijn gehad zei mijn moeder. Ze zijn er jaren mee naar de dokter geweest en onderzoeken gehad in het ziekenhuis. Uiteindelijk dachten ze ook dat het meer stress/spanning was.

vor 6 Monaten

Hey! Was even benieuwd? Had je het nog laten checken op blaasontsteking? Hier zegt ze uit de opvang altijd: ik heb auw in mijn buik, en dan wilt ze dus wat eten. Dus nu zegt ze inmiddels ik wil eten in mijn buik 🙈 dus wellicht honger

vor 6 Monaten

Reactie op Anoukk98

Hey! Was even benieuwd? Had je het nog laten checken op blaasontsteking? ...
Nee niet laten testen. Het is ook wel stuk minder nu, dat ze het minder zegt. Ik denk namelijk ook echt dat het met honger te maken heeft, of soms als ze zich misschien verdrietig oid voelt, aandacht wil ze dat zegt. Ze misschien gek gevoel heeft in de buik en dan zegt buikpijn.. maar kan natuurlijk vanalles zijn. Spanning, honger, poepen, scheetjes. Dus ik laat het nu nog even. Ze zegt het dus laatste tijd een stuk minder

vor 6 Monaten

Ik heb geen tips, maar kan enkel delen dat mijn dochter precies dezelfde.. fase? .. is doorgegaan. We zijn zelfs paar keer naar de dokter gegaan en die kon nooit wat vinden (al vindt die man ons snel aanstellers). En opeens ging het voorbij. Het enige wat we ooit hoorden van de huisarts is dat kinderen makkelijk virusjes oppakken en dat het mogelijk dat kon zijn, maar ze doen er niks verder mee/tegen

vor 6 Monaten

Ons zoontje had hetzelfde, maar bedoelde eigenlijk jeuk. Precies bij de rand van zijn luier.