Onze dochter van nu bijna 20 maanden is er een van het ondernemende type en houdt er van om heerlijk te klimmen en te klauteren...de wereld is haar speeltuin en regelmatig moet ik haar van de eettafel of het aanrecht afplukken (ze schuift haar triptrap door de kamer en komt zo overal bij waar ze volgens haar moet zijn)
Ze heeft (logisch ook) een korte spanningsboog en kan nergens heel lang mee spelen 😅
Op de dagen dat ze thuis is ben ik constant met haar bezig want ze ziet geen gevaar en klimt en klautert overal op....
Ze gaat 3x per week naar een gastouder en 1x naar de opvang en dat ging eigenlijk heel goed maar sinds een paar weken gaat het moeizaam bij de gastouder...
Ze trekt steeds speelgoed bij de babys uit de box en een kindje van 11 maanden duwt ze steeds om, ze trekt speelgoed uit haar handjes of gooit speelgoed tegen haar aan...
De gastouder is constant bezig om die 2 uit elkaar te houden en als ze even een kindje naar bed moet brengen of verschonen gaat mijn dochter even in de box of de stoel...
Ik heb zelf het idee dat het ook een beetje komt doordat mijn dochter het oudste kindje is, er is een baby van 4 maanden, 1 van 11 maanden en mijn dochter... Het terroriseren is begonnen toen de 11 maander begon met lopen...
Groot nadeel is ook dat mijn dochter maar 1 dutje doet en de andere doen er 2, er is dus weinig ruimte om naar buiten te gaan en te klauteren...
Afgelopen week waren we naar het nijntje museum en ook daar merkten we dat onze dochter het moeilijk vindt als andere kindjes willen spelen, ze probeert kindjes weg te duwen of trekken... Ik merk ook dat ik het lastig vindt om hier mee om te gaan... Nu haal ik haar steeds uit de situatie en zeg "we mogen allemaal spelen" en laat haar dan verder spelen maar ze gaat dan meteen weer terug naar duwen en trekken... Ik wil haar ook niet constant weg halen bij speelgoed want ik denk dat ze dan nog feller het speelgoed gaat "verdedigen"....
Mocht er iemand tips hebben.... Brand los!