8 Reacties
5 jaar geleden
Kolven zal even veel pijn doen als aanleggen met kloven.. je kunt een tepelzalf purelan van medela aanschaffen. Het is een wonder middel helpt snel om te herstellen en daarmee kun je verder gaan met aanleggen
5 jaar geleden
Ik had ook ontzettende pijn aan me borst me tepel begon zelfs te bloedde! Ik heb een tepelhoedje gekocht op advies van de kraamzorg, is echt een aanrader!! Kan je gewoon bij de kruidvat of da of etos kopen. Ik heb t merk advent is echt prima maar de kraamzorg raadde die van medela aan( kon ik toen niet gauw vinden vandaar het andere merk) ik zag laatst medela tepelhoedje te koop staan bij de kruidvat. En voor het herstel van je tepel: koop multi mam: https://m.drogisterij.net/baby/zwangerschap-kraamtijd/borstcompres/bioclin-multi-mam-kompressen-bestekoop-8714207821208?reset=1&partnercode=222
Kan je gewoon op doen je hoeft je tepel niet te reinigen als je borst voeding geeft. Het werkt echt top met 4 dagen waren me tepels helemaal genezen! 馃槉
ik hoop dat je wat aan me tips/ advies heb, voor mij was dit echt top ik heb sinds dien alleen maar borstvoeding gegeven met het tepelhoedje om.
5 jaar geleden
Hier ook tepelkloven tot bloedens toe. Van de lactatiekundige kreeg ik het advies om de kompressen van Multi-Mam te gaan gebruiken. Dit zijn een soort gaasjes met gel erin die je na een voeding max. 1 uur op de tepel kunt leggen om ze te koelen en laten helen. Heeft bij mij goed geholpen! Purelan werkte helaas niet. Daarnaast heb ik een aantal dagen gekolft met een handkolf van Avent om de tepels even rust te geven. De melk ging direct het flesje. De handkolf is hier wel een uitkomst geweest als het te pijnlijk werd. Hiermee kon ik in een paar minuutjes een hele voeding kolven. Dit is natuurlijk voor iedereen anders, maar misschien wel de moeite om te proberen (geen gedoe met stroom, slangetjes en goedkoper). Verzorg je tepels goed en geef ze ook rust om te kunnen herstellen, dan kun je hopelijk snel weer voeden zonder pijn. :-)
5 jaar geleden
Probeer ook anders aan te leggen zodat de plek die nu het meeste pijn doet een klein beetje ontzien wordt. Bijvoorbeeld de rugby-houding of de zijligging (kijk eens op https://www.medela.nl/borstvoeding/jouw-borstvoedingsperiode/borstvoedingshoudingen). Als je elke voeding wat anders doet heb je iig niet dat er 1 plek aan je tepel het steeds het zwaarst te verduren krijgt. Succes!
5 jaar geleden
Reactie op Boys Mom Of 2
Ik had ook ontzettende pijn aan me borst me tepel begon zelfs te bloedde! I ...
Dit is exact wat ik ook ging zeggen! :)
5 jaar geleden
Reactie op 1990KL
Thanks!!
Hoi! Ik ben toch wel benieuwd of je het tepelhoedje heb aangeschaft en of je de multi mam heb geprobeerd en hoe hij jou bevalt?馃槉