24 Reacties

3 jaar geleden

Hoi! Ik heb heel veel moeite om er van af te blijven.. maar ik drink nu ook max. 2 koppen op een dag. Geen idee of het schadelijk is... Toen mijn moeder zwanger was van mij broer en zus (tweeling) en van mij, rookte ze, dronk ze af en toe een wijntje en dronk gewoon koffie. Was ook nog geen foliumzuur in die tijd.. of bekend dat alles zo schadelijk zou zijn... ik denk dat als je niet overdrijft met 15 bakken koffie op een dag, dat het wel goed zit ;-)

3 jaar geleden

Hoi! Ik heb heel veel moeite om er van af te blijven.. maar ik drink nu ook ...
Ja. Zo denk ik er ook over hoor..Met de kennis van nu ga je toch steeds meer nadenken, soms maar beter om ook na te denken hoe dat “vroeger” ging. Met 15 bakken sta ik ook strak te stuiteren denk ik 😂

3 jaar geleden

Ik drink ook nog 1 Max 2 koppen per dag.. Ik heb wel geprobeerd om te stoppen maar daar was ik niet heel veel leuker door.. 😅

3 jaar geleden

Reactie op Stef85

Ja. Zo denk ik er ook over hoor..Met de kennis van nu ga je toch steeds mee ...
Hahaha nou ik ken mensen die niets anders drinken dan koffie 🤣 Maar zo is het wel, vroeger werder er ook gewoon kinderen geboren. Tegenwoordig heeft alles zo veel regels.. Wel fijn om te weten waar de risico's liggen.

3 jaar geleden

Ik drink normaal ook 5 koppen koffie op een dag... nu mag ik er 2 van mezelf.. 1 sochtends en 1 na het eten... en tussendoor als ik koffie wil dan pak ik decaf... heb ik bij mn eerste zwangerschap ook gedaan en heb een gezonde dochter die keurig met 40w1d is geboren...

3 jaar geleden

Ik drink nu 1 a 2 koppen p.d. ik heb een app gedownload ZwangerHap daar staat wat je wel en niet mag eten/drinken😊

3 jaar geleden

Ik drink nu 1 a 2 koppen p.d. ik heb een app gedownload ZwangerHap daar sta ...
Goeie tip!

3 jaar geleden

Ik dronk altijd 1/2 koppen cappuchino op mijn werk. Nu drink ik thee. Wil die eerste weken als het zo pril is echt geen risico nemen.

3 jaar geleden

Ik dronk ong 4 koppen per dag en sinds ik het weet drink ik geen koffie meer. De cafeïne kan schadelijk zijn, hoe en wat precies weet ik niet.

3 jaar geleden

Max 2 koppen(vooruit 2 keer 3 gedronken) maar heb nu decafe wanneer ik meer wil

3 jaar geleden

Eerder dronk ik makkelijk 6 koppen koffie, maar sinds ik het weet ben ik gelijk overgestapt op decaf. Ik ben ook dol op thee, maar drink nu vrijwel alleen maar rooibos, kamille of gemberthee. In andere thee zit ook caffeine. Ik probeer zelfs chocolade te vermijden want daar zit ook caffeine in. Ik wil gewoon geen risico nemen

3 jaar geleden

Ik dronk ook 4 koppen per dag maar nu niets meer. Als het schadelijk is vind ik het beter om te stoppen. Moet wel even afkicken hoor 😅. Kijk ook uit met chocolade want daar zit ook cafeïne in!

3 jaar geleden

Je mag gewoon 2 koppen koffie per dag. Heb twee gezonde kindjes en dat altijd zo gedaan.

3 jaar geleden

Ik heb een bonenapparaat en drink heeeeeel graag koffie😅, dus heb de bonen die erin zaten nu maar vervangen voor decafe zodat ik gewoon op mijn oude aantal (4 a 5 per dag) kan blijven😌

3 jaar geleden

Reactie op NSV

Ik dronk ook 4 koppen per dag maar nu niets meer. Als het schadelijk is vin ...
Idem! Denk wel dat ik vanaf 3 maanden weer naar 2 kopjes deca ofzo schakel. Ik mis het zwaar 😁

3 jaar geleden

Oh wat ben ik blij om dit allemaal mee te lezen. Was vandaag ook bezig met koffie en de eerste weken van de zwangerschap. Dan lees je allemaal dingen over kans op miskramen en onvruchtbaarheid (wat overigens waar kan zijn, we hebben er 22 maanden over gedaan om zwanger te worden) Maar ik drink nu alleen nog maar decaf en pas op met groene thee en chocolade. Sinds we het weten, dus vanaf de 5e week. Dan moet het goed komen toch????

3 jaar geleden

Reactie op NSV

Ik dronk ook 4 koppen per dag maar nu niets meer. Als het schadelijk is vin ...
Mee eens! Voorzichtig zijn

3 jaar geleden

Vond dit laatst op internet hoeveel caffeine overal in zit. En advies van max 200 mg per dag

3 jaar geleden

Hoi hier ook een zware koffie drinker 6 tot 8 koppen. Ik drink er nu Max 1 per dag, dan hoogui 300ml groene thee (zit het ook in) en dan soms nog een glas cola 300 ml. Ik lees nu "de grote geboorte gids" (tot nu toe interessant) daar staat dat het slecht is voor de ontwikkeling van de hersenen in ieder stadium van de zwangerschap en dat het adhd en andere hersens problemen kan vormen. Heb dus ook cafeïne vrije thee, koffie en cola gekocht.

3 jaar geleden

Reactie op Kuikentje800

Ik dronk altijd 1/2 koppen cappuchino op mijn werk. Nu drink ik thee. Wil d ...
Check de zwangerhap app sommige thee zit ook cafeïne in en bijvoorbeeld sterremunt en zoethout zijn slecht