23 Reacties
5 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft nu spruw en behandeling vis huisarts gestart. Lactatiekundige raadde ook kokosolie aan dus ook in huis gehaald (de extra virgin die nog naar kokos ruikt). Ik doe nu vooral medicatie en af en toe kokosolie. Tot nu toe is de spruw nog niet weg helaas (op dag 5 van de medicatie). Dus ik weet het nog niet... ik ben wel van plan om kokosolie te blijven gebruiken als soort van onderhoud als het eenmaal weg is. Succes! Ik vind het echt vreselijk vervelend en onhandig allemaal die spruw... :(
5 jaar geleden
Hier ook spruw. Zijn nu ruim 2 weken aan het behandelen met nystatine maar het laatste beetje is hardnekkig. Bij mij was het na een paar dagen weg met daktarin. Denk dat ik het nu ook met kokosolie ga proberen, want ben er nu wel goed klaar mee 😅
Belangrijk is dat als een van beide klachten heeft je wel allebei gaat behandelen (bij bv) anders ben je elkaar aan het herbesmetten.
5 jaar geleden
Hier hele positieve ervaringen. Zowel bij mijn vorige kindje als nu inwendige spruw gehad. Bij mijn kindjes was het niet echt duidelijk of zij het zelf ook hadden. Naast smeren bij mezelf en mondje baby eet ik het ook. Ik eet het op brood met wat chocopasta (hou zelf niet zo van de smaak van kokos). Na een paar dagen was de pijn weer weg en ben ik gestopt met smeren. Ik eet nu elke dag nog een boterham met kokosolie zodat het hopelijk weg blijft. Je moet wel de koudgeperste variant hebben.
5 jaar geleden
Reactie op Pips
Hier is de spruw nog niet weg. Inmiddels al 4 weken bezig, als het niet lan ...
Ik deed kokosolie op elke flessen speen per drink sessie. Ook ontsmette ik alle flessenspenen per drink sessie.
Het duurde bij mij ongeveer 3 weken.
Dit is wat ik had gebruikt:
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/royal-green-org-coconut-cream-extra-virgin-60098037
5 jaar geleden
Reactie op Pips
Hier is de spruw nog niet weg. Inmiddels al 4 weken bezig, als het niet lan ...
Ik heb gentiaan violet gebruikt. Dat werkte binnen een paar dagen bij mij.
5 jaar geleden
Hier 4 weken spruw gehad, heb kokosolie gebruikt en van Weleda mond water. Toen ik dat ging gebruiken was de spruw binnen 5 dagen weg. Ook krijgt hij probiotica dagelijks