23 Reacties

5 jaar geleden

Zelfde probleem. Ik volg

5 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft nu spruw en behandeling vis huisarts gestart. Lactatiekundige raadde ook kokosolie aan dus ook in huis gehaald (de extra virgin die nog naar kokos ruikt). Ik doe nu vooral medicatie en af en toe kokosolie. Tot nu toe is de spruw nog niet weg helaas (op dag 5 van de medicatie). Dus ik weet het nog niet... ik ben wel van plan om kokosolie te blijven gebruiken als soort van onderhoud als het eenmaal weg is. Succes! Ik vind het echt vreselijk vervelend en onhandig allemaal die spruw... :(

5 jaar geleden

Ik heb voor mezelf dactarin gebruikt. 2 daags op je tepel smeren. Bij onze kleine eerst nystatine maar dat deed niks, toen kokosolie gaan gebruiken (de onbewerkte dus die echt naar kokos ruikt), en toen was de spruw binnen een paar dagen weg.

5 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Ik heb voor mezelf dactarin gebruikt. 2 daags op je tepel smeren. Bij onze ...
En verder 3x per dag een schoon Spuugdoekje en die ook op 60 graden gewassen. Speentjes heb ik ook dagelijks uitgekookt

5 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Vraagje Hoe gebruik je kokosolie bij de baby?

5 jaar geleden

Reactie op boefjeee

Wij hebben het na elke voeding gedaan

5 jaar geleden

Reactie op boefjeee

Oo sorry! Ik las hoevaak. Maar ik deed wat kokosolie op mijn vinger en smeerde dst met mijn vinger door zijn mondje heen

5 jaar geleden

Hier ook spruw. Zijn nu ruim 2 weken aan het behandelen met nystatine maar het laatste beetje is hardnekkig. Bij mij was het na een paar dagen weg met daktarin. Denk dat ik het nu ook met kokosolie ga proberen, want ben er nu wel goed klaar mee 😅 Belangrijk is dat als een van beide klachten heeft je wel allebei gaat behandelen (bij bv) anders ben je elkaar aan het herbesmetten.

5 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Ben je toen ook nog doorgegaan met de nystatine?

5 jaar geleden