23 Reacties

5 jaar geleden

Zelfde probleem. Ik volg

5 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft nu spruw en behandeling vis huisarts gestart. Lactatiekundige raadde ook kokosolie aan dus ook in huis gehaald (de extra virgin die nog naar kokos ruikt). Ik doe nu vooral medicatie en af en toe kokosolie. Tot nu toe is de spruw nog niet weg helaas (op dag 5 van de medicatie). Dus ik weet het nog niet... ik ben wel van plan om kokosolie te blijven gebruiken als soort van onderhoud als het eenmaal weg is. Succes! Ik vind het echt vreselijk vervelend en onhandig allemaal die spruw... :(

5 jaar geleden

Ik heb voor mezelf dactarin gebruikt. 2 daags op je tepel smeren. Bij onze kleine eerst nystatine maar dat deed niks, toen kokosolie gaan gebruiken (de onbewerkte dus die echt naar kokos ruikt), en toen was de spruw binnen een paar dagen weg.

5 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Ik heb voor mezelf dactarin gebruikt. 2 daags op je tepel smeren. Bij onze ...
En verder 3x per dag een schoon Spuugdoekje en die ook op 60 graden gewassen. Speentjes heb ik ook dagelijks uitgekookt

5 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Vraagje Hoe gebruik je kokosolie bij de baby?

5 jaar geleden

Reactie op boefjeee

Wij hebben het na elke voeding gedaan

5 jaar geleden

Reactie op boefjeee

Oo sorry! Ik las hoevaak. Maar ik deed wat kokosolie op mijn vinger en smeerde dst met mijn vinger door zijn mondje heen

5 jaar geleden

Hier ook spruw. Zijn nu ruim 2 weken aan het behandelen met nystatine maar het laatste beetje is hardnekkig. Bij mij was het na een paar dagen weg met daktarin. Denk dat ik het nu ook met kokosolie ga proberen, want ben er nu wel goed klaar mee 😅 Belangrijk is dat als een van beide klachten heeft je wel allebei gaat behandelen (bij bv) anders ben je elkaar aan het herbesmetten.

5 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Ben je toen ook nog doorgegaan met de nystatine?

5 jaar geleden

Hier hele positieve ervaringen. Zowel bij mijn vorige kindje als nu inwendige spruw gehad. Bij mijn kindjes was het niet echt duidelijk of zij het zelf ook hadden. Naast smeren bij mezelf en mondje baby eet ik het ook. Ik eet het op brood met wat chocopasta (hou zelf niet zo van de smaak van kokos). Na een paar dagen was de pijn weer weg en ben ik gestopt met smeren. Ik eet nu elke dag nog een boterham met kokosolie zodat het hopelijk weg blijft. Je moet wel de koudgeperste variant hebben.

5 jaar geleden

Ik las nog de tip om regelmatig het speentje er mee in te smeren voordat je die geeft.

5 jaar geleden

Kokosolie heeft bij mij goed geholpen! Na elke voeding op z’n tongetje en aan de binnenkant van z’n mond gesmeerd en ook op z’n speen. Duurde wel even, maar is uiteindelijk weggegaan! Ook elke dag alle flessen en spenen goed gesteriliseerd!

5 jaar geleden

Reactie op Pips

Ben je toen ook nog doorgegaan met de nystatine?
Nee ik heb totaal 3 potjes Nystatine eerst geprobeerd, maar na het 3e potje zat er totaal nog geen verbetering in. Toen de kokosolie gaan gebruiken en ik zag na 1 dag al war verbetering

5 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Nee ik heb totaal 3 potjes Nystatine eerst geprobeerd, maar na het 3e potje ...
Ik heb vanochtend een pot gehaald, ben benieuwd wat het doet.

5 jaar geleden

Hier is de spruw nog niet weg. Inmiddels al 4 weken bezig, als het niet langer is. Hoe veel kokosolie gebruiken jullie per keer? Misschien doe ik te weinig. Gebruik de nystatine trouwens ook nog.

5 jaar geleden

Reactie op Pips

Hier is de spruw nog niet weg. Inmiddels al 4 weken bezig, als het niet lan ...
Ik deed kokosolie op elke flessen speen per drink sessie. Ook ontsmette ik alle flessenspenen per drink sessie. Het duurde bij mij ongeveer 3 weken. Dit is wat ik had gebruikt: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/royal-green-org-coconut-cream-extra-virgin-60098037

5 jaar geleden

Reactie op Pips

Ik heb gentiaan violet gebruikt. Dat werkte binnen een paar dagen bij mij.

5 jaar geleden

Kokosolie werkt inderdaad maar een medische middeltje werkt gegarandeerd sneller ;-)

5 jaar geleden

Hier 4 weken spruw gehad, heb kokosolie gebruikt en van Weleda mond water. Toen ik dat ging gebruiken was de spruw binnen 5 dagen weg. Ook krijgt hij probiotica dagelijks

5 jaar geleden

Reactie op Pips

Na elke voeding en dikke klodder deed ik. Echt even goed met je vinger door die pot heen haha